وبلاگ مشرق

حکایت صفارهرندی از مخالفت چند مسئول با حاج‌قاسم/ وقتی بعد از تناول شیشلیک عدالتخواه می‌شویم!

عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در اجلاسیه جامعه مدرسین گفته است: پرورش‌دهندگان فرقان هنوز در حال خط دهی هستند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دشمنی با ائمه جمعه؟

وقتی بعد از تناول شیشلیک عدالتخواه می‌شویم!

حکایت صفارهرندی از مخالفت چند مسئول با حاج‌قاسم/ وقتی بعد از تناول شیشلیک عدالتخواه می‌شویم!

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ و از مبرّزین حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با ایلنا در اظهاراتی طعنه‌آمیز گفته است:

"به دفاتر ائمه محترم جمعه پیشنهاد می‌کنم بودجه‌ای که دولت برای دفاتر سراسر کشور می‌گذارد را به محرومان اختصاص دهند و بگویند ما نمی‌خواهیم  هزینه آنچنانی داشته باشیم. هر چه هست را در  اختیار محرومان  قرار دهند."

او همچنین می‌افزاید: آقای روحانی گفت به هنگام تحویل دولت به آقای رئیسی 8 میلیارد دلار نقد تحویل این دولت داده است،  بخشی از این 8 میلیارد دلار را به جای این که مردم را دعوت به روزه داری کنند ، به قوت‌شان اختصاص دهند.[1]

*گویا شیطنت‌های رجال اصلاح‌طلب برای عاصی کردن مردم و تقلا برای جنون خیابانی و فتنه اقتصادی همچنان ادامه دارد.

اظهارات جوادی‌حصار در حالی است که اساساً دفاتر ائمه جمعه کشور در شهرها و شهرستان‌های کشور بودجه بسیار کمی در حد برپایی دفتر دارد و نه بیشتر.

حقیقتی که مردم حتی بیشتر از امثال جوادی‌حصار به آن اشراف دارند و اساسا کسی در شهرها و شهرستان‌های کشور هرگز توقعی مالی از دفاتر ائمه جمعه ندارد. (مقایسه شود با انتظاری که از کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، دولت و... وجود دارد)

جالب است که آقای جوادی‌حصار اگر یک نگاه گذرا به نقشه ایران می‌انداخت و یک حساب سرانگشتی از تعداد دفاتر ائمه جمعه (به تعداد شهرها و شهرستان‌های کشور) نسبت به بودجه اعطایی انجام می‌داد، بعید بود که مرتکب چنین اعوجاجی بشود و با طعنه مدعی بودجه گزاف دفاتر ائمه جمعه کشور شود.

قبل از این، حسن رسولی، از دیگر رجال اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی در بحبوحه اغتشاشات اقتصادی  قزاقستان، مدعی شده بود که مردم ایران با سیاست ایران قهر کرده‌اند و توجه نظام اسلامی به حجاب بیشتر از توجه به فقر و بیکاری است![2]

قابل تأمل آنکه این افرادِ مدعی، طی 8 سال گذشته دولتی را در دامن رأی مردم گذاشتند که به رفتارهای اشرافی شهره بود و یکی از فرماندارانش زمانی اظهار می‌کرد که باید شیشلیک بخورد تا بتواند مدیریت کند.

لازم به توضیح است که ایران اسلامی به گواه شاخص GHI در رتبه سیرترین کشورهای جهان قرار دارد[3] و این قبیل حرف‌ها کارکردی جز تقلا برای عصبانی کردن مردم، اعتراض ظالمانه و فتنه اقتصادی ندارد.

***

آیت‌ا... خاتمی:

پرورش‌دهندگان فرقان هنوز در حال خط دهی هستند

حکایت صفارهرندی از مخالفت چند مسئول با حاج‌قاسم/ وقتی بعد از تناول شیشلیک عدالتخواه می‌شویم!

آیت‌ا... سیداحمد خاتمی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در اجلاسیه جامعه مدرسین گفته است:

"آیت‌ا... مطهری سه ماه قبل از شهادت خود گفته بود که فرقان مرا خواهد کشت و متأسفانه پرورش دهندگان فرقان هنوز در حال خط دهی هستند و التقاط تنها در بعد اعتقادی نیست؛ کسانی هستند که به اداره کشور بر طبق اسلامی از بن دندان عقیده ای ندارند و همچنین اعتقادی به فقه اسلامی، احکام اسلامی و حاکمیت اسلامی ندارند و معتقد به همان روش هستند که امام در خصوص نهضت آزادی گفت."

به گزارش رسا، او می‌افزاید: زیربنای این تفکرات همان امر است که امام خمینی در همان نامه در خصوص نهضت آزادی توصیف می کند که طرفدار جدی وابستگی کشور به آمریکا است؛ می خواهم بگویم این تفکر 6 ماه بود و رفت اما پسماندهای آن ها با این تفکر بر کشور حاکم بودند و "جهاد تبیین" فقط مربوط آن دوران نیست چرا که این تفکرات همچنان وجود دارند.[4]

*پیش از این کسان دیگری از رجال صاحب تحلیل و کارنامه نیز درباره ادامه خط تفکر فرقانیزه و تکفیری هشدارهایی را مطرح کرده‌اند.

هشدارهایی که باید اشاره آیت‌ا... خاتمی را نیز در ادامه همان‌ها ارزیابی کرد.

***

حکایت صفارهرندی از مخالفت چند مسئول با حاج‌قاسم

حکایت صفارهرندی از مخالفت چند مسئول با حاج‌قاسم/ وقتی بعد از تناول شیشلیک عدالتخواه می‌شویم!

حسین صفارهرندی، عضو اصولگرای مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای لنجان گفته است:‌ بر اساس طراحی‌های دشمن قرار بود عراق و سوریه هر کدام به چهار کشور تقسیم شود و حتی دندان تیز کرده بودند که ایران نیز تجزیه کنند.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید:

"افراد کوته‌بین حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمانی که حاج قاسم سلیمانی و یارانشان می‌خواستند برای یاری مردم مظلوم سوریه، عراق و فلسطین آستین بالا بزنند، می‌گفتند؛ آن طرف حمایت ابرقدرت‌ها و پول‌ قارون‌های خلیج فارس را در اختیار دارد، چرا می‌خواهید در این عرصه ورود پیدا کنید، در حالی‌که نه بضاعت مالی، نه هیمنه نظامی و نه بسط ید سیاسی دارید و حتی اگر راه درست باشد توان آن را نداریم!"

صفارهرندی تصریح کرد: کاری که شهدا کردند عامل انسجام و استحکام نظام اسلامی شد و می‌توان گفت شهدای دفاع مقدس به واسطه فرهنگی که ایجاد کردند، مقدمه‌ساز پیروزی‌های امروز در دفاع از حرم هستند و این عظمت شهدای دفاع مقدس است که بعد از شهادتشان این فتوحات بین‌المللی را خلق می‌کند.

او می‌گوید: اقتدار نظام اسلامی به گونه‌ای است که امروز هر اراده پلیدی در 2 هزار کیلومتری مرزهای ما بخواهد غلطی بکند، می‌داند که به سرعت پاسخ دندان‌شکنی دریافت می‌کند و این هزینه برای او صرفه ندارد.[5]

*ما قضاوت درباره آنچه آقای صفارهرندی پیرامون کوته‌بینی برخی مسئولان در قبال حرکت سردار سلیمانی در محور مقاومت گفته است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1180926

2_ mshrgh.ir/1323275

3_ mshrgh.ir/944980

4_ rasanews.ir/002w4k

5_ irna.ir/xjHcnL

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان