ماهان شبکه ایرانیان

انیمه‌هایی که باید پس از سریال انیمیشنی Arcane تماشا کرد – بخش دوم

سریال انیمیشنی آرکین (Arcane) بر اساس مجموعه بازی‌هایی به نام لیگ افسانه‌ها (League of Legends) است که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. اولین فصل از این سریال شامل نُه قسمت است و داستان پس‌زمینه برخی از کاراکترهای محبوب این بازی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

انیمه‌هایی که باید پس از سریال انیمیشنی Arcane تماشا کرد – بخش دوم

سریال انیمیشنی آرکین (Arcane) بر اساس مجموعه بازی‌هایی به نام لیگ افسانه‌ها (League of Legends) است که در ماه نوامبر سال 2021 میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. اولین فصل از این سریال شامل نُه قسمت است و داستان پس‌زمینه برخی از کاراکترهای محبوب این بازی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

حتی اگر هیچ اطلاعاتی در مورد این بازی‌ها ندارید نیز می‌توانید از داستان قانع‌کننده آن، کاراکترهای گیرا و انیمیشن‌سازی برجسته آن لذت ببرید. در این سریال، بیننده شاهد جادو، تکنولوژی و موضوعاتی همچون تنش، جنگ و آسیب‌های روحی خواهد بود. در ادامه همراه با ما باشید تا انیمه‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید پس از تماشای سریال آرکین، آن‌ها را دنبال کنید.

سایکو-پس 

(Psycho-Pass)

(Psycho-Pass)

در سریال انیمیشنی آرکین، کیتلین به دنبال آن است تا به عنوان یکی از نیروهای پلیس شهر پیلتاور فعالیت کند و می‌خواهد تا از مهارت‌های تیراندازی و هوشمندی خود برای ایجاد تغییری در جهان استفاده کند. با این حال، او متوجه می‌شود که وضعیت و شرایط در شهر زان بسیار بغرنج‌تر است و آن‌ها برای مدت بسیاری زیر فساد و خشونت نیروهای پلیس پیلتاور قرار داشتند.

همانند سریال آرکین، نیروهای پلیس در انیمه سایکو-پس، شهر ژاپن در قرن بیستم میلادی را تحت کنترل خود قرار داده‌اند. این نیروها با استفاده از وسائلی، یک هدف را اسکن می‌کنند و سایکو-پس آن‌ها را مشخص می‌کنند. با این سایکو-پس، مشخص می‌شود که آیا آن‌ها در آینده جنایتی مرتکب خواهند شد یا خیر. اگیر میزان سایکو-پس آن‌ها بالا باشد، نیروهای پلیس، مجرمان احتمالی را به زندان می‌اندازند. آکین سونموری، تازه‌واردی است که به نیروهای پلیس پیوسته و بسیار با اعتماد به نفس و ایده‌آل‌گرا است؛ اما زمانی که با واقعیت رودررو می‌شود، ایمان خوب نیست به این سیستم را از دست می‌دهد.

کد گیاس 

(Code Geass)

(Code Geass)

بسیاری از جهان کد گیاس توسط امپراتوری مقدس بریتانیا فتح شده است. ژاپن توسط نیروهای نظامی بریتانیا اشغال شده و نام این کشور به منطقه یازده تغییر نام پیدا کرده و هویت و استقلال آن از بین رفته است. شخصیت اصلی داستان یعنی للوچ لامپروژ مصمم است تا بریتانیا را از بین ببرد. او از طریق گیاس، قدرتی دارد که می‌تواند به دیگران فرمان بدهد و همین قدرت او باعث می‌شود تا او تهدیدی بزرگ برای بریتانیا باشد.

در سریال انیمیشنی آرکین، شهر زان مایل است تا از شهر پیلتاور استقلال پیدا کند. رویکرد کیتلین و وی برای دست یافتن به این هدف بسیار شبیه به روش‌های دوست کودکی للوچ به نام سوزاکو است. شورای شهر پیلتاور مایل است تا با کیتلین و وی همکاری کند و در قسمتی از سریال، قرار بود تا آن‌ها استقلال زان را اعلام نمایند اما حمله جینکس به محل ملاقات آن‌ها، باعث از بین رفتن همه چیز شده و مشخص نیست که وضعیت بین این دو شهر چگونه است.

کیمیاگر تمام فلزی: برادری 

(Fullmetal Alchemist: Brotherhood)

(Fullmetal Alchemist: Brotherhood)

برادران ادوارد و آلفونسه الریک تلاش دارند تا از طریق کیمیاگری، مادر مرده خودشان را زنده کنند اما نه تنها در انجام این کار شکست می‌خورند بلکه ادوارد دو تا از اندام‌های خودش و آلفونسه نیز کل بدنش را از دست می‌دهد. حالا، آن‌ها به دنبال آن هستند تا آنچه از دست داده‌اند را بار دیگر بدست بیاورند و در همین حین، متوجه فساد دولت کشورشان می‌شوند که ممکن است عواقب مرگباری در پی داشته باشد.

همانند این انیمه، رابطه خواهری شخصیت‌های اصلی سریال انیمیشنی آرکین، هسته احساسی این سریال محسوب می‌شود. وی و جینکس عمیقا یکدیگر را دوست دارند و از زمان مرگ والدین‌شان، روی یکدیگر تکیه کرده‌اند. با این حال، رابطه آن‌ها از هم می‌پاشد زیرا برای مدتی طولانی از یکدیگر جدا بودند و بسیار تغییر کرده‌اند و همین باعث شده تا نتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. وی نمی‌تواند متوجه شود که خواهر کوچک‌ترش به چه شخص متفاوتی تبدیل شده است.

کابوی بیباپ 

(Cowboy Bebop)

(Cowboy Bebop)

انیمه کابوی بیباپ با شکارچیان جایزه‌بگیر جالب توجه، یک بچه باهوش و یک سگ بسیار دوست‌داشتنی، برای هر شخصی، جالب توجه و جذاب است که شامل طرفداران سریال انیمیشنی آرکین نیز می‌شود. شخصیت اسپایک اسپیگل و بقیه شخصیت‌های انیمه کابوی بیباپ به عنوان شکارچی جایزه‌بگیر کار می‌کنند و مجرمانی که جایزه زیادی برای آن‌ها تعیین شده، را هدف قرار می‌دهد اما هیچ گاه نمی‌توانند بسیار پولدار شوند. آن‌ها همیشه درگیر فقر و جدال برای زندگی هستند. در این انیمه، گذشته اسپایک اسپیگل، او را وارد مسائل دشواری می‌کند. از همین لحاظ، سریال انیمیشنی آرکین با این انیمه شباهت دارند. هر دوی آن‌ها به این مسئله می‌پردازند که گذشته بار دیگر گریبان‌گیر افراد می‌شود.

به عنوان مثال، واندر تلاش دارد تا گذشته خودش به عنوان یک فرد انقلابی را پشت سر بگذارد تا بتواند بیشتر به یتیمان تحت مراقبتش بپردازد. با این وجود، رفیق سابق او به عنوان سیلکو همچنان می‌خواهد تا ماموریت قبلی‌شان را پیش ببرد و از همین رو، برای خیانت واندر، از او کینه به دل گرفته است. سیلکو تصمیم می‌گیرد تا خانواده واندر را نابود کند و رهبری شهر زان را در دست بگیرد.

86: هشتاد و شش 

(86: EIGHTY-SIX)

(86: EIGHTY-SIX)

جمهوری سن ماگنولیا در حال جنگ با امپراتوری گیادیان است و تاکنون هیچ تلفاتی از سمت جمهوری سن ماگنولیا به ثبت نرسیده چراکه مبارزان و جنگجویان آن‌ها عملا انسان به شمار نمی‌روند. هر شهروند که یک آلبای برگزیده نیست، مجبور است تا به بخش هشتاد و شش برود که به طور رسمی اصلا وجود ندارد و سپس، وارد ارتش می‌گردد تا در مبارزه با ارتش پهبادها کشته شوند. لینا میلیز، مدیر جدیدی است که به دنبال آن است تا اعتماد مردم را بدست بیاورد و حقوق آن‌ها را باز پس ستاند.

تلاش‌های لینا مشابه با کارهای کیتلین در سریال انیمیشنی آرکین است. لینا همانند کیتلین، نجیب‌زاده‌ای است که در حال مبارزه با جنایت‌های مردمش است و خط داستانی آن‌ها شبیه به یکدیگر هستند. از همین رو، طرفداران سریال انیمیشنی آرکین می‌توانند از انیمه هشتاد و شش لذت ببرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان