ماهان شبکه ایرانیان

این حق مسلم را به باشگاه‌ها بدهید

دنیای اقتصاد : یکی از دیرپاترین اختلافات اقتصادی در فوتبال ایران به چالش بر سر حق تبلیغات محیطی مسابقات مربوط می‌شود. مطابق قانون، این حق در اختیار و انحصار سازمان لیگ است.

با این حال معمولا پولی که از این طریق به دست باشگاه‌ها می‌رسد به هیچ‌وجه عدد چشمگیری نیست. دلایل زیادی هم برای این مساله وجود دارد. گاهی سازمان لیگ نمی‌تواند قرارداد خوب و مناسب ببندد و گاهی طرف قرارداد در انجام تعهداتش به مشکل می‌خورد. تازه هیچ‌کدام از این اتفاقات هم که رخ ندهد، وقتی کل عایدی از این محل بین همه تیم‌ها تقسیم می‌شود، عملا پول بسیار کمی به هر باشگاه می‌رسد. در نتیجه تیم‌های پرهوادار احساس می‌کنند در حق آنها ظلم شده است. آنها خواهان واگذاری حق تبلیغات محیطی به خود باشگاه‌ها هستند تا هر تیمی با توجه به تعداد هوادار و عدد پخش زنده مسابقات تلویزیونی‌اش بتواند تبلیغ بگیرد. آخرین تیمی که چنین درخواستی را مطرح کرده و حتی با سازمان لیگ وارد کشمکش جدی شده، استقلال بوده است. طی این چند روز مشاجره طولانی و تندی بین دو طرف شکل گرفت. خلاصه‌اش این است که استقلال می‌گوید ما خودمان می‌خواهیم برای بازی‌های تیم‌مان تبلیغ محیطی بگیریم، اما سازمان لیگ می‌گوید قانون چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و پول این تبلیغات باید به همه برسد! عجیب است که چرا در حین مسابقات پرسپولیس و استقلال باید تبلیغاتی صورت بگیرد که پولش مثلا به پیکان و گل‌گهر هم برسد؟ تازه آنها هم می‌توانند برای خودشان تبلیغ بگیرند و هر چقدر زور دارند پول در بیاورند. به هر حال در این زمینه به نظر می‌رسد حق با باشگاه‌ها است. دیروز هم استقلال با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد سازمان لیگ با وساطت وزارت ورزش پذیرفته است که در یک مصوبه قانونی، حق تبلیغات محیطی در حین مسابقات این تیم را به خود باشگاه واگذار کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، به نظر می‌رسد در وضع اقتصادی بسیار بد موجود، یک گشایش ارزنده در اوضاع و احوال پرسپولیس و استقلال به وجود خواهد آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان