برترین جاذبه‌های گردشگری کشور لیختن اشتاین – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور لیختن اشتاین را به شما معرفی کنیم.

برترین جاذبه‌های گردشگری کشور لیختن اشتاین – بخش اول

کشور لیختن اشتاین در ما بین کشور سوئیس و اتریش قرار گرفته است. این کشور را می‌توان یکی از زیباترین کشورهای کوه‌های آلپ در سرتاسر اروپا دانست. با وجود اینکه کشور لیختن اشتاین حدود صد و شصت کیلومتر مربع مساحت و جمعیت حدود سی و هشت هزار نفر دارد اما به لطف قانون مالیت خود، قدرت اقتصادی قوی‌ای دارد. این کشور دارای تاریخی از اوایل دوره سنگی است و در دوران رومیان اهمیت ویژه‌ای داشته است. کشور لیختن اشتاین سرانجام در سریال 1719 میلادی به کشوری امپراتوری تبدیل شد و در سال 1806 میلادی به خود مختاری دست پیدا کرد.

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور لیختن اشتاین را به شما معرفی کنیم.

1- پایتخت کشور لیختن اشتاین، شهر فادوتس

Liechtenstein's Capital City: Vaduz

Liechtenstein’s Capital City: Vaduz

شهر فادوتس، یکی از تماشایی‌ترین پایتخت‌ها در سرتاسر اروپا به شمار می‌رود. علاوه بر این، کوچک‌ترین پایتخت اروپا محسوب می‌شود. مرکز گردشگری لیختن اشتاین در این شهر واقع شده و اطلاعات لازم را برای بازدید از مکان‌های دیدنی این کشور در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از بخش‌های جالب توجه شهر فادوتس، شهر قدیمی آن است. ساختمان پارلمان در شهر فادوتس در نزدیکی رودخانه راین قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری این شهر محسوب می‌شود. در شهر فادوتس قلعه‌ای وجود دارد که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد و به نام خانه شاهزاده لیختن اشتاین شناخته می‌شود و امروزه، محل اقامت پادشاه این کشور است.

2- گنجینه کشور شاهزاده‌نشین لیختن اشتاین

The Treasure Chamber of the Principality of Liechtenstein

The Treasure Chamber of the Principality of Liechtenstein

گنجینه کشور شاهزاده‌نشین لیختن اشتاین، بیشتر روی میراث سلطنتی و غنی این کشور تمرکز دارد و یکی از جاذبه‌های شهر فادوتس است که حتما باید از آن بازدید کنید. این موزه شامل آثار هنری و دیگر گنجینه‌هایی از خانواده سلطنتی با قدمتی چهارصد ساله است. این مکان دارای آثار مختلفی است که برخی از آنها توسط کولکسیونرهای خصوصی اهدا شدند. مجموعه بسیار بزرگی از سلاح‌های تاریخی در این مکان وجود دارد که ارتباط‌ها میان سلطنت را در طی قرن‌ها نشان می‌دهد. مجموعه جالب توجهی از سنگ‌های ماه در این مکان وجود دارد که توسط ناسا اهدا شده است. این کشور به ناسا کمک‌های بسیاری کرده است.

3- موزه هنر لیختن اشتاین

State of the Art: Kunstmuseum Liechtenstein

State of the Art: Kunstmuseum Liechtenstein

موزه هنر لیختن اشتاین در شهر فادوتس واقع شده است. این موزه، دارای آثار جالب توجهی از دوره مدرن و امروزی است. علاوه بر داشتن آثاری موقتی، آثاری که به طور دائم در این موزه در معرض نمایش قرار دارند شامل آثار مختلفی از قرن نوزدهم میلادی می‌شود. این آثار شامل مجسمه‌ها و آثاری از مجموعه شاهزاده لیختن اشتاین است. تورهای مختلفی در این موزه برگزار می‌شوند و برای استراحت می‌توانید به کافه‌های مدرن و زیبای اطراف موزه بروید.

4- قلعه گوتنبرگ

Gutenberg Castle

Gutenberg Castle

قلعه گوتنبرگ در بالای صخره‌ای مشرف به روستای بالزرس در جنوب کشور لیختن اشتاین واقع شده است. روی این تپه هفتاد متری که قلعه گوتنبرگ بر بالای آن قرار گرفته، مردمانی از دوران نوسنگی ساکن بودند و آثار بسیار زیادی در این مکان کشف شده است. یکی از این آثار تاریخی، مجسمه باستانی مارس ون گوتنبرگ است که اکنون در موزه ملی لیختن اشتاین قرار دارد. کلیسا و باغ رز این قلعه از جمله بخش‌هایی هستند که حتما باید از آن دیدن کنید. رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های مختلفی در این قلعه برگزار می‌شوند.

5- موزه ملی لیختن اشتاین

Liechtenstein National Museum

Liechtenstein National Museum

یکی دیگر از جاذبه‌های کشور لیختن اشتاین و شهر فادوتس، موزه ملی لیختن اشتاین است. این موزه در داخل یک مسافرخانه قدیمی و قرن پانزدهمی قرار دارد که به خوبی بازسازی شده است. در سال 1788 میلادی، یوهان ولفگنگ ون گوئت در این مسافرخانه اقامت کرده است. آثار مختلفی از تاریخ کشور لیختن اشتاین در این موزه نگهداری می‌شود. بخشی از موزه ملی به نام موزه پست شناخته می‌شود که شامل تمبرهای پستی از سال 1912 میلادی است و به تاریخ سرویس پستی این کشور اختصاص یافته است.

6- شهرهای نندلن و اِشن

The Towns of Nendeln and Eschen

The Towns of Nendeln and Eschen

شهرهای کوچک نندلن و اشن از جمله جامعه‌های کوچک کشور لیختن اشتاین به شمار می‌روند که در دشت‌های این کشور قرار دارند و حتما باید از آنها دیدن کرد. شهر نندلن دارای ساختاری قدیمی است. این شهر دارای یک خانه رومی و یک سفالگری است که در سال 1836 میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین کارگاه در این کشور به شمار می‌رود. در شهر اشن، یک ساختمان قرن چهاردهم میلادی به نام فراندهاوس وجود دارد که از آن برای نمایش آثار هنری محلی استفاده می‌شود. علاوه بر این، مسافران و گردشگران می‌توانند از این شهر، مسیر کوهنوردی و پیاده‌روی شگفت‌انگیزی را شروع کنند که در نهایت، به مکانی خواهند رسید که دارای مناظری بسیار زیبا و تماشایی از اطراف این شهر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان