زیباترین معابد جهان – بخش دوم

Temple of Zeus, Aizanoi, Turkey

زیباترین معابد جهان – بخش دوم

معابد، مکان‎‌هایی برای عبادت و معنویت هستند و توسط مذهب‌های مختلف در سرتاسر جهان برای ستایش خدایان و الهه‌ها از دوران باستان ساخته می‌شدند. در این مطلب قرار است به معابدی بپردازیم که از لحاظ زیبایی بسیار خیره‌کننده هستند. همراه با ما باشید.

معبد زئوس، آیزانوی، ترکیه

Temple of Zeus, Aizanoi, Turkey

Temple of Zeus, Aizanoi, Turkey

معبد زئوس در آیزانوی ترکیه، اغلب اوقات به عنوان یکی از معابد رومی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود که به بهترین شکل ممکن حفظ شده است. این معبد در شهرآیزانوی در غرب کشور ترکیه واقع شده است. این معبد در قرن دوم پس از میلادی تکمیل شده و جالب توجه‌ترین ویژگی این معبد، دالان زیرزمینی جالب توجه آن است که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. باور بر این بوده که این مکان برای پرستش و مراسم‌های مذهبی به الهه باستانی سیبل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بود گایا، بیهار، هند

Bodh Gaya, Bihar, India

Bodh Gaya, Bihar, India

بود گایا به عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بودایی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. این مکان در ایالت بیهار در شمال شرقی کشور هند واقع شده است. بنابر افسانه‌ها، بودا به این مکان سفر کرده و به دنبال جستجوی حقیقت بوده است. او در این مکان، یک درخت بودی کاشته است. معبد ماهابودهی در این مکان ساخته شده تا یادآور حضور بودا در این مکان باشد. مجموعه مذهبی و فلسفی بود گایا در سال 2002 میلادی به عنوان میراث یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

معبد دیبود، مادرید، اسپانیا

Temple of Debod, Madrid, Spain

Temple of Debod, Madrid, Spain

قدمت این معبد به قرن دوم پیش از میلاد باز می‌گردد. این سازه خارق‌العاده در اسپانیا، ابتدا در کشور مصر قرار داشته است. به دنبال ساخت سد اسوان در دهه شصت میلادی، دولت مصر این معبد را به عنوان هدیه به شهر مادرید اهدا کرد تا در عین حال، آن را از خسارت احتمالی ناشی از آب‌های سد حفظ نماید. این معبد انتقال یافته و سپس در شهر پراکو بازسازی شده است. این معبد در سال 1972 میلادی به روی عموم باز شده بود.

بودانات، نپال

Boudhanath, Kathmandu, Nepal

Boudhanath, Kathmandu, Nepal

معبد بودانات در منطقه شمال شرقی کاخماندو در کشور نپال واقع شده است. این معبد تماشایی و بزرگ دارای ارتفاع 36 متر است. معبد بودانات یادآور نمادینی از مسیر بودا به سمت روشن فکری بوده است. پایه‌ی این معبد نمایانگر زمین، گنبد آن نمایانگر آب، برج مربعی آن نماد آتش و نوک تیز آن نماد هوا است. معبد بودانات از سال 1979 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از مشهورترین مناطق گردشگری در این کشور به شمار می‌رود.

معبد بهشت، پکن، چین

Temple of Heaven, Beijing, China

Temple of Heaven, Beijing, China

معبد بهشت، نمونه‌ای بسیار عالی از معماری سنتی کشور چین است. این معبد در منطقه شهر قدیمی در خارج شهر پکن واقع شده است. این معبد، مکان بسیار مهمی برای ستایش و قربانی کردن برای خدای بهشت، توسط امپراتورها بوده است. در درون این معبد، حدود نود و دو ساختمان باستانی و بیش از ششصد اتاق وجود دارد که آن را به بزرگترین مجموعه ساختمانی برای قربانی کردن و عبادت خدای بهشت در سرتاسر جهان تبدیل می‌کند.

معبد صلح، اوناواتونا، سریلانکا

Japanese Peace Pagoda, Unawatuna, Sri Lanka

Japanese Peace Pagoda, Unawatuna, Sri Lanka

این بنای خارق‌العاده توسط راهب‌های بودایی از ژاپن در سال 2005 میلادی ساخته شده است. این معبد، یکی از چندین معبدی است که در سرتاسر جهان و به منظور یادبود بمباران هیروشیما و ناگازاکی در جنگ جهانی دوم در سال 1945 میلادی ساخته شده‌اند. برای قرن‌ها، گنبدها یا استوپاس‌هایی همانند این در کشور هند و دیگر کشورها ساخته می‌شده است. این استوپاس‌ها نمایانگر کوه مرو هستند، کوهی از جهان باستان که فکر می‌شده مرکز جهان و خانه خدایان است.

معبد ویروپاکشا، هامپی، هند

Virupaksha Temple, Hampi, India

Virupaksha Temple, Hampi, India

این معبد در بالای تپه‌هایی در جنوب ساحل رودخانه تونگابهادرا در جنوب کشور هند واقع شده است. این مجموعه بزرگ از قرن هفتم به بعد به روی زائران باز بوده است. این معبد، مکان مقدسی برای زائران برای سالیان سال بوده است و به ویروپاکشا اختصاص داده شده است. ویروپاکشا، تجسمی از لرد شیوا، یکی از محبوب‌ترین خدایان هندو، بوده است.

معبد کریشنا، دوربان، آفریقای جنوبی

Krishna Temple, Durban, South Africa

Krishna Temple, Durban, South Africa

درست در جنوب مرکز شهر دوربان، این معبد خیره‌کننده هندو واقع شده است. این معبد در دهه هشتاد میلادی طراحی و ساخته شده است. در معبد کریشنا، سبک‌های سنتی، امروزی و آینده‎نگرانه با یکدیگر ترکیب شده‌اند و اغلب اوقات به عنوان یک شاهکار معماری شناخته می‌شود. مرمرهای این معبد از پرتغال و چوب‌های بلوط آن از ژاپن به اینجا آورده شده‌اند. معبد کریشنا، یکی از زیباترین معابد در قاره آفریقا به شمار می‌رود.

معبد ایتسوکوشیما، ژاپن

Itsukushima Shrine, Hatsukaichi, Japan

Itsukushima Shrine, Hatsukaichi, Japan

معبد ایتسوکوشیما در روی یک جزیره در خلیج هیروشیما در کشور ژاپن قرار گرفته و همانند این است که این معبد روی آب شناور است. این معبد قدمتی طولانی دارد و معبدی برای مذهب شینتو بوده است. معبد ایتسوکوشیما بیشتر برای دروازه خود به نام توری شناخته می‌شود، دروازه‌ای که به هنگام جزر و مد، انگار روی آب شناور است و منظره خیره‌کننده‌ای را رقم زده است. از همین رو، این معبد به مکان گردشگری بسیار خوبی تبدیل شده است.

معبد شری سوامینارایان ماندیر، لندن، انگلیس

Shri Swaminarayan Mandir, London, England

Shri Swaminarayan Mandir, London, England

این معبد با ظاهر بزرگ و سفید رنگ خود، همانند معبدی است که احتمالا باید در کشور هند وجود داشته باشد اما باید گفت که این معبد در شهر لندن کشور انگلیس واقع شده است. این معبد در سال 1995 میلادی و با استفاده از بیش از پنج هزار مرمر هندی و کارارای ایتالیایی ساخته شده است. این معبد که به عنوان معبد نیسدن نیز شناخته می‌شود، اولین معبد سنگی هیندو در اروپا به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان