سریعترین شارژ خودروهای الکتریکی در ۱۵ دقیقه

این شرکت با ارزش حدود ۲.۶ میلیارد یورو می‌گوید که شارژ مادولار ترا ۳۶۰ (Terra ۳۶۰) جدید می‌تواند حداکثر چهار خودرو را به‌طور همزمان شارژ کند. این به این معنی است که رانندگان مجبور نیستند اگر شخص دیگری در حال شارژ قبل از آن‌ها در ایستگاه‌های شارژ است منتظر بمانند و به سادگی از انشعاب دیگری، خودروی خود را شارژ می‌کنند.

سریعترین شارژ خودروهای الکتریکی در 15 دقیقه

سریعترین شارژرهای خودروهای برقی دنیا از سوی ای‌بی‌بی (ABB)، غول فناوری سوئیسی راه‌اندازی شد و قرار است تا پایان سال 2021 میلادی در اروپا در دسترس باشد.

این شرکت با ارزش حدود 2.6 میلیارد یورو می‌گوید که شارژ مادولار ترا 360 (Terra 360) جدید می‌تواند حداکثر چهار خودرو را به‌طور همزمان شارژ کند. این به این معنی است که رانندگان مجبور نیستند اگر شخص دیگری در حال شارژ قبل از آن‌ها در ایستگاه‌های شارژ است منتظر بمانند و به سادگی از انشعاب دیگری، خودروی خود را شارژ می‌کنند.

این دستگاه می‌تواند هر خودروی برقی را در عرض 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند و 100 کیلومتر برد را در کمتر از 3 دقیقه تحویل دهد.

ای‌بی‌بی تقاضا برای شارژرها را افزایش داده است و از زمان ورود به تجارت الکترونیک در سال 2010 بیش از 460 هزار شارژ خودروی برقی در بیش از 88 بازار را به فروش رسانده است.

فرانک موئلون یکی از روسای ای‌بی‌بی می‌گوید: «با توجه به اینکه دولت‌های سراسر دنیا سیاست عمومی خود را برای حمایت از خودروهای برقی و شبکه‌های شارژ برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تغییر می‌دهند، تقاضا برای زیرساخت‌های شارژ الکترونیکی خودروها به ویژه ایستگاه‌های شارژ سریع، راحت و آسان برای کار، بیشتر از همیشه است.»

یک نمونه از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکیABB

یک نمونه از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی – ABB

تئودور سویدمارک، مدیر ارتباطات و پایداری در شرکت ای‌بی‌بی می‌گوید که حمل و نقل جاده‌ای در حال حاضر تقریبا باعث ایجاد یک پنجم انتشار گاز دی‌اکسید کربن جهانی است و بنابراین تحرک الکتریکی برای دستیابی به اهداف آب و هوایی پاریس بسیار مهم است.

شارژ الکتریکی خودروها نیز از طریق صندلی چرخدار قابل دسترسی است و دارای سیستم مدیریت کابل ارگونومیک است که به رانندگان کمک می‌کند تا به سرعت وصل شوند.

شارژرها تا پایان سال در بازارهای اروپا و ایالات متحده عرضه می‌شوند و قرار است در سال 2022 در آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه به بازار بیایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان