طرز تهیه لواشک زغال اخته ترش و خوشمزه

لواشک زغال اخته یکی از لواشک های خوشمزه است که از میوه ی زغال اخته تهیه می شود. با یادگیری طرز تهیه لواشک زغال اخته به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه و میل نمایید.

طرز تهیه لواشک زغال اخته ترش و خوشمزه

تنها بر زبان آوردن نام لواشک کافی است تا آب در دهان شما جمع گردد. لواشک یکی از اصلی ترین انتخاب های کودکان هنگام خرید می باشد. لواشک ها دارای گوناگونی بسیاری هستند که در دسته ی تنقلات محسوب می شوند که می توانید به جای خریداری در منزل تهیه نمایید. برای آشنایی با طرز تهیه لواشک زغال اخته با طعمی عالی و محبوب همراه آرگا باشید.

لواشک سیب و لواشک آلبالو لواشک های شناخته شده تری هستند که اغلب کدبانوهای عزیز به خصوص همراهان آرگایی با آن و روش تهیه آن آشنایی دارند. اما طرز تهیه لواشک زغال اخته یکی دیگر از لواشک هایی است که ممکن است تجربه آماده سازی آن در منزل را نداشته و یا کمتر آشنایی با آن داشته باشید. اگر چنین است باید در همین اول کار بگوییم که یکی از لواشک های خوشمزه است. این لواشک از زغال اخته تهیه می گردد.

مواد لازم

  • 1/2 قاشق چای خوری پودر گلپر
  • 1 کیلوگرم زغال اخته
  • 1/2 قاشق چای خوری پودر گلپر

آموزش طرز تهیه لواشک زغال اخته با فر و بدون فر

طرز تهیه لواشک زغال اخته با طعمی نو و جذاب

ابتدا برای یک ربع ساعت زغال اخته ها را داخل یک ظرف بزرگ آب خیسانده و در گوشه ای قرار دهید. به این ترتیب هم زغال اخته ها مقداری نرم شده و آلودگی های روی آن راحت تر پاک می گردد.

سپس زغال اخته ها را خیلی آهسته داخل آبکشی بریزید تا آب آنها کشیده و خشک گردند.

بعد آنها را به داخل یک قابلمه بریزید. دست های خود را بشویید و زغال اخته های نرم شده را کمی چنگ بزنید تا دانه های آن جدا گردد.

حالا زغال اخته های نرم شده و دانه جدا شده را داخل یک صافی آبکش بریزید و به وسیله ی دست های خود به خوبی بمالید. به طوری که شیره زغال اخته ها از دانه آن جدا گردد.

پس از اینکه شیره و یا به بیانی پوره این میوه را به دست آوردید، می توانید به این ترکیب گلپر و نمک بیفزایید. هر تعداد سینی که مد نظر دارید را با کمک کاغذ روغنی و یا پلاستیک بپوشانید و ترکیب به دست آمده را درون سینی بریزید. با کمک پشت قاشق و یا لیسک روی لواشک را صاف کنید تا یکنواخت گردد.

سینی های حاوی لواشک را در مقابل نور مستقیم خورشید بگذارید. بعد از گذشت یک یا دو روز لواشک شما خشک و آماده ی میل کردن است. اما جهت زیبا و شفاف تر شدن رنگ آن مدت زمان قرار گرفتن در مقابل نور خورشید را 5 تا 7 روز کنید.

آشنایی با شیوه تهیه لواشک زغال اخته در خانه

آموزش تهیه لواشک زغال اخته با استفاده از فر

این روش نیز تا مرحله ی تهیه مواد لواشک دقیقا شبیه روش سنتی خشک کردن در مقابل نور خورشید (روش قبلی) است. اما پس از آن متفاوت می شود، مواد لواشک به دست آمده را درون سینی ای از جنس فلز چرب شده ریخته و ترکیب به دست آمده را درون آن به صورت یکنواخت صاف نمایید.

بعد فر را بر روی درجه 50  تا 80 درجه سانتی گراد قرار داده و سینی فر را در آن جای داده و در فر را به صورت کامل نبندید.

پس از حدودا 1 ساعت آرام آرام آب زیادی لواشک بخار شده و در نتیجه لواشک به رطوبت مد نظر شما خواهد رسید.

بعد از 3 تا 5 ساعت فر را خاموش نموده و سینی لواشک زغال اخته را خارج سازید.

طرز آماده سازی لواشک زغال اخته

نکته طلایی تهیه لواشک زغال اخته

  • جهت جدا نمودن دانه زغال اخته می توانید، آنرا برای 5 دقیقه داخل آب خنک بخیسانید.
  • در صورت تمایل به غلیظ تر شدن طعم ترشی، می توانید ریواس را خرد نموده و به آن بیفزایید.
  • همچنین می توانید رد صورت تمایل از آبلیمو، عسل استفاده کنید که برای این منظور باید آنها را با ریواس های ریز شده به درون آب قابلمه افزوده و بر روی شعله بگذارید. افزودن عسل در این لواشک موجب می شود تا طعم یکسانی یافته، و پس از خشک شدن بهتر و آسان تر بجوید.
  • اگر نمی خواهید از روش نتی خشک کردن در مقابل نور خورشید بهره ببرید، می توانید آن را بر روی شوفاژ و یا زیر بخاری نیز خشک کنید.
  • در طرز تهیه لواشک زغال اخته اگر علاقه مند به طعم ترش و نمکی این لواشک هستید، می توانید نمک اضافه کنید؛ اما باید عسل را اضافه نکنید.

لواشک های میوه ای از دوست داشتنی خوردنی های دنیا به حساب می آیند که در هر فروشگاهی که قدم بگذارید با آنها روبرو می شوید. اما واقعا طعم آنها توانایی مقاومت با لواشک های خانگی خوشمزه و متنوعی که در منزل تهیه می کنید؛ دارند. با استفاده از مطلب آموزشی که ارائه شد و دیگر دستورها برای تهیه انواع لواشک دست به کار شده و لواشک های خانگی خوشمزه آماده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان