رونمایی از اوپل استرا ۲۰۲۲؛ هاچ بک کوپه‌ای

استرا از منظر ابعاد برابر با ۴۳۷۴ میلیمتر در طول و ۱۸۶۰ میلیمتر در عرض توسعه یافته و فاصله بین محور‌های آن نیز در مقایسه با نسل قبلی حدود ۱۳ میلیمتر افزایش یافته و به ۲۶۷۵ میلیمتر رسیده است.

استرا محصولی از برند اوپل است که اولین بار در سال 1991 میلادی معرفی و تولید آن آغاز شد. کلاس‌های سدان و هاچ بک نسل اول این محصول در بازار ایران حضور داشتند.

اکنون تصاویر مربوط به مدل 2022 اوپل استرا روی خط رسانه‌های خودرویی قرار گرفته که ویژگی‌های طراحی جذابی را همراه خود دارد. استرا از منظر ابعاد برابر با 4374 میلیمتر در طول و 1860 میلیمتر در عرض توسعه یافته و فاصله بین محور‌های آن نیز در مقایسه با نسل قبلی حدود 13 میلیمتر افزایش یافته و به 2675 میلیمتر رسیده است.

امتداد خطوط و زوایای بدنه این هاچ بک حالتی کوپه مانند را برای خودرو ایجاد کرده است. تم دو رنگ بدنه و طراحی چراغ‌های اصلی عقب در ترکیب با بامپر (سپر) این قسمت بسیار زیبا و خلاقانه به نظر می‌رسد تا جائیکه می‌توان استرا 2022 را یکی از زیباترین هاچ بک‌های کنونی بازار جهانی دانست.

فضای داخل کابین بر اساس اصول طراحی مینیمال شکل گرفته و فناورانه‌هایی مانند دو نمایشگر دیجیتال 10 اینچی را دارد که یکی برای نمایش اطلاعات کیلومتر و دیگر ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی درنظر گرفته شده است.

کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر هداپ و دوربین 360 درجه از امکانات استاندارد در تریم‌های استرای جدید هستند. در بخش پیشرانه انتخاب‌های متنوعی پیش روی مشتریان قرار خواهد داشت که شامل نمونه‌های بنزینی و دیزل می‌شود.

مدل پایه از نمونه 1.2 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با 108 اسب بخار و همچنین مدل قویتر 128 اسب بخار استفاده می‌کند. موتور 4 سیلندر توربودیزل 128 اسب بخاری نیز گزینه پایه در بخش دیزل است. این پیشرانه‌ها در حالت پایه با جعبه دنده 6 سرعته دستی هماهنگ می‌شوند، اما امکان سفارش جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این پیشرانه‌های سنتی، نمونه پلاگین هیبرید که ترکیبی از بخش بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ 148 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 109 اسب بخاری است نیز در کاتالوگ فروش قرار می‌گیرد. برای مشتریانی که تجربه هیبرید با قدرت بیشتر را می‌خواهند یک تریم هیبریدی دیگر شامل موتور الکتریکی 109 اسب بخاری و موتور توربوشارژ 1.6 لیتری 4 سیلندر 178 اسب بخاری در نظر گرفته شده که مجموع خروجی این پیشرانه برابر با 222 اسب بخار است.

هر دو مدل هیبریدی با باتری 12.4 کیلووات ساعت لیتیوم یون ارائه می‌شوند. برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی خالص برابر با 50 کیلومتر است. جعبه دنده 6 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک گزینه‌های قابل سفارش در این قسمت هستند.
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان