بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال ۲۰۲۱

قبل از اینکه رنگ وارد دنیای سینما شود، فیلم‌های سیاه و سفید بسیار رایج بودند. با این حال، امروزه، آثار سیاه و سفید به عنوان سبکی هنری برای افزایش درون مایه تلخ فیلم، محیطی بیوگرافی یا تضاد بصری مورد استفاده قرار می‌گیرد

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال 2021

قبل از اینکه رنگ وارد دنیای سینما شود، فیلم‌های سیاه و سفید بسیار رایج بودند. با این حال، امروزه، آثار سیاه و سفید به عنوان سبکی هنری برای افزایش درون مایه تلخ فیلم، محیطی بیوگرافی یا تضاد بصری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال 2011 میلادی بپردازیم. این رتبه‌بندی بر اساس نمرات این فیلم‌ها در وب سایت راتن تومیتوز است.

7- فیلم مالکوم و ماری (Malcolm & Marie)

Malcolm & Marie - 56%

Malcolm & Marie – 56%

این فیلم داستان دو شخص را دنبال می‌کند که به بررسی معیارهای رابطه‌شان می‌پردازند. این فیلم، از جمله آثاری است که بازیگرانی بسیار کمی در آن حضور دارند. این فیلم که ساخته سم لوینسون (Sam Levinson) است، بر محوریت رابطه پویای دو کاراکتر اصلی خود یعنی کاراکترهای مالکوم و ماری است. متاسفانه این داستان که در مورد یک رابطه نامتناسب است، چندان مورد پسند منتقدان و بینندگان قرار نگرفته است. این فیلم امتیاز 56 درصد را از منتقدان گرفته است. با این وجود، فیلم مالکوم و ماری با نقش‌آفرینی زندیا (Zendaya) و جان دیوید واشنگتون (John David Washington)، یک اثر تماشایی محسوب می‌شود.

6- فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

The French Dispatch - 74%

The French Dispatch – 74%

فیلم گزارش فرانسوی، جدیدترین اثر وس اندرسون (Wes Anderson) به شمار می‌رود. این فیلم کمدی و درام، یک نامه عاشقانه به روزنامه‌نگاری محسوب می‌شود. بر خلاف دیگر آثار این فهرست، فیلم گزارش فرانسوی انحصارا به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری نشده است. متاسفانه منتقدان و بینندگان چندان از داستان این فیلم لذت نبردند و آن را گیج‌کننده و غیر منسجم دانستند. این فیلم امتیاز 74 درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز بدست آورده است. با اینکه فیلم گزارش فرانسوی، بهترین فیلم وس اندرسون به شمار نمی‌رود اما سبک عجیب و غریب وس اندرسون در این فیلم، باعث جلب توجه طرفداران او خواهد شد.

5- فیلم بلفاست (Belfast)

Belfast - 86%

Belfast – 86%

فیلم بلفاست، امتیاز 86 درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز کسب نموده است. در این فیلم، یک خانواده از طبقه کارگر شاهد جنجال‌های کشورشان در پایتخت هستند و در مسیر خود، باید تصمیم‌های دشواری بگیرند. این فیلم در مورد به بلوغ رسیدن است و از کودکی کنت برانا (Kenneth Branagh)، کارگردان فیلم، الهام گرفته شده است. از همین رو، سبک سیاه و سفید آن بسیار متناسب با داستان آن است. این فیلم به هرج و مرج در پایتخت کشور ایرلند می‌پردازد و در عین حال، لذت و طنز جالب توجهی را به داستان خود اضافه می‌کند. بدون شک، فیلم بلفاست یکی از به یاد ماندنی‌ترین فیلم‌های سال 2021 میلادی است. فیلم بلفاست، بهترین فیلم کنت برانا به شمار می‌رود و مطمئنا، در مراسم‌های جوایز پیش‌رو، با قدرت ظاهر خواهد شد.

4- فیلم گذر (Passing)

Passing - 90%

Passing – 90%

فیلم گذر اثری از ربکا هال (Rebecca Hall) در مورد دو دوست است. در دوره تعصب و تفکیک نژادی دهه بیست میلادی، یکی از این دو دوست تصمیم می‌گیرد تا خودش را به عنوان یک زن سفیدپوست جا بزند تا بتواند در درون جامعه راحت‌تر باشد. رنگ سیاه و سفید فیلم توانسته تا محیط تاریخی شهر نیویورک در دهه بیست میلادی را به خوبی به نمایش در بیاورد. این فیلم، اولین تجربه کارگردانی ربکا هال محسوب می‌شود. او توانسته تا به خوبی در فیلم گذر، موضوع نژادپرستی را مطرح نماید. نقش‌آفرینی تسا تامپسون (Tessa Thompson) و روث نیگا (Ruth Negga) در فیلم نیز جذابیت خاصی به آن داده است. این فیلم امتیاز 90 درصد را از منتقدان بدست آورده است.

3- فیلم تراژدی مکبث (The Tragedy Of Macbeth)

The Tragedy Of Macbeth - 94%

The Tragedy Of Macbeth – 94%

نمایش‌نامه مکبث نوشته ویلیام شکسپیر، یکی از مشهورترین نمایش‌نامه‌هایی است که در فیلم‌های بسیار مورد اقتباس قرار گرفته است. جدیدترین اقتباس از این نمایش‌نامه، فیلم تراژدی مکبث ساخته جوئل کوئن (Joel Coen) است. منتقدان از ارزش تولیدی این فیلم واقعا حیرت زده شدند. تمام موارد این فیلم از فیلمبرداری تا داستان تلخ آن، دقیق است. این فیلم تاریخی و هیجانی، به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده که جنبه‌های قدرتمند و رازآلود آن را دو چندان کرده است. البته، در کنار این موارد، باید نقش‌آفرینی خیره‌کننده بازیگران اصلی فیلم و به خصوص دنزل واشنگتن (Denzel Washington) را اضافه کرد. منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز، امتیاز 94 درصد را به این فیلم داده‌اند.

2- فیلم زودباش، زودباش (C’mon C’mon)

C'mon C'mon - 94%

C’mon C’mon – 94%

این فیلم داستان یک روزنامه‌نگار رادیو را دنبال می‌کند که رابطه خاصی با خواهرزاده خود دارد و تصمیم می‌گیرند تا با یکدیگر در سرتاسر کشور سفر کنند و همین باعث می‌شود تا رابطه آن‌ها بیشتر رشد کند. این فیلم درام، یک فیلم سیاه و سفید مدرن است که رابطه بسیار خوبی میان واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) و وودی نورمن (Woody Norman) به نمایش گذاشته است. این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌های واکین فینکیس محسوب می‌شود. منتقدان علاوه بر رابطه خوب میان بازیگران اصلی، فیلمبرداری، داستان تکان‌دهنده و زیبایی بصری این فیلم را مورد ستایش قرار دادند. این فیلم امتیاز 94 درصد را از منتقدان گرفته است.

1- فیلم گوندا (Gunda)

Gunda - 97%

Gunda – 97%

بر خلاف دیگر آثار این فهرست، فیلم گوندا یک اثر مستند است که داستان یک خوک، مرغ‌ها و گاوها را دنبال می‌کند. این فیلم، داستان زندگی روتین این حیوانات را به نمایش در آورده است. با اینکه فیلمبرداری سیاه و سفید چندان برای مستندها رایج نیست اما فیلم گوندا به لطف همین سیاه و سفید بودن، توانسته تا یک نگرش زیبا به درون طبیعت داشته باشد و این کار را بدون هیچ گونه دیالوگی انجام داده است. این فیلم امتیاز 98 درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز کسب نموده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان