خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان – بخش دوم

این راه بسیار لغزنده در دره مالاگا ال گورو قرار گرفته است. این مکان در بین سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۵ ساخته شده تا کارگران، کالاها را از طریق آن انتقال دهند

خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان – بخش دوم

در سرتاسر جهان، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. اما برخی از این جاذبه‌ها، در عین جذابیت، خطرناک نیز هستند. در ادامه مطلب خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان، قرار است دومین بخش از این لیست را به شما معرفی کنیم.

در ادامه همراه با ما باشید.

گنبد نصفه، کالیفرنیا، آمریکا

Half Dome, California, USA

Half Dome, California, USA

گنبد نصفه در بالای پارک ملی یوسمیت قرار گرفته است. این مکان هر ساله هزاران کوهنورد و صخره‌نورد علاقه‌مند را به خود جذب می‌کند که مصمم هستند تا از شیب منحنی آن بالا بروند. برای رسیدن به بالای این گنبد، باید سفری 22 کیلومتر را طی کرد. پس از آن، صعودکنندگان شاهد مناظر زیبای زیر پای خود خواهند بود. با این وجود، این مکان، به عنوان مکانی بسیار خطرناک نیز شهرت دارد و یک کوهنورد در سال 2019 از ارتفاع 152 متری سقوط کرده و جان باخته است.

ال کامینیتو دل ری، اسپانیا

El Caminito Del Rey, Spain

El Caminito Del Rey, Spain

این راه بسیار لغزنده در دره مالاگا ال گورو قرار گرفته است. این مکان در بین سال‌های 1901 تا 1905 ساخته شده تا کارگران، کالاها را از طریق آن انتقال دهند. امروزه به این مکان، لقب مسیر مرگ را دادند. این مکان هر ساله افراد بسیار زیادی از سرتاسر جهان که به دنبال آدرنالین هستند را به خود جذب می‌کند. این مسیر دارای یک پل معلق است که در ارتفاع 106 متری از رودخانه گوادالهورسی قرار دارد.

کوهستان مونت بلک، فرانسه / ایتالیا

Mont Blanc, France/Italy

Mont Blanc, France/Italy

کوهستان مونت بلک، رفیع‌ترین قله در سرتاسر قاره اروپا است. این قله‌های برفی، مکانی بسیار جذاب برای کوهنوردان به شمار می‌رود. ارتفاع این قله به بیش از 4809 متر می‌رسد و به طور سالیانه، بیش از سی هزار نفر برای فتح این قله اقدام می‌کنند. البته با وجود عظمت و زیبایی‌اش، این کوهستان به عنوان یکی از مرگبارترین کوهستان‌های قاره اروپا شناخته می‌شود.

استخر شیطان، آبشارهای ویکتوریا، زامبیا

Devil's Pool, Zambia

Devil’s Pool, Zambia

استخر شیطان در آبشارهای ویکتوریا به عنوان استخر بی‌نهایت توصیف شده است. این مکان در بالای آبشارهای خروشان ویکتوریا قرار گرفته است. شناگران برای شنا در این استخر صخره‌ای باید هر گونه خطر را قبول کنند و مسئولیت هر اتفاق احتمالی نیز بر عهده خود آنها خواهد بود. تنها با یک حرکت اشتباه، ممکن است شما از درون این استخر صخره‌ای به درون یکی از بزرگترین آبشارهای جهان سقوط کنید. تنها در زمان‌های خاصی از سال، این استخر قابل دسترس است. در زمان‌هایی که رودخانه در سطح پایینی قرار دارد، راهنماها، افراد را به داخل این استخر راهنمایی می‌کنند.

مسیر کسکید سادل، نیوزیلند

Cascade Saddle Route, New Zealand

Cascade Saddle Route, New Zealand

کشور نیوزیلند برای کسانی که مشتاق آدرنالین هستند، کشوری بی‌نظیر است. مسیر 18 کیلومتری کسکید سادل، یک آزمایش حقیقی از استقامت به شمار می‌رود. این مسیر طاقت فرسا، از میان دره ماتوکیتوکی عبور می‌کند و وارد دره دارت در پارک ملی اسپرینگ ماونت می‌شود. افراد در طی این مسیر شاهد مناظری بی‌نظیر و زیبا خواهند بود. هر چند، این مسیر دارای آب و هوای بسیار نا مساعدی است و چندین مرگ بر اثر سقوط از ارتفاع در این مکان رخ داده است.

بلو هول، مصر

Blue Hole, Egypt

Blue Hole, Egypt

بلو هول یا سوراخ آبی، مکان بسیار محبوبی در میان غواصانی است که به دنبال آزمایش کردن جرات خود هستند. این گودال در شمال داهاب در دریای سرخ در کشور مصر قرار دارد. این گودال به اعماق بیش از 90 متر می‌رسد و دارای یک تونل افقی به نام آرک است. دریای سرخ دارای حیات دریایی بسیار شگفت‌انگیزی است. بلو هول به عنوان یکی از خطرناک‌ترین و زیباترین مکان‌ها برای غواصی شناخته می‌شود و افراد بسیار زیادی برای شیرجه زدن در درون آن به اینجا سفر می‌کنند.

آناک کراکاتائو، اندونزی

Anak Krakatau, Indonesia

Anak Krakatau, Indonesia

این جزیره آتشفشانی در کشور اندونزی قرار دارد و بر اثر فوران‌های آتشفشانی به همین نام شکل گرفته است. این فوران به عنوان یکی از مرگبارترین فوران‌ها در تاریخ شناخته می‌شود. ابرهایی از خاکستر و تسونامی‌های قدرتمند حاصل از این آتشفشان منجر به مرگ 36 هزار نفر در سال 1883 میلادی شده بود. قدرت این فوران به قدری بوده که سبب فرو ریختن آتشفشان اصلی شده بود. اما دهه‌ها بعد، یک آتشفشان جدید از دهانه آتشفشان قدیمی شکل گرفته است و امروزه نیز این آتشفشان همچنان فعال است.

آناپیورنا، نپال

Annapurna I, Nepal

Annapurna I, Nepal

کوهستان آناپیورنا در بلندترین نقطه خود به ارتفاع 8091 متر می‌رسد. این کوه در رده دهم فهرست بلندترین کوهستان‌های سرتاسر سیاره زمین قرار دارد. گرچه این کوهستان در سایه کوه اورست قرار گرفته اما صعود از آن کاری بسیار دشوار است. در حقیقت، این کوهستان به عنوان مرگبارترین قله جهان نامگذاری شده است. بنابر تحقیقات، این کوهستان بیشترین میزان تلفات در میان کوهنوردان را نسبت به هر کوهستان دیگری دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان