بهترین فیلم‌ها در مورد ساخت فیلم

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فیلم‌ها در مورد ساخت فیلم را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم‌ها در مورد ساخت فیلم

هنر ساخت فیلم‌ واقعا چالش برانگیز است. افراد زیادی از زمان شکل گرفتن داستان تا به تصویر کشیدن آن، زحمت می‌کشند. فیلم نهایی می‌توان اثری عالی یا کاملا فاجعه‌آمیز باشد. با این وجود، برخی از فیلم‌ها چه خوب و چه بد، به اثری نمادین تبدیل شدند. همیشه داستان‌های پشت صحنه بسیار جالب توجه هستند. برخی از فیلم‌ها نحوه ساخت و تولید فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فیلم‌ها در مورد ساخت فیلم را به شما معرفی کنیم.

فیلم خفن (Baadasssss)

Baadasssss!

Baadasssss

فیلم خفن، اثری در مورد نحوه ساخت فیلم Sweet Sweetback’s Baadasssss Song است. این فیلم ساخته ملوین ون پیبلز (Melvin Van Peebles) است که به شدت از ساخت ژانر سوء استفاده تاثیر گرفته است. ماریو ون پیبلز کارگردانی فیلم خفن را در دست داشته و همچنین نقش پدرش را در این فیلم بازی می‌کند. این فیلم، یک اثر دراماتیک و کمدی است که بسیاری از تصمیمات بحث‌برانگیز به هنگام ساخت آن فیلم را به نمایش می‌گذارد.

فیلم هیچکاک (Hitchcock)

Hitchcock

Hitchcock

فیلم هیچکاک، داستانی در مورد کارگردان بزرگ آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) است. در این فیلم، آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) نقش آلفرد هیچکاک را به تصویر کشیده است. این فیلم عمدتا بر روی داستان آلفرد هیچکاک در زمان تولید فیلم روانی (Psycho) تمرکز دارد. فیلم هیچکاک، اثری جالب توجه است که تمرکز بسیار زیادی روی درام و تنش میان این کارگردان و همسرش به نام آلما با بازی هلن میرن (Helen Mirren) دارد. این فیلم، دشواری‌هایی که آلفرد هیچکاک به هنگام ساخت فیلم روانی پشت سر گذاشته را به نمایش در آورده است. این فیلم، یک کارگردان پا به سن گذاشته را به تصویر می‌کشد که سعی دارد تا جاه‌طلبانه‌ترین فیلم دوران حرفه‌ای خود را بسازد.

فیلم دولمایت اسم من است (Dolemite is My Name)

Dolemite is My Name

Dolemite is My Name

رودی ری مور (Rudy Ray Moore)، یک طنزپرداز آفریقایی و آمریکایی است که تحت نام دولمایت، شهرتی برای خودش بدست آورده است. مور می‌خواست تا این کاراکتر خود را وارد دنیای سینما کند و از همین رو، فیلمی تحت عنوان دولمایت ساخت. فیلم دولمایت اسم من است، علاوه بر بازسازی لحظات بسیاری از فیلم دولمایت، تلاش‌های بسیار مور برای موفقیت‌آمیز بودن فیلم دولمایت را نشان می‌دهد. در فیلم دولمایت اسم من است، ادی مورفی (Eddie Murphy) نقش دولمایت را به تصویر کشیده است. از جمله دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به وسلی اسنایپز (Wesley Snipes)، کیگان مایکل کی (Keegan-Michael Key)، مایک ایپس (Mike Epps) و کریگ رابینسون (Craig Robinson) اشاره کرد.

فیلم اد وود (Ed Wood)

Ed Wood

Ed Wood

فیلم اد وود در مورد کارگردانی به همین نام است. او یک کارگردان واقعا منحصربه‌فرد بوده که انتخاب‌های عجیبش باعث شکل‌گیری برخی از بدترین فیلم‌های تاریخ سینما شده است. فیلم اد وود را تیم برتون (Tim Burton) کارگردانی کرده است. تیم برتون توانسته تا جو فیلم اد وود را به نحوی شکل دهد که بیننده احساس می‌کند در درون ذهن اد وود قرار گرفته است. نقش‌آفرینی جان دپ (Johnny Depp) در فیلم اد وود در نقش اصلی واقعا خارق‌العاده است.

فیلم منک (Mank)

Mank

Mank

فیلم منک در مورد هرمن جی منکویتس (Herman Mankiewicz) است. او یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فیلم شهروند کین (Citizen Kane) بوده است که با کارگردان و بازیگر این فیلم برای بدست آوردن حقش مبارزه کرده است. در این فیلم، گری اولدمن (Gary Oldman) نقش هرمن جی منکویتس را به تصویر کشیده است. این فیلم بیشتر روی مشکلات منکویتس در مورد نوشیدن بیش از حد و همچنین منبع الهامش برای نوشتن فیلم‌نامه فیلم شهروند کین تمرکز دارد. کارگردانی فیلم منک را دیوید فینچر (David Fincher) در دست داشته است. فینچر از طریق کارگردانی خود در این فیلم، ادای احترامی به فیلم شهروند کین داشته است.

فیلم هنرمند فاجعه (The Disaster Artist)

The Disaster Artist

The Disaster Artist

فیلم اتاق (The Room) یکی از بدترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ سینما به شمار می‌رود و همین، آن را جالب توجه کرده است. جالب‌تر از خود فیلم، کسی است که آن را ساخته است. تامی ویسو (Tommy Wiseau) علاوه بر کارگردانی، تولید و نوشتن فیلم‌نامه فیلم، در آن نقش‌آفرینی کرده است. فیلم هنرمند فاجعه در مورد تامی ویسو و ساخت فیلم اتاق است. جیمز فرانکو (James Franco) این فیلم را کارگردانی کرده و در آن نقش‌آفرینی کرده است. دیو فرانکو (Dave Franco) در این فیلم نقش گرگ سسترو را بازی می‌کند.

فیلم نجات آقای بنکس (Saving Mr. Banks)

Saving Mr. Banks

Saving Mr. Banks

فیلم مری پاپینز (Mary Poppins) اثری کلاسیک از کمپانی دیزنی به شمار می‌رود. با این حال، ساخت این فیلم بسیار دشوار بوده و حتی دیزنی در بدست آوردن حقوق آن با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. فیلم نجات آقای بنکس، داستان نبرد میان نویسنده مری پاپینز به نام پی ال تراورز با بازی اما تامپسون (Emma Thompson) و والت دیزنی با بازی تام هنکس (Tom Hanks) را به نمایش می‌گذارد. فیلم نجات آقای بنکس بیشتر در مورد نحوه شکل‌گیری داستان مری پاپینز و همکاری تراورز با کمپانی دیزنی برای ساخت فیلم مری پاپینز است. فیلم نجات آقای بنکس، یک دیدگاه جدید در مورد فیلم مری پاپینز را به شما ارائه خواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان