بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا با موسسه مهاجرتی رویال اپلای

کشور کانادا با پذیرش سالانه ۳۰۰ هزار مهاجر در سال، مهاجرپذیرترین کشور دنیا به‌ شمار می‌آید. کانادا انواع ویزاهای دائم و موقت را به متقاضیان در انواع برنامه‌های اقامتی خود ارائه می‌کند

بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا با موسسه مهاجرتی رویال اپلای

چرا کانادا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنیم؟

کشور کانادا با پذیرش سالانه 300 هزار مهاجر در سال، مهاجرپذیرترین کشور دنیا به‌ شمار می‌آید. کانادا انواع ویزاهای دائم و موقت را به متقاضیان در انواع برنامه‌های اقامتی خود ارائه می‌کند. این کشور یکی از محبوب‌ ترین مقصدهای مهاجرتی در بین مهاجران است که با اهداف مختلفی مانند: کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری همراه است. در این مطلب شما با روش‌های گوناگون کسب اقامت کانادا آشنا میشوید.

 

انواع ویزا برای اقامت کانادا:

ویزاهای کشور کانادا را می‌توان به دو نوع کلی اقامت موقت و اقامت دائم کانادا تقسیم‌ بندی کرد. اقامت دائم کانادا مجوزی است که برای افرادی که شهروند کانادا نیستند صادر می‌شود تا بتوانند حق کار و زندگی در کانادا را بدون محدودیت زمانی داشته باشند. از روش‌های پرطرفدار برای کسب اقامت دائم می‌توان به سیستم اکسپرس اینتری کانادا یا نیروی متخصص فدرال کانادا اشاره کرد.

برخی از مزایای مختلف دریافت اقامت این کشور از این دسته اند:

  • برخورداری از حقوق شهروندی ( کاملا برابر با شهروندان کانادایی )
  • برخورداری از حق کار و زندگی بدون نیاز به تمدید اقامت
  • امکان عضویت در طرح بازنشستگی کانادا
  • دریافت پوشش از سوی خدمات مراقبت بهداشتی و درمانی همگانی
  • حق حمایت از خویشاوندان برای دریافت اقامت دائم برای آن‌ها
  • امکان تحصیل در برترین دانشگاه‌های دنیا
  • امکان کار در برترین شرکت‌های دنیا
  • امکان سرمایه ‌گذاری در بخش‌های پرسود کانادا مانند: خرید و فروش ماشین، خرده ‌فروشی‌ها ، بیمه و…
  • برخورداری از کیفیت بالای خدمات آموزشی در کانادا

اقامت موقت کانادا:

نوع دوم اقامت کانادا اقامت موقت است. در کشور کانادا اقامت موقت برای کسانی صادر می‌شود که شهروند کانادا نیستند اما به ‌طور قانونی برای یک هدف موقت در کانادا حضور دارند. مانند : دانشجویان بین‌ المللی و کارگران خارجی.

نوع اقامت بسته به نوع ویزا و برنامه مهاجرتی یا مسافرتی دارد، که میتواند کوتاه ‌مدت یا بلند مدت باشد. همچنین ممکن است قابل تمدید باشد یا نباشد.

در این مقاله موسسه مهاجرتی رویال اپلای سعی کرده است تا شرایط مختلف را مورد بررسی قرار دهد تا شما عزیزان بتوانید راحت تر برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

محبوب ‌ترین روش‌های دریافت اقامت کانادا:

کشور کانادا برنامه‌های مختلفی برای جذب نیروی کار ، دانشجویان و سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان بوجود آورده است ، که این افراد از طریق آن‌ها و پس از دریافت ویزای کانادا می‌توانند برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. البته بر اساس قوانین کشور کانادا ، مجوزی که برای حضور گردشگران در کشور کانادا صادر می‌شود نیز یک نوع اقامت موقت کانادا است؛ اما گردشگری براساس قوانین و تعاریف بین‌ المللی در زیرگروه مهاجرت قرار نمی‌گیرد به همین علت در این مطلب ما به روش‌هایی می‌پردازیم که تحت عنوان مهاجرت قابل بررسی هستند.

 بر این اساس رایج ترین روش‌های دریافت اقامت دائم و موقت کانادا عبارتند از:

  • اکسپرس اینتری (سیستم امتیاز بندی)
  • نیروی متخصص فدرال
  • تحصیل در کانادا
  • سرمایه ‌گذاری
  • کارآفرینی در کانادا
  • راه ‌اندازی استارتاپ در کانادا
  • خوداشتغالی در کانادا
  • ثبت شرکت در کانادا

اکسپرس اینتری کانادا

دریافت اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری:

اکسپرس اینتری (Express Entry) یک سیستم امتیاز بندی است که از سال 2015 میلادی عملی شده و یکی از محبوب‌ ترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است. تنها در یک زیرشاخه از این برنامه در حدود 27 هزار نفر اقامت کانادا را دریافت کرده‌اند. همچنین اهمیت این روش مهاجرتی در این است که شما اقامت دائم را دریافت میکنید.

برنامه اکسپرس اینتری یک سیستم امتیازبندی براساس تجربه کاری و مدرک تحصیلی است. شما در این برنامه هیچ ‌گونه لزومی به دریافت جاب ‌آفر یا پیشنهاد شغلی ندارید و همچنین نیازی نیست که در کانادا تحصیل کرده باشید.(البته در صورت وجود امتیاز بالاتری دریافت خواهید کرد). هر رده سنی امتیازات مختص به خود را دارند.مثلا اگر فرد متقاضی بین 22 سال تا 30سال باشد حداکثر امتیاز را دریافت میکند. مدرک زبان انگلیسی الزامی و مدرک زبان فرانسوی امتیاز محسوب میشود.

برخی از مهم‌ ترین موارد امتیازدهی را در این سیستم با هم مرور می‌کنیم:

میزان تحصیلات : فرد متقاضی با داشتن مدارک تحصیلی بالاتر امتیاز بیشتری دریافت میکند.
سابقه کار مرتبط با تحصیلات : فارق از رشته و نوع کار شما، تنها سالهای کاری شما امتیاز بندی میشود.
مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی : داشتن حداقل نمره آیلتس 7.5 (نمرات هر یک از 4 مهارت آزمون به صورت جداگانه امتیاز به شما میدهد)
 دانش زبان دوم : معمولا زبان دوم برای ایرانی ها زبان فرانسه است که داشتن مدرک زبان میتواند امتیاز به شما بدهد.
 میزان سن : اگر شما کمتر از 18 سال و بالای 45 سال هستید امتیاز این قسمت را دریافت نخواهید کرد.
داشتن پیشنهاد شغلی : در صورت وجود امتیاز بسیار بالایی به شما میدهد.
امتیازات اضافی (کمکی) : سطح زبان همسر، دو سال تحصیل تمام‌ وقت خود یا همسر در دبیرستان یا دانشگاه در کانادا ، یک‌ سال سابقه کار تمام ‌وقت متقاضی در کانادا و یا سابقه کار برای همسر و داشتن بستگان و فامیل (درجه یک) در کانادا ، تمامی این موارد شامل امتیازاتی میشوند که به بالا بردن امتیازات شما کمک میکنند.

تحصیل در کانادا

دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل :

کشور کانادا یکی از برترین نظام‌های آموزشی در دنیا است. بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا امکان تحصیل رایگان و اخذ بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. تحصیل در دانشگاه‌ های کانادا باعث دریافت ویزای موقت می‌شود؛ امکان دریافت نمرات بیشتر در سیستم اکسپرس اینتری و دریافت اقامت دائم را افزایش می‌دهد و دانشگاه‌های کانادا نیز دارای برخی از بالاترین رتبه‌ها در رنکینگ بین ‌المللی هستند.

رتبه جهانی برخی از برترین دانشگاه‌های کانادا را در فهرست QS با هم بررسی می‌کنیم:

  • دانشگاه تورنتو: رتبه 25
  • دانشگاه مک‌گیل: رتبه 31
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: رتبه 45
  • دانشگاه مونترال: رتبه 118
  • دانشگاه آلبرتا: رتبه 119
  • دانشگاه مک‌مستر: رتبه 144
  • دانشگاه واترلو: رتبه 166
  • دانشگاه وسترن: رتبه 203
  • دانشگاه کویینز: رتبه 246

دریافت اقامت کانادا از طریق کارآفرینی و سرمایه ‌گذاری:

در روش سرمایه ‌گذاری شما باید یک بیزینس را در کانادا راه ‌اندازی کنید. شرایط اخذ اقامت در این روش بر اساس نوع بیزینس متفاوت است اما حداقل سرمایه‌ مورد نیاز برای آن 200 هزار دلار است. در روش سرمایه گذاری اگر کسب ‌وکاری راه‌اندازی کرده‌اید سودآور باشد و بتوانید آن را گسترش دهید، اقامت شما تمدید خواهد شد. اما در روش کارآفرینی الزامی برای راه‌اندازی یک کسب‌ وکار وجود ندارد. شما طرح خود را مطرح میکنید و شرکت های مورد تایید دولت کانادا برای ایده شما سرمایه گذاری میکنند. بعد از چندین سال این امکان برای شما در هر دو روش وجود دارد که برای دریافت اقامت دائم کانادا و سپس شهروندی کانادا درخواست بدهید.

دریافت اقامت کانادا از طریق پیشنهاد شغلی:

دریافت پیشنهاد شغلی یا همان جاب‌ آفر از کارفرمایان کانادایی یکی از روش‌های محبوب دیگر برای دریافت اقامت کانادا است. در این روش یک کارفرمای کانادایی باید با ارائه برخی مدارک به اداره مهاجرت کانادا اعلام کند که به توانایی‌ها و مهارت‌ شما در یک زمینه شغلی نیاز دارد. در جاب آفر باید موقعیت شغلی، میزان حقوق پرداختی و ساعات و روزهای کاری در هفته قید شود. جاب آفر همچنین می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شود.

ویزای استارتاپ کانادا

دریافت اقامت کانادا از طریق راه‌اندازی استارت آپ:

در این روش شما باید یک استارت آپ را در کانادا با ارائه طرح تجاری با ایده جدید و نوآورانه راه‌ اندازی کنید و این استارت آپ از سودآوری کافی برای شما و دولت کانادا برخوردار باشد. ایده استارت آپ نیز باید از سوی یکی از مراکز سرمایه‌ گذاری ایالتی مورد تایید قرار بگیرد تا بتوانید برای دریافت ویزای کانادا درخواست بدهید.


دریافت اقامت کانادا از طریق خوداشتغالی:

این نوع  اقامت کانادا برای دو گروه هنرمندان و نیز ورزشکارانی ارائه می‌شود که بتوانند یک کسب‌ وکار مرتبط با حوزه تخصص و مهارت خود راه‌اندازی کنند. مانند راه‌اندازی باشگاه ورزشی برای ورزشکاران یا راه‌اندازی کسب‌ وکار آموزشی یا آزاد در ارتباط با هنر هنرمندان در رشته‌های مختلف. در این روش الزامی وجود ندارد که شما سرمایه زیادی داشته باشید یا حتما برای دیگران هم موقعیت شغلی ایجاد کرده باشی ولی باید تمکن مالی خود را ارائه دهید.

دریافت اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت:

در قوانین کسب‌ وکار کانادا انواع گوناگونی از شرکت‌ها تعریف و قانون‌ گذاری شده‌اند که شما با انتخاب یکی از آن‌ها و اخذ مجوزهای لازم و داشتن حداقل سرمایه مورد نیاز و ایجاد شرایط لازم، شرکت مورد نظر را ثبت کنید. با این‌ کار نوعی از اقامت کانادا به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید از طریق آن فعالیت‌های شرکت خود را در کانادا پیگیری کنید و در این کشور زندگی کنید.‌

نتیجه‌ گیری و جمع ‌بندی:

مهاجرت به کانادا یکی از بهترین روش‌هایی است که از طریق آن، متقاضیان مهاجرت می‌توانند آینده خود را بسازنند. این آینده می‌تواند با اهداف و انگیزه‌های مختلفی به بهترین شکل تامین شود. برخی از این انگیزه‌ها عبارتند از: کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی استارت آپ، تحصیل و کار در شرکت‌های کانادایی.

با توجه به مزایای اقامت دائم کانادا ، دریافت اقامت این کشور مورد توجه افراد بسیاری است. بدین صورت مشاوران ما به شما کمک می‌کنند تا بهترین روش برای دریافت اقامت کانادا را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید. از سوی دیگر با کمترین هزینه و زمان ممکن بتوانید به دریافت ویزا و در نهایت اقامت دائم کانادا دست پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشترمی توانید با کارشناسان ارشد رویال اپلای در تماس باشید ویا با تکمیل فرم ارزیابی انلاین مشاوره دریافت کنید.

شماره تماس جهت مشاوره:
021-22407171
www.royalapply.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان