روس‌ها رولز-رویس فانتوم را کپی کردند

آروس سنات در طراحی بدنه یک کپی کامل از رولز-رویس فانتوم است که از سال ۲۰۱۸ در یلابوگا روی خط تولید قرار دارد و ۱۲۰ دستگاه از آن ارائه شده است.

آروس سنات نام یک خودروی لوکس است که توسط موسسه تخقیقات اتومبیل NAMI توسعه یافته است. سابقه NAMI به سال 1918 میلادی باز می‌گردد و ابتدا در زمینه توسعه پلتفرم‌های تراکتور فعالیت داشته و طی زمان تبدیل به یکی از مراکز مهم تحقیقات صنعت خودرو در روسیه شده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید؛ آروس سنات در طراحی بدنه یک کپی کامل از رولز-رویس فانتوم است که از سال 2018 در یلابوگا روی خط تولید قرار دارد و 120 دستگاه از آن ارائه شده است.

سنات در کلاس سدان فول سایز لوکس قرار دارد و از منظر ابعاد در نسخه استاندارد برابر با 5630 میلیمتر در طول، 2020 میلیمتر در عرض و 1695 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن نیز برابر با 3300 میلیمتر است.

وزن خالص نسخه استاندارد 2700 کیلوگرم است. در نسخه لیموزین طول خودرو به 6620 میلیمتر افزایش می‌یابد و در نمونه ضد گلوله مخصوص جابجایی مقامات عالی رتبه دولتی روسیه وزن خودرو به دلیل استفاده از پنل‌های مقاوم به 6200 کیلوگرم افزایش یافته است.

رینگ‌ها در حالت استاندارد 20 اینچی هستند.

در قسمت پیشرانه این خودرو مهندسی پورشه و بوش مورد توجه قرار گرفته تا تپنده 4.4 لیتری 8 سیلندر توربودوقلو در هماهنگی با موتور الکتریکی 62 اسب بخاری عملکرد مناسبی را به نمایش بگذارد. این مجموعه هیبریدی با جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک هماهنگ می‌شود.

میزان خروجی پیشرانه 598 اسب بخار و گشتاور آن 880 نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد 6 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 250 کیلومتر برساعت از دیگر ویژگی‌های فنی آن محسوب می‌شود.

در طراحی کابین تلاش شده یک محیط لوکس در سطح رولز-رویس و بنتلی شکل بگیرد. استفاده از چرم و چوب طبیعی، صندلی‌های تشریفاتی مجهز به ماساژور و تنظیم برقی، امکانات پذیرایی، نمایشگر اختصاصی برای هر سرنشین و ... در فضای داخل کابین جلب نظر می‌کند.

در بخش ایمنی نیز این خودرو مجهز به مجموعه‌ای کامل از سنسور‌های هشدار و پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری، رانندگی خودران سطح 3 و ... است. برچسب قیمت نسخه معمولی آروس سنات عدد 160 هزار دلار را نشان می‌دهد. نسخه لیموزین تقریبا 2 برابر این مبلغ تمام می‌شود.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان