فیلم‌های اکشن و علمی – تخیلی همانند فیلم The Matrix

این فیلم با بازی کیانو ریوز (Keanu Reeves) در نقش مردی است که متوجه می‌شود که جهان، واقعی نیست. در این فیلم، لورنس فیشبورن (Laurence Fishburne) و کری ان ماس (Carrie-Anne Moss)، نقش نیروهای مقاومت را بازی می‌کنند که سعی دارند تا مردم را از خواب غفلت بیدار کنند.

فیلم‌های اکشن و علمی – تخیلی همانند فیلم The Matrix

فیلم ماتریکس (The Matrix)، یک فیلم منحصربه‌فرد و ترکیبی از تاثیرات فرهنگی بی‌شمار است. این فیلم در سال 1999 میلادی به اکران در آمده بود. این فیلم به کارگردانی خواهران واچوفسکی بوده است.

این فیلم با بازی کیانو ریوز (Keanu Reeves) در نقش مردی است که متوجه می‌شود که جهان، واقعی نیست. در این فیلم، لورنس فیشبورن (Laurence Fishburne) و کری ان ماس (Carrie-Anne Moss)، نقش نیروهای مقاومت را بازی می‌کنند که سعی دارند تا مردم را از خواب غفلت بیدار کنند.

اگر به دنبال آن هستید تا آثار بیشتری مشابه با این فیلم ببینید که دارای اکشنی خلاقانه، جلوه‌های علمی و تخیلی زیبا و جوی دلپذیر هستند، در ادامه همراه با ما باشید.

انیمه آکیرا (Akira)

Akira

انیمه آکیرا به عنوان یک اثر بنیادین از سایبرپانک، علمی و تخیلی و انیمه، اثری است که باید حتما تماشا کنید. این انیمه دارای زبان بصری جسورانه و وحشت‌محور است و به بررسی فساد بشر از طریق تکنولوژی می‌پردازد. ریشه‌ها و دی ان ای این انیمه را می‌توان در فیلم ماتریکس و بسیاری دیگر از آثار فرا مدرنیته مشاهده کرد. انیمه آکیرا در سال 1988 میلادی به اکران در آمده است و توانسته تا به موفقیت قابل توجهی دست یابد.

فیلم شهر تاریک (Dark City)

Dark City

Dark City

فیلم شهر تاریک، حدود یک سال قبل از اکران فیلم ماتریکس بر روی پرده سینماها به اکران در آمده است. فیلم شهر تاریک، حضوری کوتاه داشته است. این فیلم به بررسی ایده‌ها و ظرافت طبعی پرداخته است که بعدا در فیلم بسیار موفق و جذاب ماتریکس توسط خواهران واچوفسکی بررسی شدند. فیلم شهر تاریک، یک اثر کمتر دیده شده است و این در حالی است که ماتریکس، اثری بزرگ و تاثیرگذار به شمار می‌رود. فیلم شهر تاریک، تاثیراتی از ژانر نوآر، ژانر وحشت و علمی و تخیلی را در درون خود ترکیب کرده است. این فیلم، ایده وحشتناکی که کنترل سرنوشت ما در دستان خودمان نیست را بررسی می‌کند و زندگی، یک شبیه‌سازی بسیار دقیق است. فیلم شهر تاریک با بازی روفوس سیول (Rufus Sewell)، جنیفر کانلی (Jennifer Connelly) و کیفر ساترلند (Kiefer Sutherland) است. آنها، نقش‌آفرینی درخشانی در این فیلم داشتند.

فیلم پنجه افسانه‌ای (Fist of Legend)

Fist of Legend

Fist of Legend

فیلم پنجه افسانه‌ای با بازی جت لی (Jet Li)، یک بازسازی از فیلم بسیار تماشایی دیگری به نام مشت خشم (Fist of Fury) با بازی بروس لی (Bruce Lee) است. فیلم پنجه افسانه‌ای، تاثیر بسیاری بر روی خواهران واچوفسکی در زمان مفهوم سازی فیلم ماتریکس داشته است و آنها از همین رو، ادای احترامی نسبت به این فیلم داشتند. در سکانس تمرین نئو و ماتریکس، ادای احترامی به سکانسی مشابه از فیلم پنجه افسانه‌ای وجود دارد. یوئن وو پینگ، طراح هنرهای رزمی مبارزه در فیلم پنجه افسانه‌ای، برای کارهای بسیار خوب در این فیلم، برای فیلم ماتریکس به خدمت گرفته شده بود. فیلم پنجه افسانه‌ای، یک اثر اکشن جذاب و تماشایی است که تاثیر غیر قابل انکاری بر روی فیلم ماتریکس داشته است.

انیمه شبح درون پوسته (Ghost in the Shell)

Ghost in the Shell (1995)

Ghost in the Shell (1995)

یکی دیگر از آثار بنیادین ژانر علمی – تخیلی، سایبرپانک و انیمه، شبح درون پوسته است که تاثیر مستقیمی بر روی فیلم ماتریکس داشته است. در طی هشتاد و دو دقیقه از انیمه شبح درون پوسته، کارگردان مامورو اوشی توانسته تا تصاویری خارق‌العاده، سکانس‌های اکشن جذاب، تاثیرهای نئو نوآر هیجانی و دیدگاه‌های روانشناختی در مورد انسانیت و هوش مصنوعی به تصویر بکشد. این انیمه، یک اثر بسیار قدرتمند و تماشایی به شمار می‌رود.

فیلم تلقین (Inception)

Inception

Inception

فیلم تلقین ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) یک شاهکار دیگر فرا مدرن است که اثری جسورانه، سرگرم‌کننده و تامل‌برانگیز را با ترکیب سرقت، ماموران مخفی و عناصر علمی و تخیلی، خلق نماید. فیلم تلقین همانند فیلم ماتریکس، اثری است که ذهن شما را منفجر خواهد کرد. این دو فیلم، واقعیت را زیر سوال می‌برند و به موضوعاتی می‌پردازند که حتی فکر کردن به آنها نیز بسیار دشوار است. فیلم تلقین، از سکانس‌های اکشن خود تا توانایی کاراکترهایش برای تغییر دادن واقعیت، تاثیراتی از فیلم ماتریکس گرفته است.

فیلم روزهای عجیب و غریب (Strange Days)

Strange Days

Strange Days

فیلم روزهای عجیب و غریب ساخته کاترین بیگلو (Kathryn Bigelow)، یک اثر عجیب و به شدت تاثیرگذار است. در این فیلم، رالف فینز (Ralph Fiennes) و آنجلا باست (Angela Basset) نقش‌های اصلی فیلم را به تصویر می‌کشند. این فیلم در همان سالی که فیلم ماتریکس اکران شده، عرضه شده است. زبان بصری بیگلو و حس طراحی داخلی فیلم، همانند فیلم بلید رانر (Blade Runner) احساس می‌شود. فیلم روزهای عجیب و غریب، اثری اکشن محور، نوآر و علمی و تخیلی است.

فیلم ترون (Tron)

Tron

Tron

همانند فیلم ماتریکس، فیلم ترون محصول سال 1982 میلادی، دارای یک دیدگاه بسیار خاص است که فیلمسازان این اثر، برای ساخت آن باید انقلابی در جلوه‌های بصری ایجاد می‌کردند. این فیلم به کارگردانی استیون لایزبرگر (Steven Lisberger) است. تصاویر جلوه‌های بصری این فیلم با عناصر اکشن زنده ترکیب شده است و توانسته تا دنیای دیوانه‌وار درون یک بازی ویدیویی را به نمایش بگذارد. فیلم ترون همانند فیلم ماتریکس، به موضوعاتی همچون واقعیت، فرد برگزیده و دیگر موضوعات اساسی می‌پردازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان