ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی را به شما معرفی کنیم.

ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال 2021 – بخش اول

هر گردشگر و مسافری که قصد سفر به کشور و شهرهای دیگر را دارد، باید در ابتدا شرایط امن بودن و همچنین خطرات آن برای مسافران خارجی را در نظر بگیرد. کمپانی واحد اطلاعات اکونومیست، اقدام به رتبه‌بندی امن‌ترین و همچنین ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال 2021 کرده است.

در ادامه همراه با ما باشید تا ناامن‌ترین شهرهای جهان در سال 2021 میلادی را به شما معرفی کنیم.

10- شهر مانیلا، فیلیپین

Manila, Philippines

Manila, Philippines

شهر مانیلا، پایتخت پر از هرج و مرج کشور فیلیپین به شمار می‌رود. با اینکه این شهر کمترین میزان قتل را دارد اما از دویست و سی و یک کشور جهان، در رده صد و سی و هفتم از لحاظ کیفیت زندگی قرار دارد. در این منطقه، فاجعه‌های طبیعی زیادی رخ می‌دهند.

گرچه گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سطح جرم و جنایت در شهر مانیلا در سال 2021 میلادی حدود پنجاه درصد کاهش داشته است اما همچنان، سطح جرم‌های خیابانی در این شهر زیاد است و باید به هنگام استفاده از حمل و نقل احتیاط را رعایت کرد. گزارش شده که برخی از مناطق این شهر دارای میزان بالایی از تروریست، جرم، آدم‌ربایی و آشوب‌های داخلی است.

9- شهر باکو، آذربایجان

Baku, Azerbaijan

Baku, Azerbaijan

گرچه سطح جرم و جنایت در شهر باکو بسیار پایین است اما این شهر از سال 2020 میلادی عمدتا ناپایدار بوده است. دلیل ناپایداری این شهر نیز بیشتر به دلیل تنش‌های جدیدی است که بین کشور آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه‌ای به نام ناگورنو کاراباخ بوده است. با اینکه یک پیمان‌نامه صلح میان کشور ارمنستان، آذربایجان و روسیه در نوامبر سال 2020 به امضا رسیده است اما همچنان مقدار بسیار زیادی از زمین‌های مین در این کشور پابرجا هستند و باعث ایجاد تلفاتی شده است.

شهر باکو دارای مکان‌های گردشگری است که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. علاوه بر این، رونق صنعت نفت باعث پیشرفت این شهر شده است. شهر باکو دارای بناهای تاریخی و مقبره‌های باستانی از قرن دوازدهم میلادی است که در کنار آسمان‌خراش‌های فوق مدرن است. شهر باکو در میان کوهستان‌های قفقاز و دریای خزر قرار گرفته است. عمدتا به کشور آذربایجان، سرزمین آتش گفته می‌شود و از همین رو، به شهر باکو، برج‌های شعله می‌گویند. به دلیل وجود تنش‌ها در مرز ارمنستان با کشور آذربایجان، به گردشگران برای سفر به این کشور هشدار داده می‌شود.

8- شهر کویت، کشور کویت

Kuwait City, Kuwait

Kuwait City, Kuwait

شهر کویت از سال 2019 میلادی، توانسته تا امتیاز امینت خود در فهرست واحد اطلاعات اکونومیست را در یک سطح نگه دارد. شهر کویت دارای میزان قتل پایینی است. با این حال، به دلیل وجود خطرات تروریستی، نبردهای نظامی و تهدید آشوب‌های داخلی، این شهر در فهرست ناامن‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

شهر کویت در سال 1613 میلادی تاسیس شده است.  این شهر از سال 1716 میلادی تا به امروز، پایتخت کشور کویت بوده است. شهر کویت، شهری ثروتمند و نسبتا مدرنی است که برای برج‌های دو قلوی متمایز خود شناخته می‌شود. با اینکه بیش از ده هزار بریتانیایی هر ساله بدون هیچ مشکلی از شهر کویت دیدن می‌کنند اما با این وجود، برای سفر به این شهر باید هوشیار بود.

7- شهر داکا، بنگلادش

Dhaka, Bangladesh

Dhaka, Bangladesh

روز به روز به جمعیت شهر داکا افزایش می‌یابد و از همین رو، این افزایش جمعیت باعث آلودگی هوایی بیشتر شده است که خطری برای سلامت مردم محسوب می‌شود و همین، از جمله دلایلی بوده است که این شهر در فهرست ده شهر ناامن جهان قرار گرفته است. بنابر گزارش‌ها، امید به زندگی در این شهر حدود 56 سال است. در گزارش‌های سال 2021 آمده که شهر داکا پس از شهر کلکته در کشور هند، دومین شهر آلوده جهان به شمار می‌رود.

شهر داکا نام خود را از درخت داک گرفته است و زمانی، در این منطقه، درختان داک فراوان بودند. اما امروزه، خیابان‌های شهر داکا پر از ریشکاها و ترافیکی بسیار سنگین است. شهر داکا برای مساجد و معابد خود شهرت دارد و دارای معماری‌های جالب توجهی است. از جمله این مکان‌ها می‌توان به احسن منزیل یا کاخ صورتی اشاره کرد. در طی سه ساله گذشته، سطح جرم و جنایت در این شهر افزایش پیدا کرده و فساد و رشوه از جمله بزرگترین مشکلات به شمار می‌روند.

6- شهر کازابلانکا، مراکش

Casablanca, Morocco

Casablanca, Morocco

شهر کازابلانکا نام فیلمی درام و عاشقانه با بازی هامفری بوگارت و اینگرید برگمن بوده است. اما امروزه، در جایگاه ششم فهرست ناامن‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. در سال‌های اخیر، گروهی از افراد وابسته به گروه‌های تروریستی، اقدام به شورش‌هایی در این شهر کرده‌اند و همین سبب ناامنی این شهر شده است. علاوه بر این، خطر آدم‌ربایی برای افراد خارجی بسیار زیاد است.

شهر کازابلانکا، یک نقطه بسیار مهم در طی تاریخ برای شمال آفریقا بوده است و دارای گذشته جالب توجهی است. در اطراف شهر کازابلانکا، سواحل زیبایی وجود دارند که گردشگران می‌توانند از آن لذت ببرند. در قرن دوازدهم میلادی این شهر یک روستای بربر بوده و در قرن پانزدهم میلادی، پایگاهی برای دزدان دریایی بوده است. در هر صورت، سطح کیفیت زندگی در این شهر پایین است و فساد و رشوه و همچنین قاچاق و دزدی زیاد هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان