گزارش مشرق/

توهین سایت اصلاح طلب به خانواده شهدا/ نارنجک دودزای بانیان مشکلات موجود برای اعتبارزدایی از دولت

یکی از اهداف جریان اصلاح طلب از انتشار اخبار دروغ، اعتبارزدایی از دولت در نزد افکارعمومی است. این طیف در پی آن است که اینگونه القاء کند که قرار نیست هیچ تغییری رخ دهد.

سرویس سیاست مشرق- متاسفانه اخبار دروغ و جهت دار، بخش قابل ملاحظه ای از خبرهای منتشر شده در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است. گاهی یک کاربر توییتر که هیچ مرجعیت خبری ندارد یا کانال خبری ناشناخته این اقدام را انجام می دهد، اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی اوقات، این اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه ای از سوی رسانه هایی انجام می شود که عنوان خبرگزاری و پایگاه خبری تحلیلی را یدک می کشند.

در جدیدترین نمونه، سایت خبرآنلاین- که مدیران آن در دولت روحانی در معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری حضور داشتند- با انتشار خبری دروغ با عنوان «شایسته سالاری سکته مغزی زد/انتصاب همسر به عنوان مدیر حقوقی شستا» مدعی شد:«نماینده وزیر و رئیس کمیته انتصابات شستا در اقدامی عجیب همسرش را به عنوان مدیر حقوقی شستا منصوب کرد....پاشاپور بدون یک روز تجربه کاری و صرفا با مدرک لیسانس حقوق بر سمتی تکیه زده که حجم مطالبات وصول نشده شستا بیش از 20 هزار میلیارد تومان است».

توهین سایت اصلاح طلب به خانواده شهدا/ «نارنجک دودزای» بانیان مشکلات موجود برای اعتبارزدایی از دولت

این خبر دروغ در حالی منتشر شد که خانم زینب پاشاپور، هیچ نسبت سببی و نسبی با هیچ کدام از مدیران شستا ندارد و وی با حکم مدیرعامل شستا به عنوان سرپرست حقوقی منصوب شده است. وی فارغ التحصیل رشته حقوق با معدل الف و از حقوق دانان برجسته، با تجربه و رتبه دوازده کنکور سراسری و جز نخبگان جامعه حقوقی کشور و مسلط به زبان انگلیسی و فرانسه است و ضمن چندین سال فعالیت حقوقی در هلدینگ های شستا با مسایل حقوقی این بنگاه بزرگ اقتصادی آشنایی کامل دارد.

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به دروغ پراکنی سایت خبرآنلاین در مطلبی نوشت:«خانم پاشاپور همسر شهید پورهنگ و خواهر شهید پاشاپور (همان اصغر حاج قاسم) هستند...بر خلاف دروغ اصلاح طلبان ایشان چند سال سابقه کار در شستا رو داشتند.پس از شهادت همسرش با دو فرزندش زندگی می کند و ازدواج نکرده و عطاری نقشی در انتصابش نداشته؛ اف بر این دنیا که این چنین شما را پست کرده!».

یکی دیگر از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت:« خبر دروغ ازدواج همسر شهید مدافع حرم پاشاپور با حامد عطاری را چند اکانت منتشر میکنند، علیرغم تکذیب و روشنگری، خبرآنلاین و اصلاحات پرس همان خبر را بازنشر میکنند!! در وقاحت دست براندازها را از پشت بسته اید!!».

دیگر فعال رسانه ای نیز نوشت:«خبرآنلاین و نشر خبرکذب ظاهرا یک رویه عادی برای این رسانه شده است؛ از دروغ دختر آبی تا شایعه‌های توهین آمیز پیرامون زوار عراقی حرم امام رضا (ع) و حالا انتشار یک خبر کذب با عنوان انتصاب همسر به عنوان مدیر حقوقی شستا! به نظر می‌رسد کارکرد آن یارانه‌های خوب، معلوم شده است!!».

نکته قابل تأمل و البته قابل تأسف اینجاست که سایت خبرآنلاین پس از اثبات کذب بودن خبر مذکور، بدون هیچگونه عذرخواهی و بدون اعلام کذب بودن آن، صرفا خبر را از خروجی حذف کرد! این در حالی است که برخی فعالین رسانه ای که این خبر را در توئیتر منتشر کرده بودند، با تاکید بر کذب بودن آن، از این اقدام عذرخواهی کردند.

توهین سایت اصلاح طلب به خانواده شهدا/ «نارنجک دودزای» بانیان مشکلات موجود برای اعتبارزدایی از دولت

و اما درباره این اقدام غیرحرفه ای و غیراخلاقی این سایت اصلاح طلب گفتنی هایی است که به اختصار به آن می پردازیم:

یک، کاربرد بمب‌های صوتی و نارنجک‌های دودزا ایجاد صحنه مصنوعی با هدف دور کردن ذهن و نگاه افکارعمومی از مسائل و مشکلات اصلی است. اکنون یکی از مطالبات جدی افکارعمومی، کنارگذاشتن بانیان مشکلات موجود از دولت است.

بر همین اساس رسانه های منتسب به اصلاح طلبان، به عنوان شرکای اصلی کارنامه دولت روحانی و بانیان مشکلات موجود، با بکارگیری ترفند رسانه ای «نارنجک دودزا» و با شایعه پراکنی و انتشار اخبار دروغ، سعی در سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر اجرای این مطالبه مردم را دارند.

دو، یکی دیگر از اهداف جریان اصلاح طلب از انتشار این قبیل اخبار دروغ، اعتبارزدایی از دولت در نزد افکارعمومی است. این طیف در پی آن است که اینگونه القاء کند که قرار نیست هیچ تغییری رخ دهد.

سه، بخشی از جریان اصلاح طلب با توجه به محبوبیت روزافزون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بی اعتباری روزافزون نسخه های غربگرایان، در پی آن است که به طرق مختلف افراد منتسب به حاج قاسم و همچنین خانواده شهدا را مورد هجمه قرار دهد.

توهین سایت اصلاح طلب به خانواده شهدا/ «نارنجک دودزای» بانیان مشکلات موجود برای اعتبارزدایی از دولت

چهار، بانیان مشکلات موجود از انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ناراحتند. این طیف از رویکرد دولت در ماههای اخیر نیز عصبی و آشفته هستند. به همین خاطر با سیاه نمایی، انکار موفقیت ها و هراس افکنی در جامعه در پی دهن کجی به مردم هستند.

پنج، رهبر معظم انقلاب در بخشی از  بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

افکارعمومی در انتظار عذرخواهی سایت خبرآنلاین و جبران این اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه ای و مراقبت درخصوص عدم تکرار خبرسازی های دروغ است.

قطعا جایگاه والای خانواده معظم شهدا در نزد افکار عمومی با این قبیل اقدامات مغرضانه و زشت، تنزل پیدا نکرده و این اعتبار رسانه های منتشر کننده اخبار کذب است که روز به روز بر سرعت و شدت سقوط آن افزوده میشود. قطعا این رسانه ها اعتماد افکارعمومی را نیز به مرور به کلی از دست خواهند داد.

متاسفانه فضای ناسالم شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به گونه ای است که هر خبری را بدون تحقیق منتشر میکنند و این مسئله باید هم از سوی کارشناسان و صاحبنظران و هم از سوی نهادهای مسئول مورد آسیب شناسی جدی قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان