به گزارش سایپانیوز، برایان میگوید تابستان امسال خودروی بامو ام3 نسل E46 را خریداری کرده که کیلومترشمار آن 284.761 را نشان میداد و در مقایسه با این شماره، بدنه آن سالم به نظر میآید. با این حال او میگوید بعد از پیمودن چند کیلومتر متوجه شده که این خودرو نیاز به چند کار مهم داشته، اما گرانترین بخش این خودرو یعنی قوای محرکه آن از بقیه قطعات و مجموعهها سالمتر بوده است. موتور اس54 خطی 6سیلندر این خودرو با 2/ 3لیتر گنجایش هنوز همان 332اسببخار را حفظ کرده و نه به روغنسوزی افتاده و نه صدا یا نویز اضافی پیدا کرده است. اما نمیتوان با نگاه کردن به ظاهر قضاوت کرد. از این رو برایان نمونهای از روغن موتور را به آزمایشگاه بلکاستون در ایالت ایلینوز فرستاد تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. با یک آزمایش روغن نمیتوان به همهچیز پی برد یا در مورد سلامت موتور قضاوت کرد، اما به هر حال میتوان تشخیص داد که داخل موتور تا چه حد فرسوده شده است. در گزارش بلکاستون ضمن آنکه به ویژگیها و مشخصات روغن از جمله 10w/ 60 با ویسکوزیته 52/ 15cSt اشاره شده، آمده است که فلزات خردهشده از داخل موتور در حد استاندارد جهانی و سرب حاصل از بلبرینگها کمی پایینتر از حد متوسط است که نشانه خوبی به حساب میآید. میزان مس اندازهگیریشده در این روغن بالا گزارش شده که میتواند نشانه شتاب گرفتن فرسودگی در قطعات برنزی باشد؛ البته میتواند به دلیل تعمیرات جدید هم باشد. برایان بعد از این هم کیت خدمات و نگهداری «افسیپییورو» (FCP Euro) را سفارش داد که شامل شمع، فیلتر هوا و فیلتر سوخت بود. اینها همان موارد سرویسهای دورهای به حساب میآیند و باعث میشوند موتور خودرو سالمتر بماند.
بعد از انجام برخی از آیتمهای تعمیر و نگهداری، خیال برایان از سلامت موتور راحت شد. بعد از موتور، جایی که باید خیال آدم از آن راحت باشد، تایرهای خودرو است. برایان میگوید هر چهار چرخ این خودرو در مقایسه با psi توصیهشده، پایینتر از حد متوسط بود. بنابراین شاید بعد از خرید خودروهایی با این اندازه پیمایش، جایی که باید به آن درست فکر کرد، تایرها هستند. معمولا خودروهایی با عمر بالای 10سال یا بالای 500هزار کیلومتر، نیاز به تعویض بعضی از سنسورها از جمله سنسور چراغها، سنسور دما و سنسور سامانه تهویه مطبوع دارند. در مراحل بعدی باید ترمزهای جلو، سامانه فرمان و سامانه تعلیق مورد بررسی قرار گیرند.