بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱ – بخش دوم

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱ میلادی را به شما معرفی کنیم.

بهترین انیمیشن‌های سال 2021 – بخش دوم

با اینکه ویروس کرونا باعث تاخیر در تولید آثار بسیار زیادی شده بود اما می‌توان گفت که سال گذشته میلادی، سال درخشانی برای دنیای انیمیشن بوده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین انیمیشن‌های سال 2021 میلادی را به شما معرفی کنیم.

5- انیمه وایولت اورگاردن (Violet Evergarden: The Movie)

Violet Evergarden: The Movie

Violet Evergarden: The Movie

انیمه وایولت اورگاردن پایانی خیره‌کننده و چشم‌نواز برای این مجموعه عاشقانه و درام بوده است. این انیمه سینمایی، داستان یک ربات در جهانی که توسط جنگ نابود شده را روایت می‌کند. این فیلم در مورد معنی شادی و عشق است. این فیلم، بار دیگر استودیو انیمیشن سازی کیوتو را به روال سابق خود باز گردانده است. این استودیو توانسته تا تحرکات کاراکترها، طراحی تولید و لباس‌ها را به خوبی به نمایش بگذارد. فیلم انیمه وایولت اورگاردن، تجربه فراموش نشدنی و زیبا و در عین حال، ناراحت‌کننده است.

4- انیمیشن فرار کن (Flee)

Flee

Flee

مستندهای انیمیشنی با اینکه جدید نیستند اما به ندرت ساخته می‌شوند. این انیمیشن ثابت کرده که رسانه‌ای همچون انیمیشن برای بازگو کردن داستانی گیرا در مورد یک پناهنده افغانی به نام امین در کشور دانمارک، انتخاب بسیار درستی است. این فیلم، داستانی زندگی این شخص را با جزئیاتی دردآور بازگو می‌کند. این فیلم تمام مشکلات، لذت‌ها، اندوه‌ها و اشتباهات او در زندگی‌اش را به نمایش در می‌‍آورد. کارگردانی این انیمیشن را یوناس پوهر راسموسن (Jonas Poher Rasmussen) در دست داشته است. او از انیمیشن بهره می‌گیرد تا حس ناشناس بودن را به امین بدهد. این کار به او اجازه می‌دهد تا خاطرات تیره و دردناک امین را به خوبی به نمایش در بیاورد. برخی از لحظات دارای انیمیشن روان‌تری هستند که مربوط به خاطرات تیره و تار هستند و در نقطه مقابل، دیگر سکانس‌ها، دارای جزئیات بیشتری هستند. انیمیشن فرار کن، داستانی بسیار انسانی، ناراحت‎کننده، صمیمی و عاشقانه را بازگو می‌کند.

3- انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells vs The Machines)

The Mitchells vs The Machines

The Mitchells vs The Machines

انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها، بزرگترین سوپرایز سال گذشته میلادی به شمار می‌رود. این انیمیشن سینمایی، از تکنیک‌ها و شیوه‌های این ژانر بهره می‌گیرد تا داستانی را بازگو کند که به خوبی نسل آنلاین و اینترنتی امروزی را به نمایش در می‌آورد. این فیلم داستان نوجوانی به نام کتی میچل با صداپیشگی ابی جیکوبسون (Abbi Jacobson) را بازگو می‌کند که عاشق ساخت فیلم‌های کوتاه است و آن‌ها را روی یوتیوب آپلود می‌کند. پدر او فکر می‌کند که او به اینترنت اعتیاد دارد ولی این بهترین راهی است که کتی احساسات خود را بازگو می‌کند.

این فیلم در عین اینکه داستانی عالی در مورد به بلوغ رسیدن است، یک داستان خارق‌العاده به شمار می‌رود که خانواده را گردهم جمع می‌کند. این فیلم در مورد یک ماجراجویی آخرالزمانی و سرگرم‌کننده است تا جهان را از یک هوش مصنوعی شرور نجات دهند. این فیلم، لحظات طنز بسیار خنده‌داری دارد. سازندگان این انیمیشن به خوبی توانستند تا از سبک‌های مختلف انیمیشن سازی در جهت بهبود آن بهره ببرند. سازندگان موفق شدند تا به خوبی شخصیت کتی را خلق نمایند و او را به نمادی از نوجوان امروزی نشان دهند.

2- انیمه بل (Belle)

Belle

Belle

مامورو هوسودا (Mamoru Hosoda) برای حدود بیست سال است که فیلم‌هایی در مورد اینترنت می‌سازد اما انیمه بل، احتمالا تماشایی‌ترین و احساسی‌ترین فیلم او تا به امروز به شمار می‌رود. انیمه سینمایی بل، برداشتی تازه از داستانی قدیمی به شمار می‌رود. این انیمه، بازگو کننده داستان دیو و دلبر برای دوره آنلاین امروزی است. داستان انیمه بل، یک نوجوان را دنبال می‌کند که دنیایی فرای زندگی خود را کشف می‌کند و به طور ناخواسته به شخصیت بسیار بزرگی در زمینه یک واقعیت مجازی آنلاین و بزرگ به نام U تبدیل می‌شود. همانطور که محبوبیت‌ش افزایش پیدا می‌کند، او متوجه می‌شود که با استفاده از این واقعیت مجازی می‌تواند به شخص بهتری تبدیل شود و حتی زندگی یک شخص دیگر را نجات بدهد.

انیمه بل دارای جلوه‌های خیره‌کننده‌ای است که به خوبی، احتمالات بی‌پایان یک دنیای مجازی را به نمایش در آورده است. این انیمیشن از انیمیشن سازی سه بعدی برای دنیای واقعیت مجازی و از انیمیشن سازی دو بعدی برای دنیای حقیقی داستان خود بهره گرفته است. انیمه بل، یک اثر خاص و به یاد ماندنی است.

1- انیمه اونگلیون (Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time)

Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time

Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time

این انیمه، یک معجزه به شمار می‌رود. این انیمه در مسیر ساخت خود با تاخیرهای بسیاری روبه‌رو شده بود و در نهایت، در سال گذشته میلادی پس از تولیدی به مدت یک دهه به اکران در آمد و باید گفت که انتظار برای آن واقعا ارزش داشته است. این انیمه، چهارمین و آخرین بخش از مجموعه انیمه بازسازی اونگلیون (Rebuild of Evangelion) به شمار می‌رود.

انیمه اونگلیون پس از آغاز سرشار از هیجان خود، در ادامه روندی آهسته داشته و بیشتر سعی داشته تا وضعیت احساسی کاراکترها را به نمایش در بیاورد. سازندگان این انیمه به خوبی توانستند تا با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف، حرکات و احساسات کاراکترها را به صورت روان به نمایش در بیاورند. پس از حدود بیست و شش سال، سرانجام مجموعه اونگلیون به پایان راه خود رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان