آموزش دوخت بالش گردنی ساده و مناسب

در این مطلب با نحوه دوخت بالش گردنی کاربردی و زیبا به صورت مرحله به مرحله آشنا خواهید شد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این مدل بالش را به راحتی در منزل بدوزید.

آموزش دوخت بالش گردنی ساده و مناسب

بالش گردنی از انواع بالش ها با شکل و ابعادی خاص می باشد که در قسمت دور گردن قرار داده می شود و اگر شما مجبور هستید ساعات طولانی را بایستید یا در حالت نشسته باشید بهتر است از این نوع بالش ها استفاده نمایید زیرا این بالش ها به صورتی طراحی شده اند که فشار وارد آمده بر گردن را تحمل می کنند. دوخت بالش گردنی در چند مرحله ساده انجام می شود و اگر شما در زمینه خیاطی مهارت دارید بهتر است این نوع بالش را در منزل بدوزید.

آموزش دوخت بالش گردنی در چند مرحله ساده

برای دوختن این نوع بالش ها بهتر است از پارچه ای باکیفیت و خوشرنگ استفاده نمایید همچنین برای پر کردن قسمت داخلی بالش می توانید از اسفنج، فوم، شن پلاستیکی و … استفاده نمایید. در مطالب قبلی با نحوه دوخت بالش نوزاد و دوخت روبالشتی آشنا شدید در ادامه آموزش دوختن بالش گردنی را پیش رو خواهید داشت.

آموزش دوختن بالش دور گردنی

وسایل لازم

  • پارچه : 45 سانت
  • نخ همرنگ با پارچه
  • چسب مخصوص پارچه یا چرخ خیاطی
  • کاغذ مخصوص بریدن الگو
  • خط کش
  • مداد
  • سوزن
  • قیچی
  • سنجاق
  • پشن شیشه
  • اتو

مراحل دوخت بالش

1.برای کشیدن الگو این مدل بالش به یک کاغذ با ابعاد 30.4* 22.8 سانت نیاز است و اگر شما به کاغذی با این ابعاد دسترسی ندارید می توانید دو کاغذ A4 را به یکدیگر بچسبانید یا الگو را روی روزنامه بکشید.

2. به کمک خط کش روی کاغذ یک شبکه از مربع های 2.5 سانت را بکشید و برای کشیدن منحنی بیرونی بالش از مربع سوم شروع نمایید و کشیدن منحنی را به شکل افقی از سمت راست به سمت چپ ادامه دهید.

3. برای کشیدن منحنی داخلی نیز می توانید از مربع چهارم شروع نمایید و کشیدن منحنی را به سمت بالا ادامه دهید توجه داشته باشید که باید عرض 10 سانت را هم در طول بالش حفظ نمایید. در صورت نیاز قبل از بریدن الگو می توانید آن را اصلاح نمایید.

راهنمای دوخت بالش گردنی کشیدن الگوی بالش دور گردنی

4. الگو را به کمک سنجاق به پارچه متصل نمایید و الگو را در قسمت تا شده قرار دهید سپس با ایجاد حاشیه ای 6 میلیمتری پارچه را به کمک قیچی ببرید. در صورت تمایل می توانید دو بار پارچه را تا کنید یا یک بار پارچه را از قسمت وسط تا کنید و بدین ترتیب دوبار به کمک الگو پارچه ها را برش دهید. در تصویر زیر دو بار پارچه تا شده است و تکه های پارچه نیز با انجام یک حرکت بریده شده اند.

بالش دور گردنی طرح دار وصل کردن الگو به پارچه بالش

5. پارچه های بریده شده را به صورتی به یکدیگر سنجاق کنید که پشت پارچه ها به سمت شما باشد سپس یک حاشیه 6 میلیمتری از پارچه را در نظر بگیرید و شروع به دوختن بالش نمایید. توجه داشته باشید که باید حدود 10 سانت از پارچه را باز نگه دارید تا بتوانید پارچه را برگردانید.

دوخت بالش آموزش دوختن بالش دور گردنی با ساده ترین روش

6. بعد از کامل کردن دوخت بالش می توانید به کمک قیچی روی حاشیه دوخت چند برش در فاصله های یکسان را بزنید. این برش ها باعث می شوند تا بالش بعد از پر شدن ظاهر بهتری داشته باشد. توجه داشته باشید که برای دوخت این مدل بالش می توانید از نخ و سوزن یا چسب مخصوص پارچه استفاده نمایید.

آموزش دوختن بالش گردنی با روشی ساده

7. از قسمت باز پارچه می توانید آن را برگردانید سپس پارچه را تو بزنید. قسمت باز نگه داشته شده پارچه را باید با دقت بیشتری اتو بکشید تا دوخت این قسمت راحت تر شود.

8. برای پر کردن قسمت بالش می توانید از قسمتی که باز گذاشته اید پشم شیشه ها را درون بالش قرار دهید. در زمان پر کردن بالش توجه داشته باشید که همه قسمت ها و گوشه ها را باید به خوبی پر نمایید همچنین بالش را نباید بیش از حد پر کنید زیرا سفت می شوند.

بالش مخصوص دور گردن

9. بعد از رسیدن بالش به فرم دلخواه تان می توانید به کمک نخ و سوزن قسمت باز پارچه را بدوزید.

آموزش دوخت بالش برای دور گردن

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید می توانید با صرف هزینه و زمانی کم بالشتی شیک و در عین حال کاربردی بدوزید همچنین در صورت تمایل می توانید برای دوخت این نوع بالش از دو پارچه با طرح و رنگ مختلف استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان