تازه‌های تقویت موی سر

PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است که طی آن خون از بیمار گرفته شده و پس از غنی‌سازی با پلاکت‌هایی که ۳ تا ۵ برابر تغلیظ شده، مجدد به فرد تزریق می‌شود. پزشکان در زمینه‌های بسیاری به ویژه‌ترمیم پوست و مو

تازه‌های  تقویت موی سر

دکتر رامین مدرسی - پوست، مو و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است که طی آن خون از بیمار گرفته شده و پس از غنی‌سازی با پلاکت‌هایی که 3 تا 5 برابر تغلیظ شده، مجدد به فرد تزریق می‌شود. پزشکان در زمینه‌های بسیاری به ویژه‌ترمیم پوست و مو از این روش استفاده می‌کنند.

محلول حاصل از پی آر پی حاوی مواد پروتئینی مانند سیتوکین‌ها و دیگر فاکتورهای رشد است که عامل اصلی در فرآیند ترمیم و بازسازی مو و بافت‌های بدن هستند. این محلول با تغذیه فولیکول و ساقه مو به رویش موهای طبیعی، افزایش ضخامت، پرپشت شدن و جلوگیری از ریزش آن‌ها کمک می‌کند. معمولاً پی آر پی مو در کنار دیگر فرایندها و روش‌های ترمیم مو به‌کار برده می‌شود. یکی از روش‌های مؤثر در درمان ریزش مو و پیشگیری از طاسی سر، پی آری پی مو است که به‌طور تخصصی در کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان با نتایج چشمگیر و تأثیرگذار قابل انجام می‌باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌باشید؛ با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

 بیشتر بخوانید:

با نسخه های طب سنتی همیشه جوان و زیبا بمانید!

آشنایی با خواص روغن شترمرغ

فرایند PRP مو

ترمیم مو در این روش شامل 3 مرحله است که معمولاً طی 60 تا 90 دقیقه انجام می‌شود؛ اما برای پایدار ماندن نتیجه‌ی نهایی باید متقاضی، پی آر پی مو را در فواصل 4 تا 6 ماهه انجام دهد.

 مرحله اول: چند سی‌سی خون از فرد گرفته شده و درون سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا در سرعت بسیار بالا مایعات با چگالی مختلف از هم جدا شوند.

 مرحله دوم: بعد از حدود 10 دقیقه خون درون سانتریفیوژ به سه لایه پلاسمای غنی از پلاکت، پلاسمای با پلاکت پایین و سلول‌های قرمز خون تقسیم می‌شود.

 مرحله سوم: پلاسمای غنی از پلاکت با سرنگ کشیده شده و به مناطق با موی کم پشت سر تزریق می‌شود.

 

 مزایای استفاده از PRP

 قیمت مناسب: درمان با پلاسمای سرشار از پلاکت، سریع و سرپایی است که جای زخمی باقی نمی‌گذارد و هزینه بالایی را به بیمار تحمیل نمی‌کند.

 دوران بهبود سریع: پی آر پی عملی سرپایی و یک ساعته است. بیمار بلافاصله پس از اتمام عمل می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهد. استفاده از آرام‌بخش ضروری نیست، زخمی ایجاد نمی‌شود و نیاز مراقبت پس از عمل خاصی نیست. نتایج عمل پس از 6 الی 8 ماه قابل مشاهده خواهد بود.

 ایمنی: از آنجایی که پلاکت‌ها از خون خود بیمار گرفته می‌شود، احتمال بروز حساسیت شدید و پس زدن وجود ندارد یا نزدیک به صفر است.

 طبیعی بودن: با تزریق پلاکت‌های گرفته شده از خون خود بیمار این فرصت به بدن داده می‌شود تا  ریزش مو را به‌طور طبیعی جبران و ترمیم کند.

 بیشتربخوانید:

5 روغن طبیعی و ارزان برای زیبایی و پرپشتی مو

 افراد نامناسب جهت انجام PRP

اگر به هر کدام از بیماری‌ها و اختلالات زیر مبتلا هستید بهتر است تا پایان روند درمان سراغ پی آر پی مو نروید:

 عفونت مزمن یا حاد  سرطان  بیماری کبدی مزمن

 بیماری‌های پوستی مزمن  ناپایداری همودینامیک  اختلال متابولیک  سندرم اختلال عملکرد پلاکت  اختلال سیستمیک  سندرم پاسخ التهابی  تعداد پلاکت پایین  بیماری تیروئید

 اثرات جانبی پی آر پی مو

همان‌طور که گفتیم در این روش خون گرفته شده از خود فرد به پوست سر تزریق می‌شود؛ در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک یا مزمن، بسیار پایین است. با این حال روش‌های درمانی نیازمند تزریق به‌صورت بالقوه اثرات جانبی زیر را به همراه دارند:

 آسیب به رگ یا عصب  عفونت  کلسیفیکاسیون یا جمع شدن کلسیم در محل تزریق  تشکیل بافت اسکار

 واکنش منفی به روش مورد استفاده در پی‌آر‌پی مو

جدا از این موارد افزایش قیمت ارز باعث شده است که در برخی مراکز به‌جای استفاده از کیت‌ها و سانتریفیوژهای باکیفیت اروپایی از تجهیزات چینی استفاده شود که کارایی مشابه را ندارد و به خاطر تقبلی بودن ممکن است عمل جداسازی پلاسما در سانتریفیوژ اصلاً صورت نگیرد.

علاوه بر این درصورتی‌که پزشک برای کاهش هزینه پی آر پی مو تجهیزات یک‌بارمصرف را برای چندین بیمار به کار ببرد، طبیعتاً امکان مبتلا شدن به بیماری‌های خطرناک و عوارض جبران‌ناپذیر وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان