وبلاگ مشرق

معاون حزب اتحاد: ایراد جدی به انقلاب ۵۷ وارد است!/ مبارزه با گرانی در کل کشور فقط با ۸۰ خودرو

سؤالی که در قبال بازخورد عملکردهای خوب مجلس و دولت به ذهن متبادر می‌شود اینست که چرا رجال اصلاح‌طلب از دستاوردهای دولت و مجلس حرفی نمی‌زنند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

از واکسن کرونا تا مصوبات جهادی

چرا اصلاح‌طلبان از دستاوردهای دولت و مجلس حرفی نمی‌زنند؟!

معاون حزب اتحاد: ایراد جدی به انقلاب 57 وارد است!/ مبارزه با گرانی در کل کشور فقط با 80 خودرو

حسن رسولی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران گفته است:

"به نظرمن ما به عنوان شهروندان ایرانی باید منتظر باشیم تا ببینیم دستاوردهای این یکدستی حاکمیت در سطح کلان در مواجهه با چالش‌ها و ابرچالش‌های متراکم کشور چه نتیجه‌ای دارد. طبعا اگر نتیجه مثبتی را به دنبال داشته باشد باید از آنها حمایت کنیم و چنانچه در خلاف مسیر منافع ملی باشد طبعا به عنوان یک حق شهروندی باید آنها را مورد نقد و انتقاد قرار دهیم."[1]

*البته ادعای یکدستی حاکمیت یک حرف گزاف و غلط است زیرا یکدستی اولا در ایران اسلامی ممکن نیست و ثانیا مقامات کشور سلایق مختلف و بعضا متضادی در کیفیت اجرای امور دارند که آنها را از حیث یکدستی خارج می‌کند.

جدای از این ادعا، آقای رسولی در مظان یک آزمون مهم قرار دارد و آن اینکه اگر حرف‌های او مبنی بر "حمایت از نتایج مثبت" صحت دارد و چپ‌های ستادی دچار این تغییر ژنتیکی شده‌اند که می‌توانند از مثبتات نظام دفاع کنند؛ پس آقایان همین الان بفرمایند از دستاورد واکسنی دولت رئیسی دفاع کنند. همچنین است که می‌توانند از مصوبات جهادی مجلس مثل اخذ مالیات از خانه‌های خالی، طرح رتبه‌بندی معلمان و... که سال‌ها بر زمین مانده بود و کسی زیر بار تصویب آنها نمی‌رفت نیز تمجید کنند.

همین مثبتات آشکار و همین آزمون ساده به روشنی اثبات می‌کند که حسن رسولی در ادعای خود صادق است یا اینکه آقایان همچنان بر مسیر سیاه‌نمایی از اوضاع کشور گام برخواهند داشت؟!

دقت شود که ابتنای آزمون یاد شده به ادعای بی‌نقصی دولت و مجلس نیست بلکه مسئله بر سر ژنتیکی است که به نظر می‌رسد قصد ندارد دست از سیاه‌نمایی از اوضاع کشور بردارد.

***

"سازمان تعزیرات نمی‌تواند در مبارزه با گرانی شق‌القمر کند"

مبارزه با گرانی در کل کشور فقط با 80 خودرو

معاون حزب اتحاد: ایراد جدی به انقلاب 57 وارد است!/ مبارزه با گرانی در کل کشور فقط با 80 خودرو

سیدکاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به وضعیت قیمت ها در آستانه شب یلدا گفت: سازمان تعزیرات با این شرایط قیمت ها نمی تواند شق القمر کند.

او در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت قیمت اقلام مورد نیاز خانوارها برای برگزاری مراسم شب یلدا و وظیفه نظارتی دستگاه هایی همچون سازمان تعزیرات حکومتی در این حوزه عنوان کرد: دستگاه های نظارتی ما در این حوزه متفاوت هستند و وضعیت شفافی در این حوزه وجود ندارد، از سوی دیگر امکانات را هم باید مورد توجه قرار دهیم، برای مثال امکانات سازمان تعزیرات حکومتی در سطح کشور، امکاناتی نیست که بتواند کفاف نظارت گسترده را بدهد، سازمان تعزیرات حکومتی در  کل کشور 70 و یا 80 خودرو و نیروهای محدودی دارد.[2]

*ما قضاوت درباره گفته‌های آقای دلخوش را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

امر واضح آنست که اگر عزمی برای نظارت جدی بر بازار و قیمت‌ها وجود داشته باشد؛ امکان‌رسانی به سازمان تعزیرات کار سختی نیست.

کما اینکه در همین مدت نیز سازوکارهای عریض و طویلی برای رساندن کالا به دست به مردم ایجاد شد که می‌شد همین سازوکارها و امکانات را به سازمان تعزیرات هم داد.

مسئله دیگر اما آنست که دست سازمان تعزیرات اگرچه در امکانات بسته است اما در جریمه و تأدیب گرانفروشان بسته نیست و باید مشخص شود که چرا در پرونده‌های مکشوفه از گرانفروشی، شاهد هیچ مجازات بازدارنده‌ای از سوی سازمان تعزیرات نیستیم!

شاهد مثال آنکه پیش از این خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان رقابت کشور هلند شرکت سامسونگ را به دلیل قیمت‌گذاری دلخواه و البته گرانفروشی به میزان 40 میلیون یورو جریمه کرده است.

***

 

معاون حزب اتحاد: ایراد جدی به انقلاب 57 وارد است!

معاون حزب اتحاد: ایراد جدی به انقلاب 57 وارد است!/ مبارزه با گرانی در کل کشور فقط با 80 خودرو

حسین نورانی‌نژاد، فعال چپ و معاون سیاسی دبیرکل حزب اتحاد ملت (حزبی که صراحتا دست به تحریم انتخابات 1400 زد) طی یادداشتی که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد با انتقاد از شورای نگهبان در قضیه نامه‌نگاری بین این نهاد و علی لاریجانی نوشته است: از همین جاهاست که معلوم می‌شود داوری چنین نهادی در اختلافاتی چون سال هشتاد و هشت نشدنی بود. مگر چنین نگاهی می‌تواند نگهبان حق و رای مردم باشد؟

او می‌افزاید: جبهه نیروهای انقلاب که مدافع این عملکردند، باید منظورشان انقلابی تدریجی علیه انقلاب 57 و قانون اساسی باشد که همان هم کم ایراد به ضرر حقوق ملت نیست، ولی همان اندازه که آمده را نیز زیر پا گذاشته‌اند.

در بخش پایانی یادداشت این فرد نیز می‌خوانیم:

"البته حتما به آن انقلاب و انقلابیون سال 57 ایرادات جدی وارد بوده که نتیجه‌اش این شده که نه رای مردم حاکم است و نه آب و نان و شغل مردم پیداست و نه در این همه سختی می‌توان همان گونه زیست که مردم دلشان می‌خواهد. نقد به آن انقلاب و رهبرانش کم نیست ولی همان اندازه که وعده داده شده بود با این چیزی که می‌بینیم فاصله‌ای به اندازه‌ی انقلابی دیگر دارد. انقلابی علیه جمهوریت."

*این از مهجوریت عقلانیت و مطالعه در اردوگاه اصلاحات است که به محض وقوع یک تخاطب درون ساختاری در نظام اسلامی؛ بعض از رجال این جریان به میان می‌آیند و در تصور اینکه "وقت فرو ریختن است" تندترین حرف‌ها و ظلم‌ها را علیه نظام اسلامی و انقلاب 57 روا می‌دارند.

این در حالی است که دکتر لاریجانی حتی در نامه خود به شورای نگهبان نیز چندین مرتبه بر مرزبندی با جریانات فتنه‌گر و دشمنان نظام تأکید کرده است.

آقای نورانی‌نژاد باید بداند که اگر رأی مردم حاکم نبود پس قاعدتا نباید دوستان ایشان در دفاع از روحانی حتی فتوای پوپولیست شدن می‌دادند و یا در شب انتخابات 88 تا مرز اعدام هم پیش نمی‌رفتند که رأی مردم را به زور از آنِ خود کنند.

پس رأی مردم حاکم است...

نان و شغل هم به گواه آمارهای اقتصادی مبنی بر قرار داشتن ایران در جایگاه سیرترین کشورهای جهان و تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری، بیش از پیش فراهم است و معضلی که هست گرانی گوشت و آجیل و افزایش هزینه سفر و "بیکاری شیک" است.

یعنی مشکلاتی داریم همانطور که مثبتاتی نیز داریم. مقولاتی که امثال حزب اتحاد وظیفه دارند به آنها بپردازند اما اشتغال طعنه‌زدن به انقلاب اسلامی و دمیدن بر آتش فتنه اقتصادی وقتی برای آقایان و خانم‌ها باقی نمی‌گذارد تا از راهکارهای معقول مشکلات بگویند و به مثبتات کشور اشاره کنند.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1535202

2_ https://www.isna.ir/news/1400092922432/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان