نکــتــه‌های آشـــپزی

از این مخلوط‌کن برای ریز کردن تخم‌مرغ، خرد کردن مواد سالاد، آووکادو و ... استفاده می‌شود. با این وسیله بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از چاقوی معمولی اینکارها را انجام می‌دهید.

نکــتــه‌های آشـــپزی

مخلوط‌کن خمیر شیرینی و کیک

تحریریه زندگی آنلاین : از این مخلوط‌کن برای ریز کردن تخم‌مرغ، خرد کردن مواد سالاد، آووکادو و ... استفاده می‌شود. با این وسیله بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از چاقوی معمولی اینکارها را انجام می‌دهید.

 

خرد کردن دانه‌های فلفل

در بسیاری از دستورالعمل‌های غذایی، از فلفل کوبیده شده و پودری استفاده می‌شود. با این روش دانه‌های فلفل را می‌توان خیلی خوب پودر کرد. دانه‌های فلفل‌ سیاه را به این روش خرد می‌کنید که ابتدا فیلتر کاغذی قهوه را از وسط تا می‌زنید. این فیلترهای کاغذی محکم‌تر از کاغذهای تحریر سفید هستند. فلفل را (به میزان دلخواه) داخل آن بریزید و با چکش (گوشتکوب) شروع به کوبیدن دانه‌ها کنید. اینکار سرگرم کننده نیز می‌باشد و از انجامش لذت می‌برید.

 بیشتربخوانید:

20 فوت و فن آشپزی مخصوص سرآشپزهای حرفه ای

 

 

بسته‌بندی مجدد روغن

بسیاری از ما هنگام خرید از فروشگاه، ظرف روغنی را برمی‌داریم که بزرگتر است. احتمالاً چون روغن در بسته‌بندی بزرگتر قیمت کمتری دارد. برای انتقال روغن از ظروف بزرگ به ظرف‌های کوچکتر، من از ظرف سس سویا استفاده می‌کنم. ظرف سس را تمیز می‌شویم و روغن را به آن انتقال می‌دهم. به این تربیت در مواقعی که می‌خواهم از روغن به مقدار کم و در حد قطره‌ای استفاده کنم، خیلی راحت‌تر هستم.

 

برش زدن لایه‌های کیک

برای اینکار معمولاً از چاقوهای بزرگ استفاده می‌شود؛ اما یک روش مناسب‌تر دیگر نیز وجود دارد. من از خلال دندان و نخ استفاده می‌کنم. خلال دندان‌های چوبی را در یک ارتفاع معین از دیواره‌ی دورتادور کیک فرو ببرید. بعد با نخ دندان که آن را از لای خلال‌ها عبور داده‌آید، کیک را دو نیم می‌کنیم. به این ترتیب که نخ را می‌کشیم و کیک‌ به لایه‌های یکنواخت برش می‌خورد. حالا می‌توانید تزئین یا خامه‌کشی لایه‌ها را با دقت اجرا کنید.

 

جدا کردن چربی کنسروها

خیلی‌ها روغن و چربی جمع شده بالای کنسروهای غذایی، مخصوصاً در انواع کنسروهای خوراک و خورشت را دوست ندارند. برای برداشتن و جدا کردن این چربی، ابتدا بگذارید کنسرو خنک شود تا چربی جامد شود. سپس دو تا سوراخ در قسمت بالای آن ایجاد کنید. یکی کوچک و یکی بزرگتر، قوطی را کج کنید و چربی ته کنسرو می‌ماند و آب خورشت مورد نظرتان از سوراخ‌ها داخل ظرف می‌ریزد. حالا می‌توانید آبگوشت یا غذای مورد نظر را بدون چربی اضافی روی آن میل کنید.

 بیشتربخوانید:

رازهای مهمی که سرآشپزها به شما نمی گویند!

 

 

آب کردن شکلات به صورت یکدست

اگر می‌خواهید شکلات (کاکائو) را به صورت یکدست و بدون قلنبه شدن، آب کنید، بهتر است به این روش عمل کنید. ابتدا تابه را از روی اجاق بردارید. یک تا یک‌دوم قاشق روغن پخت و پز داغ شده را داخل تابه بریزید. دقت کنید که فقط روغن پخت و پز باشد نه کره. حالا ترکیب شکلات و روغن را حسابی هم بزنید. آنقدر که صاف و یکدست شود. اگر هم کمی قلنبه‌گی دارد، باز هم روغن اضافه کنید. دقت کنید که تابه مورد نظر حتماً خشک باشد و رطوبت در آن نباشد با این روش شکلات بسیار خوب آب می‌شود.

 

برای خرید سیب خوب و شیرین

انتخاب سیب از روی ظاهر آن کار راحتی نیست. برای انتخاب سیب شیرین و دلخواهتان انگشت شست خود را به نرمی روی پوست سیب بکشید. اگر انگشت‌تان روی سطح سیب لیز خورد، آن سیب را کنار بگذارید. چرا که شیرین نیست. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا تشخیص بدهید آیا سیبی که انتخاب کردیده‌اید کبودی دارد یا نه؟

 

اندازه‌گیری عمق مایع داخل ظرف

برای اینکه حدس و گمانه‌ورزی‌ها را در اینکار (اندازه‌گیری‌ها) به حداقل برسانید؛ بهتر است دقیق‌تر وارد عمل شوید. برای اندازه‌گیری ابتدا دسته‌ی چوبی یک قاشق چوبی بزرگ را در مایع مورد نظر در ظرف‌تان فرو ببرید و عمق مایع را روی دسته قاشق علامت بزنید. حالا دیگر وقتی که مایع داخل ظرف را کم می‌کنید یا در اثر جوشیدن بخار می‌شود، می‌توانید با رجوع به اندازه‌ای که قبلاً مشخص کرده‌اید، کار خود را درست و اصولی پیش ببرید.

 

پوست گرفتن کدوی بلوط

شیارها و پستی و بلندی‌های روی پوست کدوی بلوط، همچنین پوست نسبتاً سفت آن باعث می‌شود که پوست‌گیری آن سخت به نظر برسد. به جای فرو بردن تیغه پوست کن در کدوی بلوط، ابتدا برآمدگی‌ها را پوست بگیرید. سپس آن را از خطوطی که در اثر پوست گرفتن برآمدگی‌ها ایجاد شد، قاچ قاچ کنید. دانه‌های ریز وسط کدو را خارج و جدا کنید و در آخر با پوست‌کن قسمت‌های فرو رفته‌ هر قاچ را به راحتی پوست بگیرید.

 بیشتر بخوانید:

رازهایی مهمی که سرآشپزها به شما نمی گویند!

 

پوست گرفتن آجیل‌ها

از پوست درآوردن برخی آجیل‌ها مثل پسته و بادام، کار سختی است. (پوسته‌ نازک چسبیده به آجیل) برای اینکار، یک ظرف بزرگ را پر از آب داغ کنید. آجیل مورد نظر را داخل آن بریزید و بگذارید حدود 1 دقیقه در همان حال بماند. سپس آب‌کشی کنید و آجیل‌ها را داخل یک حوله یا پارچه‌ تمیز بگذارید. حوله را تا بزنید تا روی آجیل‌ها کاملاً پوشیده شود و کمی روی سطح حوله با دست‌تان حرکت‌های رو به جلو و عقب بروید. با نیرویی که با کف دست و از روی حوله به آنها وارد می‌شود، پوست نازک سطح‌شان به راحتی جدا می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان