هنگام خرید نهال گردو؛ نکات زیر را هرگز فراموش نکنید

خرید نهال گردو و احداث باغ گردو در سرتاسر کشورمان‌ یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد و سودآوری به حساب میاید

هنگام خرید نهال گردو؛ نکات زیر را هرگز فراموش نکنید

خرید نهال گردو و احداث باغ گردو در سرتاسر کشورمان‌ یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد و سودآوری به حساب میاید. سالیانه باغداران بسیاری تصمیم به احداث باغ گردو و خرید نهال گردو میگیرند. اگر نهال‌هایی که برای کاشت در باغ انتخاب میشوند؛ مناسب نباشند و‌یا با شرایط منطقه ای باغ سازگار نشوند. محصول‌دهی و کیفیت محصولات و همچنین عمر اقتصادی آنها کاهش ‌یافته و حاشیه سود آنها به طور چشمگیری کمتر خواهد شد. بنابراین انتخاب بهترین نهال گردو و خرید آن میتواند‌ یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از بروز مشکلات در آینده بشود.‌ یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از کاهش محصول‌دهی درختان هنگام خرید نهال گردو این است که؛ باید بدانید نهال‌هایی که خریداری نموده‌اید کاملا سالم و عاری از هرگونه بیماری و آفات و‌یا شکستگی و بریدگی باشد. به این ترتیب ریسک‌های ناشی از کاشت نهال تا حد زیادی کاهش خواهد‌یافت. ما در نهالستان برترنهال قصد داریم تا از 0 تا 100 خرید نهال گردو را با‌یکدیگر بررسی نماییم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مزایای خرید نهال گردو چیست؟

اگر نهال گردو را برای خرید و کاشت در باغ خود انتخاب نموده اید لازم است بدانید خرید نهال گردو مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر ارقام میوه دارد. نهال‌های گردو جزو سازگارترین و بهترین ارقام برای کاشت در اکثر نقاط کشورمان است. اغلب درختان گردو قادرند در ارتفاع بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا رشد کنند. درختان گردو بهترین سازگاری را در مناطق با رطوبت بالا و خشک دارند. شما میتوانید درختان گردو را حتی در مناطق با رطوبت 70 درصد نیز بکارید.‌ یکی دیگر از نقاط قوت درختان گردو؛ محصول‌دهی بسیار عالی و گران قیمت آن است. درختان گردو به طور متوسط بین 5 تا 16 تن محصول در هکتار تولید مینمایند. با توجه به قیمت بالای میوه‌های گردو، درآمد حاصل از فروش میوه‌های گردو برای باغداران محترم بسیار مقرون به صرفه است. ‌یکی دیگر از مزایای خرید نهال گردو عمر اقتصادی بالای درختان است. جالب است بدانید درختان گردو قادرند بین 50 تا 200 سال عمر کنند. البته دستیابی به عمر حداکثری و برداشت محصولات باکیفیت در طول سال، به سلامت نهال گردو؛ رسیدگی مناسب و آبیاری و کوددهی و مراقبت از درختان و از همه مهم تر؛ سازگاری نهال با شرایط آب وهوایی و اقلیمی منطقه وابسته است.

بهترین نهال گردو را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب و خرید بهترین نهال گردو کار چندان سختی نیست. اغلب میتوان با مراجعه به سایت‌ها و مطالعه‌ی اطلاعات محصول و سپس مشاوره رایگان با مشاوران نهالستان‌ها؛ بهترین نهال گردو را انتخاب نمود. لازم است بدانید سازگاری ‌یک رقم نهال گردو با شرایط آب وهوایی ‌یک شهر مثلا شهر تهران؛ به معنای سازگاری آن رقم با شهر دیگری نیست. شما در هر نقطه و در هرشهری که قرار دارید؛ باید ارقام گردوی مناسب با آن شهر را خریداری نمایید. در این قسمت قصد داریم تا مهم ترین فاکتورها در انتخاب بهترین نهال گردو را با‌یکدیگر بررسی نماییم.

  • ارتفاع از سطح دریای نهال و منطقه:‌

یکی از مهم ترین اقدامات پیش از خرید نهال گردو، آگاهی از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان است. شما میتوانید با جستجوی نام شهرتان در گوگل از ارتفاع از سطح دریای منطقه‌ی خود آگاه شوید. برای آگاهی دقیق از ارتفاع از سطح دریای باغ خود نیز میتوانید از نرم افزار گوگل ارث استفاده نمایید. سپس با مطالعه‌ی اطلاعات محصولات در سایت از ارتفاع از سطح دریای نهال آگاه شده و با مقایسه‌ی این 2؛ درختان گردوی سازگار را انتخاب کنید. برای مثال ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت درخت گردوی پالیزکانادایی بین 0 تا 3000 متر؛ نهال گردو ژنوتیپ برتر بین 0 تا 3000 متر؛ نهال گردو چندلر بین 0 تا 1500 متر؛ نهال گردو فرنور بین 0 تا 3000 متر؛ نهال گردو اسرائیلی بین 0 تا 2000 متر و… است.

نهالستان گردو

  • محصول‌دهی درختان:

طبیعتا هدف از احداث باغ و رسیدگی به آن؛ دستیابی به محصولات با کیفیت و فراوان است. تا به این ترتیب سودآوری باغ افزایش‌یافته و درآمدزایی بیشتری را برای باغداران محترم به ارمغان بیاورد. درختان گردو به خصوص بهترین نهال گردو به علت اصلاحات انجام شده بر روی درختان و استفاده از پایه پیوندی؛ محصول‌دهی بسیار عالی دارند. درختان اصلاح شده‌ای همچون درخت گردو ژنوتیپ برتر تا 8 تن در هکتار؛ درخت گردو پالیزکانادایی تا 16 تن در هکتار، درخت گردو چندلر تا 7 تن در هکتار؛ نهال گردو فرنور تا 8 تن در هکتار؛ قادر به محصول‌دهی میباشند.

  • کیفیت محصولات:

کیفیت محصولات و عدم وجود میوه‌های پوک و خراب در بین میوه‌ها؛‌ یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قیمت گذاری محصولات است. هرچه میوه‌ها درشت‌تر و باکیفیت‌تر باشد، سود حاصل از فروش آن‌ها افزایش میابد. برای مثال میوه‌های درخت گردو چندلر به همراه پوسته‌ی چوبی آنها وزنی برابر 15 گرم خواهند داشت. اغلب درختان معرفی شده میوه‌های با پوسته‌ی نازک و کاغذی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در نهالستان برترنهال تماس بگیرید.

  • عمر اقتصادی درختان:

عمر اقتصادی از این رو حائز اهمیت است که حداکثر زمانیکه درختان قادرند به محصول‌دهی حداکثری بپردازند را نشان میدهد. پس از پایان عمر اقتصادی محصول‌دهی درختان کاهش‌یافته، بنابراین باید آنها را ببرید و درختان دیگری بنشانید. به این ترتیب هزینه‌های احداث و خرید نهال گردوی مجدد را متحمل خواهید شد. البته درختان گردو اصلاح شده عمر اقتصادی بسیار عالی دارند. برای مثال عمر اقتصادی درخت گردو ژنوتیپ برتر 200 سال؛ درخت گردو چندلر بیش از 100 سال؛ درخت گردو پالیزکانادایی 100 سال؛ درخت گردو فرنور 100 سال و… میباشد.

روش تشخیص نهال گردو سالم چیست؟

پس از انتخاب بهترین نژاد درخت گردو و خرید نهال گردو؛ نهالستان نهال‌های شما را در زمان تعیین شده ارسال میکند. پس از دریافت نهال‌ها باید با دقت آنها را بررسی نموده و از سلامت نهال‌ها آگاه شوید. برای بررسی نهال‌ها باید 4 قسمت آن را به دقت ببینید.

  • برگ‌های نهال : برگ‌های نهال‌یکی از مهم ترین نشانه‌های سلامت و بیماری نهال‌ها به حساب میاید. پس از دریافت نهال؛ برگ‌های آن را به دقت بررسی کنید. برگ‌ها نباید دچار زردی و‌یا پژمردگی باشند. هریک از این تغییر حالات میتواند نمادی از وجود بیماری و‌یا آفت در درختان باشد. در نتیجه باید مهم تلقی شود.
  • شاخه‌های نهال : در مرحله بعد شاخه‌های نهال را به دقت بررسی کنید. شاخه‌ها نباید دچار تغییر رنگ شده باشند و‌یا روی آنها شانکرها و بریدگی‌هایی ایجاد شده باشد. روی بریدگی‌ها حتما باید با چسب مخصوص پوشانده شده باشد.
  • تنه نهال : تنه‌ی نهال‌ها نیز نباید دچار بریدگی و‌یا تغییر رنگ و شکل باشند. هرگونه تغییر حالت روی تنه نهال میتواند نشانه ای از بیماری و‌یا وجود آفت باشد.
  • ریشه نهال : در آخر نهال‌ها را از پلاستیک بسته بندی خارج نموده و به دقت بررسی کنید. ریشه باید به رنگ سفید، ‌یکدست و قوی و دارای حداقل 3 شعبه اصلی باشد.

پس از بررسی نهال‌ها و تنها در صورت سالم بودن آنها میتوانید نهال‌ها را در باغ خود بکارید. در غیر اینصورت با نهالستان تماس گرفته و‌یا نهال‌های را مرجوع نمایید.

قیمت نهال گردو

مرکز خرید عمده و خرده نهال گردو

نهال‌های گردوی خود را فقط از نهالستان معتبر خریداری نمایید. به این ترتیب کلیه نهال‌ها سالم و باکیفیت و برای کاشت در باغ شما مناسب میباشند. نهالستان تخصصی گردوی برترنهال با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در حوزه فروش نهال گردو با دارا بودن کلیه مجوزهای رسمی و معتبر؛ بهترین نهالستان گردو در سرتاسر کشور شناخته میشود. جهت خرید نهال گردو با بهترین قیمت نهال گردو و با بالاترین کیفیت با ما در نهالستان برترنهال تماس بگیرید.

شماره تماس با ما (جناب آقای مهندس سعید قاسمی) : 09021832393/ 09141832393

آدرس : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبات ولایت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان