راههای افزایش توجه (۲)

با چند تمرین ساده می‌توانید به تدریج نیروی تمرکز‌ و توجه خود را افزایش دهید. مثلاً وقتی کتاب می‌خوانید، چشم و ذهن‌تان را متوجه لغات کنید و به چیزی که در ارتباط با موضوع کتاب نیست، فکر نکنید.

راههای افزایش توجه (2)

رکسانا خوشابی ؛ کارشناس ارشد ؛ مشاوره بالینی

 
چند تمرین ساده برای افزایش توجه

 با چند تمرین ساده می‌توانید به تدریج نیروی تمرکز‌ و توجه خود را افزایش دهید. مثلاً وقتی کتاب می‌خوانید، چشم و ذهن‌تان را متوجه لغات کنید و به چیزی که در ارتباط با موضوع کتاب نیست، فکر نکنید. به صداهای اطراف و هرگونه فکر نامربوط بی‌توجه باشید.

یا مثلا وقتی لباس می‌پوشید، تمام توجه‌تان را متوجه حرکت‌های‌تان در پوشیدن لباس کنید. اگر حوصله بیشتری دارید هنگام تمیز کردن خانه یا پختن غذا بر هر عمل و حرکت خود تمرکز کنید؛ بدون اینکه به فکر و خیال فرو بروید. وقتی مشغول کاری هستید، تمام توجه خود را طوری به کارتان معطوف کنید که انگار این بهترین کار دنیاست؛ حتی اگر زیاد برای‌تان جذاب نباشد.

یک کار جالب دیگر، توجه هنگام راه رفتن است. به حرکت پاها و دست‌های خود موقع راه رفتن توجه کنید. یک تمرین دیگر هم که احتمالا برای همه ما لازم است، تمرین توجه هنگام گوش کردن و سخن گفتن است. ما اغلب، از کل حرف‌هایی که در یک گفتگو می‌شنویم، فقط 10 درصدش را جذب می‌کنیم! پس با دقت به حرف طرف مقابل گوش کنید. 

بهترین راه افزایش توجه

بهترین و آسان ترین راه افزایش توجه، مشغول شدن به کاری است که انجام آن را دوست داریم و در انجام آن توانمندیم و استعدادش را داریم. بدین ترتیب توجه ما به شکل طبیعی و خودکار، به کاری معطوف می‌شود که دوستش داریم، نه کارهایی که دیگران به ما تحمیل می‌کنند یا کارهایی که از روی شرطی شدن و اجبار انجام می‌دهیم. بنابراین انرژی توجه خود را در راه‌های بیهوده هدر ندهید و بهترین استفاده را از این موهبت الهی بکنید...

برای خواندن بخش اول - راههای افزایش توجه - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر