طرز تهیه ژله آفتابگردان دسر ایده آل و شیک

طرز تهیه ژله آفتابگردان را در این مطلب آشپزی آرگا آموزش وی دهیم، به این امید که بتوانید با استفاده این آموزش چه در مهمانی و چه در دورهمی های ساده دوستانه و خانوادگی با سرو این ژله لحظات زیبایی را رقم بزنید.

طرز تهیه ژله آفتابگردان دسر ایده آل و شیک

ژله آفتابگردان یکی از ژله های خوشمزه و شیک است. وقتی حرف از یک میزبانی بی نظیر می شود که مهمانان انگشت به دهان بمانند، ژله ها همیشه در اولویت هستند. به همین خاطر در این مطلب طرز تهیه ژله آفتابگردان را آموزش خواهیم داد.

ژله یا همان لرزانک طعمی عالی و شکلی زیبا دارد که طرفداران زیادی دارد. این محبوب بودن مختص به سن و سالی خاص نمی شود اما کودکان پایه ثابت های این دسر خوشمزه هستند. البته که ژله ها نیز همانند سایر دسرها گوناگونی بالایی دارند، از جمله ی آنها می توان به ژله میوه ای، ژله قلبی، ژله بستنی و ژله آفتابگردان نام برد. ما طرز تهیه ژله آفتابگردان را برای آموزش در این مطلب انتخاب نموده ایم.

آشنایی با طرز تهیه ژله آفتابگردان

مواد لازم

  • یک بسته پودر ژله سبز (با طعم دلخواه)
  • یک بسته پودر ژله زرد (با طعم دلخواه)
  • یک دوم پیمانه بستنی وانیلی
  • یک دوم بسته پودر ژله آلوئه ورا
  • میزان اندکی شکلات (در صورت تمایل و در دسترس نبودن نسکافه و یا کاکائو)

طرز تهیه ژله آفتابگردان با طعمی عالی و روشی آسان

اول قالب را چرب نمایید. سپس شکلات و یا پودر کاکائو و یا نسکافه به روش بن ماری ذوب کنید. برای این منظور آن را بر روی حرارت غیر مستقیم (بخار) قرار دهید تا نرم گردد. سپس با استفاده از قاشق به خوبی آن را به هم بزنید. مقداری ژله آلوئه ورا به آن افزوده و در نهایت داخل قالب بریزید.

قالب را درون یخچال قرار دهید تا شکل بگیرد.

حالا نوبت تهیه پودر ژله زرد رنگ می باشد. آن را آماده کرده و بگذارید تا سرد گردد. ژله سبز رنگ را نیز به همین صورت تهیه کنید و بگذارید تا خنک شده و شکل بگیرد.

سپس پس از شکل گرفتن و بسته شدن شکلات، ژله زرد رنگ را که خنک شده، بر روی آن بریزید. باید صبر کنید تا ژله زرد رنگ نیز شکل گرفته و به بیانی ببندد.

طرز اماده سازی ژله آفتابگردان

بعد ژله سبز رنگ را بر روی آن بریزید. بستنی را از یخچال بیرون بیاورید تا هم دمای اتاق گردد.

طرز تهیه ژله آفتابگردان با استفاده از هنر و سلیقه

ژله آلوئه ورا را داخل مقداری آب داغ ریخته و به هم بزنید تا حل گردد. این محلول را زمان دهید تا کمی خنک شود و سپس با بستنی نرم شده ترکیب کنید و به هم بزنید.

اموزش روش تهیه ژله آفتابگردان

پس از شکل گرفتن و بستن این ترکیب، ژله سبز رنگ را بر روی آن بریزید. بعد از گذشت 1 ساعت قالب را داخل آبجوش قرار دهید و بعد آن را بازگردانید تا ژله خارج شود.

طرز اماده سازی ژله آفتابگردان در منزل

نکات طلایی تهیه ژله آفتابگردان

قالب را چرب نمایید.

از آفتابگردان های تازه و با کیفیت بهره ببرید.

می توانید برای ژله های رنگ سبز از ژله های با طعم آلوئه ورا، طالبی بهره ببرید.

همچنین می توانید برای ژله رنگ زرد از ژله های با طعم انبه، زردآلو و غیره بهره ببرید.

اموزش شیوه تهیه ژله آفتابگردان

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، بی نهایت قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با دسر با ژله بر روی لینک کلیک فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان