خانه ویلایی صدری، تجربه زندگی ایرانی در اصفهان!

پروژه های برجسته: بی شک زندگی مدرن امروزی فضا و زمان را به تسخیر خودش در آورده است! و کمتر می توان در مقابل این محاصره تاب بیاوریم و قالب این روزمرگی ها و کپی کاری های متعدد خارج شویم

پروژه های برجسته: بی شک زندگی مدرن امروزی فضا و زمان را به تسخیر خودش در آورده است! و کمتر می توان در مقابل این محاصره تاب بیاوریم و قالب این روزمرگی ها و کپی کاری های متعدد خارج شویم. معماری نیز از جبر این قاعده مستثنی نبوده است اما در میان معماران برجسته ای همچون محمدرضا قانعی، علی شیخ الاسلام وجود داشته اند که تابوی این قواعد روزمره معماری را بشکنند و اثری تازه همچون خانه صدری را خلق کنند و رتبه اول بخش مسکونی جایزه معمار سال 1381 را از آن خود کنند. با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار این پروژه زیبا و منحصر به فرد سری بزنیم.

خانه ویلایی

مشخصات عمومی پروژه طراحی خانه ی صدری

  • نام پروژه: خانه ی صدری
  • موقعیت: روشن دشت، اصفهان، ایران
  • مشاور: مهندسان مشاور معمار و شهرساز پلشیر
  • معماران: محمدرضا قانعی، علی شیخ الاسلام
  • نوع پروژه: مسکونی

دکوراسیون خانه ویلایی

  • سال طراحی: 1376
  • مساحت: 200 مترمربع
  • عکاسان: اشکان قانعی، تحسین بلدی، ایمان وکیل زاده
  • کارفرما: خانم و آقای صدری
  • جوایز: رتبه اول بخش مسکونی جایزه معمار سال 1381

دکوراسیون داخلی خانه صدری

از زبان معمار: اندیشه پردازی این خانه بر پایه یا سازماندهی دو فضای جداگانه، پیرامون یک فضای خطی منفی سومی بود که دو محوطه ی منتهی علیه شمالی و جنوبی این خانه ویلایی را به هم پیوند می دهد.

فضای داخلی خانه صدری

فضای اصلی این خانه ویلایی آن گونه طراحی شده است که با گرد آوردن کاربری های گوناگون زیر یک سقف در لایه های مختلف، درکی از هماهنگی را برای فضای درونی پدید می آورد.

دکوراسیون اتاق خواب خانه ویلایی

ابعاد حجم اصلی 15 * 5 متر است که راه باریکه ی 1/2 متری، دو اتاق خواب اصلی به پهنای 3/8 متر و درازای 7 متر را در دو طبقه ی همانند یکدیگر بری حجم اصلی پدید آورده است.

محوطه خانه ویلایی

 سقف منحنی شکل ساخته شده است که با سوراخ هایی که در آن پیش بینی شده است اجازه می دهد نور طبیعی روز به درون بتابد. در این شیوه طراحی سقف سبک تر و فضای درونی گسترده تر از قبل نمایان می شود.

معماری خانه ویلایی

برای دیدن پروژه های معماری ایرانی این چنینی که توسط معماران برجسته طراحی و اجرا شده اند، بخش پروژه های برجسته چیدانه را از دست ندهید. برای ارتباط با معماران این بناها می توانید پروفایل آن ها در اهالی فن چیدانه مراجعه کرده و اطلاعات تماس آن ها را ببینید.

منبع مشخصات عمومی پروژه: وب سایت معماری معاصر ایرانی
 گردآوری و باز نویسی: ثمینا فراهانی؛تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر