بخور نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها

برخی از افراد در فصل سرما بیشتر از بقیه سرما را احساس می‌کنند این افراد سرد مزاج هستند، پس باید به تغذیه خود توجه کنند و غذای مناسب سرد مزاج‌ها استفاده کنند.

بخور نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها
 برترین‌ها: برخی از افراد در فصل سرما بیشتر از بقیه سرما را احساس می‌کنند این افراد سرد مزاج هستند، پس باید به تغذیه خود توجه کنند و غذای مناسب سرد مزاج‌ها استفاده کنند.

پاییز فصل سرد و خشکی است و سبب افزایش سودا در همه مزاج ها می شود اما سرمایی ها یعنی افرادی که مزاج سودایی (سردو خشک) و بلغمی (سردو تر) دارند، بیشتر در فصل پاییز و زمستان احساس سرما می کنند، بنابراین باید به تغذیه خود توجه کنند و از خوردن برخی مواد غذایی اجتناب نموده وبرخی دیگر را در برنامه غذاییشان بگنجانند.

 به شما می گوییم که چه غذاهایی برای افراد سرد مزاج مناسب است.

بیشتربخوانید:

زمستان بدون اضافه وزن و احساس سرما

بخور و نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها

مواد غذایی مفید برای سرمایی‌ها

غذاهایی که برای سرمایی ها مناسب است شامل:

گوشت گوسفند و شتر

افراد سرمایی باید در مصرف گوشت نیز دقت کنند و برخی مواد پروتئینی که دارای طبیعت سرد هستند را مصرف نکنند مثلا این افراد باید از مصرف گوشت گاو خودداری کرده و گوشت گوسفند و شتر که طبیعتی گرم دارند را مصرف کنند. گوشت مرغ هم دارای طبیعی سرد است و مصرف آن باید با دقت لازم همراه باشد.

مصرف لبنیات همراه با مصلح

بخور و نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها

لبنیات از مواد غذایی مفید برای افراد هستند که نیاز به کلسیم را تامین می کنند. لبنیات اعم از شیر، ماست، پنیر، دوغ و کشک دارای طبیعت سرد می باشند و برای افراد سرد مزاج مفید نیستند، عدم مصرف لبنیات نیز توصیه نمی شود پس این افراد باید لبنیات را همراه با مصلح آنها یعنی نعناع، زیره، فلفل و کاکوتی مصرف کنند. مصلح، ماده ای است که مزاج غذا را تعدیل می کند، مضرات احتمالی غذا را گرفته و فوایدش را در بدن بیشتر می کند.

مصرف میوه های فصل

در این فصل میوه های دارای ویتامین سی فراوان است. مصرف ویتامین C را برای مقابله با سرمای بدن مناسب می باشد پس میوه های این فصل بسیار مناسب هستند اما باید توجه کنید که نباید میوه های ترش را مصرف کرد و بیشتر خوردن انار، سیب، نارنگی و پرتقال شیرین توصیه می شود.

مصرف آبمیوه های طبیعی نیز برای مقابله بدن با بیماری مناسب می باشد. اگر آب میوه طبیعی ترش است، برای شیرین نمودن آن از عسل که دارای طبیعتی گرم است، استفاده کنید.

نوشیدن چای

بخور و نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها

نوشیدن چای کمرنگ در فصل سرد سال مناسب است اما بهتر است اگر در طول روزچای می نوشید، همراه با آن از زنجبیل، هل، دارچین، میخک و زعفران استفاده کنید.

آب جوش و عسل

در فصول سرد سال هر روز ناشتا یک لیوان آب جوش همراه با عسل بنوشید، این نوشیدنی همواره دست و پاهایتان گرم کرده و سبب می شود احساس سرما و بی حالی در ساعات سرد روز در بدن خود نداشته باشید.

مصرف دم نوش های گرم

به افراد سرمایی توصیه می شود در فصل های سرد سال از دم نوش آویشن، رزماری، زنجبیل، دارچین، اسطوخودوس، بادرنجبویه، گل گاوزبان، آلوورا و سرخارگل استفاده کنند. مصرف این دم نوش ها که طبیعتی گرم دارند، با احساس سرمای بدن مقابل کرده و انرژی و حرارت لازم آن را تامین کرد. این دم نوش ها مقاومت بدن را نیز در برابر ویروس ها افزایش می دهند و می توانند فرد را در مقابل ابتلا به بیماری های شایع فصل مصون نگه دارند.

پیاز خام

بخور و نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها

مصرف پیاز خام در فصل سرد برای سرمایی ها مفید است زیرا موجب سبب دفع اخلاط سودا از بدن می شود و می تواند برای مقابله با سرمای بدن موثر باشد.

هویج

هویج یا سوپ هویج یک خوراکی مفید و گرم کننده بدن برای زمستان است زیرا دارای ویتامین Aبوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به محافظت از بدن در برابر عفونت کمک می کند.

چغندر

چغندر را در زمستان به سالاد یا ظرف سوپ زمستانی تان بیافزایید تا احساس سرمای کمتری داشته باشید.چغندر سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مفید و آنتی اکسیدان است که از سیستم ایمنی بدن محافظت می کنند و به میکروب های موجود در روده حمله کنند و به رشد باکتری های خوب در بدن شما کمک کنند.

تخم مرغ

بخور و نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها

تخم مرغ حاوی اسید آمینه ی ضروری مورد نیاز بدن است. زرده دارای کلسیم و آهنِ و سفیده تقریبا سرشار از پروتئین است.بدن پروتئین را به عنوان سوخت برای ساختن آنتی بادی هایی استفاده می کند که به مهاجمان خارجی حمله و از عفونت جلوگیری می کنند.

زردچوبه

زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث افزایش دمای بدن می شود. این ادویه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند با اضافه کردن زردچوبه به یک لیوان شیر می توانید یک نوشیدنی سالم برای زمستان تهیه کنید.

بادام

بادام سرشار از آنتی اکسیدان بوده و یکی از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت در طول زمستان است. در این فصل می توانید روزانه 15 تا 20 بادام به عنوان یک میان وعده ی سالم و خوشمزه بخورید.

آووکادو

بخور و نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها

آووکادو برای زمستان مفید است که بدن را گرم نگه می دارد و از بروز سرماخوردگی در روزهای سرد جلوگیری می کند. شما می توانید روغن آووکادو را برای ماساژ دادن بدن تان قبل از رفتن به حمام استفاده کنید.

سقز

اگر عادت به جویدن آدامس دارید، فصل سرد سال سقز بجوید که از گرمابخش های بدن است و گرمای بیشتری را برای بدن تامین می کنند.

کندر

مصرف کندر هنگام صبح می تواند گرمای مطبوعی برای بدن به ارمغان بیاورد. هر صبح به اندازه یک نخود کندر را یک ساعت در دهان نگه داشته، بمکید و سپس آن را قورت دهید.

فلفل

غذاهای تند و فلفل به حفظ گرمای بدن در روزهای سرد کمک کرده و میزان صفرا را افزایش داده و خون بیشتری را به اندام ها می رسانند.

بخور و نخور‌های پیشنهادی برای سرمایی‌ها

دیگر خوراکی های مفید برای زمستان

شکلات تلخ

چای سبز

سیب زمینی شیرین

دانه ی چیا

شکر زرد

کدو تنبل

تخمه کدو

بلغور جو دوسر

گریپ فروت

خوردنی های مضر برای سرمایی ها

لیست مواد مضر برای سرمایی ها شامل:

کاهو

خیار

گوجه فرنگی

برنج

آب غوره

آب لیمو

انواع ترشی ها

غذاهای سنگین

بادمجان

غذاهای شور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان