بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور مالتا – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشکری کشور مالتا را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور مالتا – بخش اول

کشور مالتا پیرامون آب‌های آبی رنگ دریای مدیترانه در جنوب سیسیلی قرار گرفته است. به دلیل نزدیک بودن به کشور تونس، تاثیر فرهنگ آفریقای شمالی را می‌توان در این کشور مشاهده کرد. زبان کشور مالتا ترکیبی از عربی و ایتالیایی است. این کشور به شوالیه‌های مالتا بسیار افتخار می‌کنند. این شوالیه‌ها مقابل ترک‌ها مبارزه کردند و باعث ایجاد جنگ‌های صلیبی شدند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشکری کشور مالتا را به شما معرفی کنیم.

1- شهر والتا

Valletta: Malta's Elegant Capital

Valletta: Malta’s Elegant Capital

شهر والتا، پایتخت کشور مالتا است. این شهر، از لحاظ استراتژیکی، بندر مهمی به شمار می‌رود. کل این شهر گواهی عظمت شوالیه‌های مالتا هستند. شوالیه‌های مالتا، مردانی اروپایی بودند که جزایر مالتی توسط پادشاه اسپانیا در سال 1530 میلادی به آن‌ها واگذار شده است. این شوالیه‌ها، پایتختی ساختند که ارزش عظمت آن‌ها را داشته باشند و در رقابت با پایتخت‌های بزرگ اروپایی قرار داشته باشند. این شهر دارای دو اسکله است که گردشگران به راحتی می‌توانند در درون آن‌ها گردش کنند. مرکز شهر والتا، کلیسای جامع سنت جان است که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است.

2- جزیره گزو

The Idyllic Island of Gozo

The Idyllic Island of Gozo

جزیره گزو یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد گردشگری در میان جزایر مالتی به شمار می‌روند. این جزیره با شهرهای ظریف و سواحل با نشاط خود، مکان خوبی برای لذت بردن از تعطیلاتی چند روزه به شمار می‌رود. گرچه جزیره گزو نسبت به مالتا کمتر توسعه یافته‌تر است اما این جزیره، دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. از جمله این مکان‌های گردشگری می‌توان به شهر قرون وسطایی ویکتوریا، استراحتگاه کنار دریایی مارسالفورن و مهم‌ترین مکان باستانی جزایر مالتی یعنی معابد گجانتیجا اشاره کرد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‎‌توانند از محوطه‌های پیرامونی این جزیره نیز لذت کافی را ببرند.

3- شهر امدینا

The Medieval Hilltop Town of Mdina, Island of Malta

The Medieval Hilltop Town of Mdina, Island of Malta

امدینا همانند شهریا از درون قصه‌ها است. این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر قرون وسطایی و قرار گرفته در بالای تپه، بسیار خارق‌العاده است. گردشگران و مسافران باید از درون دروازه اصلی وارد شهر شوند و با قدم گذاشتن در درون آن، به گذشته سفر کنند. در درون برج و باروهای باستانی شهر، دنیایی دلنشین از خیابان‌های بدون ماشین و ساختمان‌های قدیمی و سنگی قرار گرفته است. از جمله برترین جاذبه‌های گردشگری در امدینا می‌توان به کلیسای جامع سنت پاول اشاره کرد. این ساختمان جالب توجه به سبک باروک ساخته شده و توسط معمار مالتیایی لورنزو گافا طراحی شده است.

4- رباط

Historical Attractions in Rabat, Island of Malta

Historical Attractions in Rabat, Island of Malta

در خارج از باروهای شهر امدینا، شهر همسایه رباط قرار گرفته است. گردشگران و مسافران می‌توانند به راحتی از هر دو شهر دیدن کنند. شهرهای رباط و امدینا زمانی به عنوان یک منطقه متحد شناخته می‌شده است. شهر رباط نسبت به شهر امدینا کمتر گردشگر پذیر است و بیشتر مدرنیته است. با این حال، مکان‌های تاریخی قابل توجهی در شهر رباط وجود دارند. یکی از مکان‌های برجسته در شهر رباط، کاسا برنارد است. این خانه بزرگ قرن شانزدهمی به یک خانواده اشراف‌زاده مالتیایی تعلق داشته است که اصالت آن‌ها از فرانسه بوده است. با اینکه کاسا برنارد همچنان یک مکان خصوصی به شمار می‌رود اما تورهای گردشگری مختلفی در آن برگزار می‌گردد. این خانه دارای اثاثیه‌های عتیقه، نقاشی‌های شاهکار و آثار هنری قابل توجهی است.موزه دومز رومانا، نیم نگاهی از زندگی روزمره در دوران روم باستان را برای گردشگران و مسافران فراهم می‌آورد. این موزه در ویرانه‌های خانه‌های تاریخی رومی قرار گرفته است و شامل برخی از بهترین موازییک‌کاری‌های رومی از قرن اول پیش از میلاد مسیح است.

5- سرداب حل سفلینی

Hal Saflieni Hypogeum, Island of Malta: A Neolithic Cult Site

Hal Saflieni Hypogeum, Island of Malta: A Neolithic Cult Site

سرداب حل سفلینی یک مکان باستانی شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. این مکان به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مکان در دوران نیولیتیک یک قبرستان زیرزمینی بوده است. در دخمه‌های این مجموعه، انسان‌های ماقبل تاریخی مراسم‌های کفن و دفن مذهبی را انجام می‌داده‌اند. این دخمه‌ها و سرداب در درون سنگ‌های ماسه‌سنگی کنده شده است. درون این دخمه‌ها، راهروها و پلکانی وجود دارند. این مکان دارای سه طبقه است. پایین‌ترین طبقه، دالانی است که به نام قدس الاقداس شناخته می‌شود که حدود ده متر پایین‌تر از ورودی قرار گرفته است. این مکان قدمتی بسیار طولانی دارد که به 4 هزار سال پیش از میلادی مسیح باز می‌گردد. این مکان به طرز شگفت‌انگیزی تا به امروز پا بر جا مانده است. در درون این مکان، ترسیم‌ها و نقاشی‌هایی به رنگ سرخ وجود دارند. این مکان، سرنخ‌های قابل توجهی به باستان شناسان و تاریخ نگاران در مورد ذهنیت و فرهنگ نئولیتیک ارائه داده است. برخی از آثاری که در این سرداب کشف شده‌اند، اکنون در موزه ملی باستان شناسی در والتا نگهداری می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان