بهترین فیلم‌ها مشابه فیلم Dune

در ادامه با همراه باشید تا بهترین فیلم‌های مشابه فیلم تل‌ماسه را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم‌ها مشابه فیلم Dune

فیلم تل‌ماسه (Dune)، جدیدترین اثر علمی – تخیلی ساخته دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته فرانک هربرت (Frank Herbert) است. این فیلم به دنبال اکران خود، توانسته تا نظر منتقدان و فیلم‌بازان را جلب نماید. کمپانی لجندری اخیرا اعلام کرده که دنباله‌ای برای این فیلم در سال 2023 اکران خواهد کرد.

در ادامه با همراه باشید تا بهترین فیلم‌های مشابه فیلم تل‌ماسه را به شما معرفی کنیم.

10- فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه سال 2001

The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring (2001)

The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring (2001)

فیلم تل‌ماسه از آنجا که اولین بخش از داستانی بزرگ را پوشش داده است، بسیار شبیه به فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه است. فیلم تل‌ماسه توانسته تا دنیایی بزرگ و پیچیده را به تصویر بکشد. فیلم ارباب حلقه‌ها نیز همانند فیلم تل‌ماسه، از روی رمانی برجسته اقتباس شده است. این فیلم، آغازگر یک سه‌گانه بزرگ بوده است.

9- فیلم تل‌ماسه (Dune) سال 1984

Dune (1984)

Dune (1984)

دنیس ویلنوو، اولین کارگردانی نبوده که سعی در ساخت اقتباسی از رمان تل‌ماسه داشته است. در سال 1984 میلادی، دیوید لینچ، یک نسخه از فیلم تل‌ماسه را کارگردانی کرده است که در نهایت، مالکیت آن را انکار کرده بود چراکه کمپانی سه ساعت از زمان آن را کوتاه کرده است. با اینکه فیلم تل‌ماسه نسخه لینچ اشتراک بسیار کمی با فیلم تل‌ماسه نسخه ویلنوو دارد اما در عین حال، اثری جالب توجه است.

8- فیلم ورود (Arrival) سال 2016

Arrival (2016)

Arrival (2016)

اولین تجربه دنیس ویلنوو در ژانر علمی – تخیلی را می‌توان فیلم ورود دانست. این فیلم، یک داستان هجوم بیگانگان را روایت می‌کند که در آن، از کلیشه‌های خشونت‌آمیز خبری نیست. این بیگانگان برای صلح به زمین آمدند. سفینه فضایی آنها در هوا شناور است و سعی در ارتباط برقرار کردن با انسان‌ها دارند. ایمی آدامز (Amy Adams)، توانسته تا نقش اصلی این فیلم را به خوبی به تصویر بکشد.

7- فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) سال 2014

Interstellar (2014)

Interstellar (2014)

برداشت سینمایی تیز، نفس‌گیر و عمیق دنیس ویلنوو در فیلم تل‌ماسه، شباهت‌هایی به فیلم میان ستاره‌ای ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) دارد. کریستوفر نولان در فیلم میان ستاره‌ای، برداشتی حماسی و علمی – تخیلی داشته است که مشابه آن را می‌توان در فیلم تل‌ماسه دید. هر دو فیلم، دارای درون مایه متعادل و غم‌انگیز هستند که با مفاهیمی نظری دست و پنجه نرم می‌کنند.

6- فیلم جنگ ستارگان (Star Wars) سال 1977

Star Wars (1977)

Star Wars (1977)

زمانی که جورج لوکاس (George Lucas) دنیای جنگ ستارگان را ساخته بود، او به شدت از رمان‌های تل‌ماسه الهام گرفته بود. سیاره بیابانی تاتوینی در فیلم جنگ ستارگان، بسیار مشابه سیاره آراکیس در فیلم تل‌ماسه است. فیلم جنگ ستارگان تاثیر به سزایی در ژانر علمی و تخیلی داشته است و می‌توان گفت که شباهت‌هایی با فیلم تل‌ماسه دارد.

5- انیمه نائوسیکا از دره باد (Nausicaä Of The Valley Of The Wind) سال 1984

Nausicaä Of The Valley Of The Wind (1984)

Nausicaä Of The Valley Of The Wind (1984)

از این انیمه، اغلب به عنوان یک برداشت انیمه از داستان تل‌ماسه یاد می‌شود. این انیمه ساخته هایائو مییازاکی است. این انیمه، داستان یک شاهدخت جوان را روایت می‌کند که با یک پادشاهی رقیب درگیر می‌شود. آنها سعی دارند تا از یک سلاح باستانی برای از بین بردن جنگلی پر از حشرات جهش‌یافته استفاده کنند. این انیمه، تاثیرات بسیار زیادی از فیلم تل‌ماسه داشته است و این موضوع کاملا آشکار است.

4- فیلم 2001: ادیسه فضایی (2001: A Space Odyssey) سال 1968

2001: A Space Odyssey (1968)

2001: A Space Odyssey (1968)

فیلم 2001: ادیسه فضایی، اغلب اوقات به عنوان یکی از برترین آثار علمی و تخیلی ساخته شده در تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم به کارگردانی استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) بوده و همانند فیلم تل‌ماسه، روایتگر یک سفر سرد و گیرا در درون کهکشان است. فیلم ادیسه فضایی همانند فیلم تل‌ماسه، دارای درون مایه جذاب و سرعت قابل قبولی است که به بیننده اجازه می‌دهد تا درک خوبی از این دنیای بزرگ و وسیع داشته باشد.

3- فیلم بیگانه (Alien) سال 1979

Alien (1979)

Alien (1979)

فیلم بیگانه توسط ریدلی اسکات (Ridley Scott) کارگردانی شده است. این فیلم را می‌توان یک فیلم علمی و تخیلی و ترسناک دانست. همانند فیلم تل‌ماسه، فیلم بیگانه نیز دارای طراحی صحنه عملی است و تا حد ممکن، از جلوه‌های ویژه کمتر استفاده شده است. فیلم بیگانه در ابتدای خود، به آرامی بیننده‌ها را این دنیا آشنا می‌کند و سپس، آنها را وارد اکشنی هیجان‌انگیز می‌کند.

2- فیلم استاکر (Stalker) سال 1979

Stalker (1979)

Stalker (1979)

فیلم استاکر توسط کارگردان برجسته آندره تارکوفسکی (Andrei Tarkovsky) کارگردانی شده است. این فیلم، اثری علمی و تخیلی و حماسی به شمار می‌رود که عناصر خود را با فلسفه و روان درمانی ترکیب کرده است. همانند فیلم تل‌ماسه، فیلم استاکر نیز در آینده‌ای دور رخ می‌دهد. فیلم استاکر را می‌توان یکی از ستوده‌شده‌ترین آثار علمی و تخیلی تاریخ سینما دانست.

1- فیلم بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) سال 2017

Blade Runner 2049 (2017)

Blade Runner 2049 (2017)

در پایان، فیلمی که بیشترین اشتراک را با فیلم تل‌ماسه را دارد، فیلم بلید رانر 2049 است. این فیلم حماسی، علمی و تخیلی توسط خود دنیس ویلنوو کارگردانی شده است. این فیلم ادامه داستان فیلم اصلی را دنبال می‌کند و داستان رباتی را بازگو می‌کند که مشکوک می‌شود که او یک انسان است. همانند فیلم تل‌ماسه، این فیلم نیز بیننده‌ها را به دنیایی آخرالزمانی و پادآرمانی می‌برد. فیلم اصلی بلید رانر را ریدلی اسکات در سال 1982 میلادی کارگردانی کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر