ماهان شبکه ایرانیان

شگفت‌انگیزترین جاده‌های جهان – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا شگفت‌انگیزترین جاده‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

شگفت‌انگیزترین جاده‌های جهان – بخش دوم

از جاده‌های کوهستانی و برفی تا مسیرهای خطرناک و راه‌های صحرایی، در سرتاسر جهان، جاده‌های جالب توجه و خیره‌کننده زیادی وجود دارند.

در ادامه همراه با ما باشید تا شگفت‌انگیزترین جاده‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

جاده هاردنات، کامبریا، بریتانیا

Hardknott Pass, Cumbria, UK

Hardknott Pass, Cumbria, UK

منطقه دریاچه، دارای جاده‎های درخشان و بسیار زیبای زیادی است اما جاده هاردنات یکی از دراماتیک‌ترین جاده‌های بریتانیا به شمار می‌رود. برای آنکه به درون این مناطق کوهستانی رفت، باید از پیچ و خم‌های بسیار زیادی عبور کرد. در طی مسیر می‌توانید یک توقف کوتاه بکنید و یک قلعه رومی مربوط به قرن دوم میلادی را مشاهده نمایید.

بزرگراه 163، آریزونا و یوتا، آمریکا

Highway 163, Arizona and Utah, USA

Highway 163, Arizona and Utah, USA

اگر به دنبال یک جاده بسیار نمادین و هیجان‌انگیز هستید، پس در بزرگراه 163 سفر کنید. این جاده در درون بیابانی با سنگ‌های قرمز و پارک قبیله ناواجو عبور می‌کند. این جاده که کاملا آسفالت شده است، دارای مناظر بسیار زیبا و تماشایی است. فیلم‌ها و سریال‌های بسیار متعددی در این مناطق فیلمبرداری شده است.

جاده جیکوبز لدر، تاسمانیا، استرالیا

Jacobs Ladder Road, Tasmania, Australia

Jacobs Ladder Road, Tasmania, Australia

این جاده بسیار هیجان‌انگیز و فوق‌العاده چالش برانگیز است. این جاده به پارک ملی بن لوموند ختم می‌شود که یک فلات کوهستانی در شمال تاسمانیا است. این جاده دارای مناطق بسیار زیبایی است که خودش به عنوان یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این جاده برای کسانی که دوچرخه سواری دوست دارند نیز بسیار خوب است.

جاده گرند پسیفیک درایو، استرالیا

The Grand Pacific Drive, New South Wales, Australia

The Grand Pacific Drive, New South Wales, Australia

این جاده از سیدنی تا نوورا در ساحل جنوبی کشور استرالیا ادامه دارد. این جاده ساحلی بسیار زیبا و تماشایی، یکی از خیره‌کننده‌ترین جاده‌ها در کشور استرالیا محسوب می‌شود. یکی از بخش‌های این جاده، پل سی کلیف است که همانند یک مار است. همین باعث خلق یک مناظر بسیار زیبا شده است.

جاده چپمن پیک، آفریقای جنوبی

Chapman's Peak Drive, South Africa

Chapman’s Peak Drive, South Africa

این جاده در درون صخره‌های بلند قرار گرفته است. این جاده سواحل بسیار زیبایی از اقیانوس اطلس را به شما ارائه خواهد داد. جاده چپمن پیک از نوردوهوک تا خلیج هوت در کیپ تاون ادامه دارد. این جاده بینن سال 1915 تا 1922 میلادی توسط زندانیان ساخته شده است. این جاده که در میان افراد محلی به عنوان چپیز ساخته شده، دارای مکان‌هایی است که شما می‌توانید در کنار آن توقف کنید و از مناظر لذت ببرید.

جاده کومبی لاوال، فرانسه

Combe Laval, France

Combe Laval, France

جاده کومبی لاوال در درون صخره‌های ماسه سنگی بین سال‌های 1861 تا 1898 میلادی ساخته شده است. این جاده به عنوان گذرگاهی برای جنگلبانی محلی ساخته شده است. جاده کومبی لاوال در جنوب شرقی کشور فرانسه واقع شده و اکنون یک مکان گردشگری بسیار محبوب به شمار می‌رود. این جاده خیره‌کننده مشرف به دره کولت است و دارای چندین تونل است که در درون صخره کنده‌کاری شده‌اند. جاده بسیار باریک است ولی باید گفت که دارای مناظر کوهستانی بسیار جالب توجهی است که نفس را در سینه شما حبس خواهد کرد.

جاده کوهستان تیانمن، چین

Tianmen Mountain Road, China

Tianmen Mountain Road, China

این جاده بسیار شیبدار و تماشایی را می‌توان در پارک ملی کوهستان تیانمن مشاهده کرد. پارک ملی کوهستان تیانمن در ایالت هونان کشور چین قرار گرفته است. این جاده نفس‌گیر در حدود هفت مایل خود، نود و نُه پیچ بسیار خطرناک دارد. دره‌های کنار این جاده نیز بسیار خطرناک و عمیق هستند. این جاده به مکان در بالای قله ختم می‌شود. هر چند، از جایی که خودروی خود را پارک کرده‌اید، باید 999 پله را طی کنید تا بتوانید به یک شکاف مقدس به نام درب بهشت برسید.

ماریبور، اسلوونی

Maribor, Slovenia

Maribor, Slovenia

کشور اسلوونی دارای مکان‌های عاشقانه و جالب توجهی است. در روستایی کوچک به نام اسپیچنیک در شمال ماریبور در شرق کشور اسلوونی، یک جاده بسیار زیبا به شکل قلب وجود دارد. این جاده عاشقانه و جالب توجه در درون مزارع انگور قرار دارد.

جاده آتلانتیک، نروژ

The Atlantic Road, Norway

The Atlantic Road, Norway

یکی از نمادین‌ترین و زیباترین جاده‌های جهان، جاده آتلانتیک است که از چندین جزیره کوچک و بزرگ عبور می‌کند و آن‌ها را به سرزمین اصلی کشور نروژ متصل می‌نماید. این جاده شامل هشت پل است. این جاده بزرگ در ساحل غربی کشور نروژ در سال 1989 میلادی ساخته شده و دارای مناطق بسیار زیبایی به خط ساحلی کشور نروژ است. مشهورترین بخش این جاده نیز پل استورسیسوندت است.

جاده گریت دولومیتس، ایتالیا

Great Dolomites Road, Italy

Great Dolomites Road, Italy

جاده گریت دولومیتس در هر پیچ خود، دارای مناظر بسیار زیبا و درخشان کوهستانی است. این جاده در درون مرکز پارک ملی کوهستانی شمال کشور ایتالیا است. این جاده علاوه بر قله‌های گرانیتی، از تپه‌ها و دریاچه‌های بسیار زیبا و دره‌های سرسبز عبور می‌کنند. جاده گریت دولومیتس دارای هفتاد و پنج پیچ و خم است.

جاده آبانو، گرجستان

Abano Pass, Georgia

Abano Pass, Georgia

منطقه توشتی یک منطقه دورافتاده، زیبا و درخشان است که در شمال کوهستان‌های قفقاز بزرگ قرار گرفته است. تنها راه برای رسیدن به این منطقه، گذر از جاده آبانو است که بسیار باریک و شیبدار است. به هنگام سفر در این جاده ممکن است شاهد مه‌گرفتی یا حتی وجود آبشارهایی در کنار جاده باشید. این جاده در ماه‌های مه تا اکتبر قابل سفر است و در بقیه سال، بسته است.

جاده تونل گولیانگ، چین

Abano Pass, Georgia

Abano Pass, Georgia

با اینکه ممکن است این جاده کمتر از یک مایل باشد اما رانندگی در درون تونل‌ گولیانگ بسیار وحشتناک و خوفناک به نظر می‌رسد و شاید یکی از طولانی‌ترین رانندگی‌های طول عمر شما باشد. این تونل که در درون صخره کنده‌کاری شده توسط سیزده روستایی در دهه هفتاد میلادی ساخته شده است. این تونل، پر از پیچ، ناهموار، باریک و خطرناک است و در بین مسیر می‌توان مناظر کوهستان و دره زیر پای خود را نیز مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان