ایده‌های ساده، شیک و کم هزینه برای طراحی اتاق کودک

نیازی به خرید تخت کودک جدید ندارید، اما برای زیبا جلوه دادن آن فقط یک سایبان روی آن بسازید. برای تخت خواب دخترانه تور بالای تخت نصب کنید، با این کار می توانید برای دختران یک تخت رویایی و برای پسران تخت را شبیه چادر کنید. سایبان تخت را می توان به سادگی عوض کرد و هر بار ظاهر جدیدی به اتاق بخشید.

آیا به دنبال به روزرسانی اتاق خواب کودکان خود هستید، اما نمی خواهید بودجه‌ی زیادی هزینه کنید؟ ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب همیشه گران نیستند. در اینجا 15 ایده عالی برای تزئین اتاق خواب کودک با هزینه مناسب گرداوری شده که باعث می‌شود کودک شیفته‎ی اتاق خوابش شود.

 

1- برای تزئین دیوارها از شابلون استفاده کنید

یک دیوار ساده را با استنسیل تزئین کنید. شما می توانید از شخصیت فیلم مورد علاقه فرزند خود استفاده کنید یا آن را با یک طرح ساده دیزاین کنید. استفاده از رنگ‌های مختلف نیز زیبایی بیشتری به آن می‌بخشد. با تغییر سلیقه‌ی کودک می‌توانید روی طرح قبلی را نقاشی کرده و از شابلون‌های جدید استفاده کنید.

ایده‌های ساده، شیک و کم هزینه برای طراحی اتاق کودک

2- از کارهای هنری کودک استفاده کنید

اگر هنرمند کوچولوی تازه ‌کار دارید و نقاشی‌های زیادی را از مدرسه به خانه می‌آورد، آنها را در اتاقش آویزان کنید تا چند اثر هنری رنگارنگ و شخصی ایجاد کنید. یک بند یا یک سیم را روی یک دیوار نصب کنید و به سادگی تصاویر را به آن بچسبانید و سپس با پیشرفت آنها می‌توانید نقاشی‌های قدیمی را حذف کرده و آثار جدید را اضافه کنید، یا روی قاب‌های هنری شیک سرمایه گذاری کنید و نقاشی کودک را قاب کنید و روی دیوار اتاقش نصب کنید و یک گالری هنری ایجاد کنید.

 

3- سقف پرستاره

درخشندگی را با ستارگان و سیارات به سقف تیره بیافزایید و جلوه شب درخشان پرستاره ایجاد کنید. برای جذابیت بیشتر و آموزشی می توانید سیارات را از سقف پرستاره نیز آویزان کنید.

 

4- ذخیره سازی دیواری بامزه

با چند سطل مینی رنگارنگ که به دیوار وصل شده‌اند، برای «وسایل» کودک خود یک فضای جالب دیواری ایجاد کنید که برای ساماندهی لوازم التحریر و وسایل نقاشی کودک مناسب باشد.

ایده‌های ساده، شیک و کم هزینه برای طراحی اتاق کودک

5- برچسب دیواری

دیوارهای اتاق خواب را با برچسب‌های دیواری شخصیت‌های مورد علاقه فرزند خود تزئین کنید، آنها قابل جابجایی و جمع شدن مجدد هستند. استیکرها دارای طیف وسیعی هستند، بنابراین مطمئناً چیزی مناسب با سلیقه و دکوراسیون اتاق کودک خود پیدا خواهید کرد. اگر فضا کافی روی دیوار دارید و می‌خواهید چیزی کمی چشمگیرتر به اتاق اضافه کنید، یک پوستر دیواری را امتحان کنید.

 

6- مبلمان قدیمی را رنگ کنید

با یک رنگ تازه به مبلمان قدیمی خسته و قدیمی جان تازه ببخشید. ارزان تر از رنگ آمیزی یک اتاق کامل است، اما می تواند فضا را به شیوه ای مشابه پرانرژی کند.  شما می‌توانید یک دراور، کمد ، قفسه و یا میز کنار تخت، تخت خواب کودک و ... را رنگ آمیزی کنید تا با رنگ بندی جدید تناسب داشته باشد. همچنین می‌توانید از برچسب یا استنسیل برای جلوه دادن بیشتر به آنها استفاده کنید.

 

7- یک سایبان روی تخت بسازید

نیازی به خرید تخت کودک جدید ندارید، اما برای زیبا جلوه دادن آن فقط یک سایبان روی آن بسازید. برای تخت خواب دخترانه تور بالای تخت نصب کنید، با این کار می توانید برای دختران یک تخت رویایی و برای پسران تخت را شبیه چادر کنید. سایبان تخت را می توان به سادگی عوض کرد و هر بار ظاهر جدیدی به اتاق بخشید.

ایده‌های ساده، شیک و کم هزینه برای طراحی اتاق کودک

8- دیوار تخته سیاه یا وایت برد

یک دیوار شاخص با تخته سیاه یا وایت برد ایجاد کنید. این می تواند برای یادگیری اعداد، حروف و کلمات به او کمک کند و به علاوه او می‌تواند نقاشی‌های خود را روی آن انجام دهد.

 بیشتر بخوانید: خلاقیت کودک با نقاشی کشیدن روی دیوار اتاق خواب

 

9- آنچه را که از قبل دارید نمایش دهید

به جای خرید آثار هنری گران قیمت برای پر کردن یک دیوار بزرگ و خالی  قفسه و شلف دیواری ارزان قیمت نصب کنید و آن را با وسایلی که در دست دارید تزئین کنید. لوازم جانبی مورد علاقه کودک را برای نمایش و استایل آنها انتخاب کنید تا متعادل به نظر برسند.

 

10- دیوار کتابخانه طراحی کنید

اگر فرزند شما عاشق کتاب است، پس یک دیوار پر از کتاب می‌تواند به عنوان ذخیره کننده و راهی عالی برای تشویق به کتاب خواندن باشد. لازم نیست قفسه‌ها بزرگ و درست شبیه کتابخانه باشد. با نصب چند شلف دیواری ساده به راحتی می‌توانید یک کتابخانه‎ی زیبا برای اتاق او طراحی کنید.

ایده‌های ساده، شیک و کم هزینه برای طراحی اتاق کودک

11- الگوهای رنگارنگ را ترکیب کنید

ترکیب رنگ‌ها و الگوها در فضای اتاق خواب کودک راهی عالی برای جان بخشیدن به اتاق است که بسیار کم هزینه است، به جای خرید تمام منسوجات جدید میتوانید تنها با خرید روتختی کودک جدید رنگ و بوی جدیدی به اتاق او ببخشید.

 

12- چرخ خیاطی را به برق بزنید!

ساده ترین راه برای آوردن رنگ و الگوی جدید به یک فضا تغییر دادن منسوجات، به ویژه روبالشی‌ها است. به جای این که برای مجموعه جدیدی از روبالشی‌ها هزینه ای کنید، از مهارت‌های دوخت و دوز خود استفاده کنید. اگر به خیاطی تسلط دارید، با دوخت پرده جدید، کوسن صندلی یا ملافه، اتاق را به کلی تغییر دهید.

ایده‌های ساده، شیک و کم هزینه برای طراحی اتاق کودک

13- یک عکس چاپ کنید

برای این کار نیازی نیست که یک عکاس حرفه ای باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک عکس با کیفیت بالاست که مخصوص شما باشد، خواه یک منظره زیبا از آخرین تعطیلات خود یا یک عکس خانوادگی. یک چاپ بزرگ عکس را بصورت آنلاین سفارش دهید و خودتان آن را در یک قاب ارزان قیمت قاب کنید و بر روی دیوار اتاق کودک نصب کنید.

 

14- ترکیب گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی راهی عالی برای زنده ماندن یک فضای کسل کننده هستند و با کمی درایت می‌توانید با هزینه کم یک گیاه مناسب پیدا کنید. در نظر بگیرید که حضور گیاه در کجا موثرتر خواهد بود و یکی را برای پر کردن مناسب آن فضا انتخاب کنید.

 

15- کاغذ دیواری فقط یک دیوار

با یک چهارم هزینه کاغذ دیواری کردن کل اتاق کودک خود، می‌توانید یکی از دیوار‌ها را کاغذ دیواری کنید. این یک ترفند مورد تأیید طراحان داخلی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک و بزرگسالان است. یک چاپ سرگرم کننده و گرافیکی برای ایجاد بیانیه و خنثی نگه داشتن بقیه دیوار‌ها انتخاب کنید.

 امیدواریم با استفاده از این ایده‌های ساده و ارزان بتوانید اتاق خواب کودک خود را با کمترین هزینه تزئین و به روزرسانی کنید.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان