مهاجرت پرستاران به کانادا

کانادا مزیت‌های بسیار زیادی در اختیار شهروندان و ساکنان دائمی خود قرار می‌دهد. دقیقا به همین علت است که این کشور در طی چند سال اخیر به یکی از بهترین مقصدها برای متقاضیان مهاجرت در سراسر دنیا تبدیل شده است.

در حال حاضر کانادا با کمبود پرستار مواجه است و تا سال ۲۰۲۲ به ۶۰ هزار پرستار نیاز دارد. اما جالب‌تر از آن، این است که نه تنها این کشور در حال حاضر نیاز شدیدی به پرستاران دارد، بلکه این نیاز تا ۱۰ سال آینده هم وجود خواهد داشت. این موضوع توسط یک سری از سازمان‌های اقتصاد محور از قبیل World Economic Forum  مطرح شده است.

با توجه به این که معمولا کارمندان کانادایی زودتر از موعد بازنشست می‌شوند و افراد متخصص جوان در جست و جو برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی مناسب برای خود و یا حتی ترفیع شغلی به مراکز شهری مهاجرت می‌کنند، یک شکاف قابل توجه و بزرگ در بازار کار کانادا به وجود آمده است.

از طرفی دیگر نیز دولت کانادا برای برطرف کردن این مشکل و یاری رساندن به افراد متخصص جوان برای پیدا کردن شغل مناسب برای خود، یک طیف بسیار وسیع و گسترده از روش‌های مهاجرت پرستاران به کانادا و اخذ ویزای کانادا برای پرستاران در نظر گرفته است که تعداد آن‌ها به بیش از ۷۰ روش مختلف می‌رسد. در واقع، دولت این کشور قصد دارد از این طریق به رفع این مشکل کمک کند.

مهاجرت پرستاران به کانادادر حال حاضر تخمین زده می‌شود که در طی ۱۰ سال پیش رو، نیاز کانادا به پرستاران در مجموع به دو برابر بیشتر از چیزی که اکنون هست، برسد و به رقم غیر قابل باور ۱۴۲ هزار نفر نزدیک شود.

نیاز کشور کانادا به پرستار در سرتاسر این کشور وجود دارد و هر سطحی از پرستاری هم قابل پذیرش است. با توجه به این موضوع، شما می‌توانید در کشور کانادا به عنوان یک Coordinator یا سوپروایزر، پرستار رسمی، پزشک بهداشت اولیه، پرستار دندانپزشک، کمک پرستار رسمی و یا کمک پرستار مشغول به کار شوید و هر مبلغی بین ۴۱ هزار دلار به عنوان یک کمک پرستار باتجربه، تا بیش از ۱۲۸ هزار دلار به عنوان یک پرستار رسمی باتجربه درآمد کسب کنید.

با وجود سیستم‌های مهاجرتی از قبیل اکسپرس اینتری کانادا و همینطور مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی در استان های کانادا یا سیستم گزینش استانی که برای کمک به هموار کردن راه مهاجرت برای افراد باتجربه و با مهارت و همینطور نیمه ماهر به کانادا در نظر گرفته شده‌اند، اقتصاد کانادا در طی چند سال اخیر شاهد رشد، بهبود و پیشرفت‌های چشمگیر و عظیمی بوده است که تا قبل از راه اندازی و اجرای این دو سیستم مهاجرت به کانادا مشاهده نشده بود.

با این همه انتخابی که به برای برگزیدن یک مسیر مهاجرتی، در پیش روی افراد متقاضی قرار دارد، این پروسه کمی بیش از حد پیچیده به نظر می‌رسد و باعث سردرگمی عده بسیار زیادی از مردم هم شده. مخصوصا زمانی که می‌دانید کدام یک از برنامه‌های مهاجرتی بیشتر برای شخص شما مناسب هستند و بیشترین شانس موفقیت در روند اپلای و اخذ ویزای کانادا را در اختیارتان قرار می‌دهند.

دقیقا به همین علت است که انتخاب یک مشاور یا راهنمای باتجربه که با موضوعات مهاجرتی آشنایی داشته باشد، تا این حد ضروری و حیاتی است. همانطور که اشاره کردیم، قوانین مهاجرت به کانادا به شدت پیچیده و گمراه کننده هستند. ولی اصلا نگران نباشید، چرا که مشاوران و وکلای با تجربه و حرفه‌ای ما در تراست با تمامی روش‌های قانونی مهاجرت به کانادا آشنا هستند و شما می‌توانید صفر تا صد کار مهاجرت خود را بدون هیچ نگرانی به آن‌ها واگذار کنید.

مزایای مهاجرت پرستاران به کانادا

همانطور که احتمالا در جریان هستید، کانادا مزیت‌های بسیار زیادی در اختیار شهروندان و ساکنان دائمی خود قرار می‌دهد. دقیقا به همین علت است که این کشور در طی چند سال اخیر به یکی از بهترین مقصدها برای متقاضیان مهاجرت در سراسر دنیا تبدیل شده است.

ما در تراست سعی داریم که در این بخش از مطلب امروز خود ۵ دلیل برتر برای این که چرا چنین تعداد عظیمی از افراد متخصص و همینطور غیر متخصص تصمیم به مهاجرت به کانادا می‌گیرند را برای شما مشخص کنیم.

مراقبت‌ های بهداشتی رایگان

مراقبت‌های سلامتی و بهداشتی رایگان به تمام شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم این کشور ارائه می‌شود و علاوه بر این، تمام اعضای خانواده آن‌ها نیز می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

تحصیل رایگان

فرزندان شما قادر هستند که در یک سیستم تحصیلی در حد استانداردهای جهانی به صورت رایگان به تحصیل در کانادا بپردازند و تا کلاس دوازدهم از این تسهیلات برخوردار بمانند. به همین علت است که کانادا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای سراسر دنیا برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود.

آزادی فکری و دینی

کانادا یکی از آرام‌ترین و دلگرم کننده‌ترین کشورها در سراسر دنیا است. آزادی دینی نه تنها در فرهنگ مردم کانادا القاء شده و کم کم به درون آن نفوذ پیدا کرده، بلکه توسط منشور حقوق بشتر و آزادی کانادا و همینطور قانون حقوق بشر خود این کشور نیز حمایت و پشتیبانی می‌شود.

امنیت و ایمنی

کانادا به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا نیز شناخته می‌شود و از این نظر در بین ۲۰ کشور برتر دنیا قرار دارد. سطح فساد و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است و همین دلایل باعث شده که یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای پرورش خانواده و همینطور زندگی حتی به عنوان یک خانم تنها به شمار بیاید.

فرصت‌ های شغلی سودآور

در حال حاضر هزاران موقعیت شغلی برای پرستاران در سرتاسر کانادا وجود دارد. حقوق‌های آن‌ها هم به شدت به هم نزدیک و رقابتی هستند. ما در تراست سعی کردیم که با تهیه جدول زیر به شما کمک کنیم که از متوسط حقوق سالیانه در هر کدام از موقعیت‌های شغلی مرتبط با پرستاری آگاهی بیشتری کسب کنید. بنابراین، شما را به دیدن این جدول دعوت می‌کنیم.

 

دستمزد پرستار در کاناداروش‌ های مهاجرت پرستاران به کانادا

 

راه و روش‌های مختلف زیادی برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک پرستار وجود دارد چرا که پرستاری، یکی از شغل‌های مورد نیاز و پرتقاضا در این کشور است. ما در تراست با تامین موقعیت‌های موجود در کانادا در زمینه پرستاری، ۳ روش برتر برای مهاجرت به این کشور برای مدافعان سلامت را در بخش زیر لیست کرده‌ایم که در ادامه این مطلب به طور مفصل درمورد هر یک از این روش‌ها توضیح خواهیم داد.

  • اکسپرس اینتری کانادا
  • سیستم گزینش استانی یا PNP
  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک یا  Atlantic Immigration Pilot

با این حال، قبل از این که درمورد هر یک از این روش‌ها توضیح دهیم، باید شما را با کد طبقه ‌بندی ملی مشاغل کانادا برای هر کدام از رشته‌های پرستاری آشنا کنیم که در هر عنوان شغلی متفاوت هستند و می‌توانند شرح شغل این افراد را مشخص کنند. هر عنوان شغلی در زمینه پرستاری، با یک کد طبقه بندی ملی مخصوص خودش شناخته می‌شود. شما می‌توانید در ادامه از این کدها آگاهی پیدا کنید.

 

مهاجرت پرستار به کاناداپس از این که از کد طبقه بندی ملی خود آگاهی پیدا کردید، قدم بعدی این است که برنامه مهاجرتی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری

سیستم Express Entry برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال کانادا را مدیریت می‌کند. این سیستم در اختیار نیروهای کار ماهری قرار داده می‌شود که قصد مهاجرت کردن به این کشور را دارند. برای این که شما به عنوان فرد متقاضی مهاجرت به کانادا، واجد شرایط استفاده از این سیستم شناخته شوید، حرفه و شغل‌ شما باید در یکی از طبقه بندی‌های سطح مهارت 0، A و یا B قرار بگیرد.

به زبان ساده‌تر، این یعنی تمام مشاغل پرستاری به غیر از دستیاران پرستاران، خدمتکاران بیمارستان و خدمات دهندگان به بیماران واجد شرایط اپلای برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه نیروهای کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)  هستند که توسط سیستم Express Entry مدیریت و اجرا می‌شود.

اگر با ساز و کار سیستم Express Entry آشنایی کافی داشته باشید، می‌دانید که بر اساس یک سیستم امتیاز محور عمل می‌کند که با اسم سیستم جامع رده بندی و یا CRS شناخته می‌شود. این سیستم، پروفایل یا پرونده شما را بر اساس چندین فاکتور مختلف از قبیل سن، سطح مهارت و همینطور تجربه کاری به همراه سطح آشنایی با زبان و همچنین، تطبیق پذیری و انعطاف یادگیری و چند فاکتور دیگر رده بندی می‌کند.

بدیهی است که هر چه رده بندی بالاتری به دست بیاورید، رتبه بهتری کسب خواهید کرد و شانس استفاده از اکسپرس اینتری برای شما افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که یک پروفایل آنلاین Express Entry ایجاد کردید، در یک قرعه تصادفی قرار خواهید گرفت که هر دو هفته تکرار می‌شود و کاندیداهایی که بالاترین امتیازهای ممکن را به دست آورده باشند، از طریق آن انتخاب خواهند شد تا ITA (دعوتنامه‌ی اپلای) خود را دریافت کنند و سپس در صف انتظار برای اخذ اقامت دائم کانادا قرار بگیرند.

مهاجرت به کانادامهاجرت پرستاران به کانادا از طریق برنامه گزینش استانی

برنامه گزینش استانی به شما به عنوان یک فرد متقاضی مهاجرت به کانادا اجازه می‌دهد در صورتی که یک نیروی کار ماهر یا حتی نیمه حرفه‌ای هستید و یک پیشنهاد کاری معتبر دریافت کرده‌اید که در یکی از استان‌ها یا ایالت‌های کانادا بدان نیاز هست، به این کشور مهاجرت کنید.

در واقع، برای استفاده از این شیوه‌ی مهاجرتی، باید یک پیشنهاد کاری معتبر درمورد شغلی دریافت کرده باشید که در کانادا مورد تقاضا است. هر یک از استان‌ها یا ایالت‌های کانادا دارای یک برنامه گزینش استانی خاص خود با یک لیست از شغل‌های مورد تقاضای خودشان هستند که برای تامین نیازهای منحصر به فرد در بازار کار هر یک از آن‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

این لیست شغل‌های مورد تقاضا، از شما درخواست می‌کند که ابراز علاقه و تمایل خود نسبت به هر یک از شغل‌هایی که در این لیست وجود دارد را نشان دهید تا به استان یا ایالت مربوطه آن انتقال پیدا کنید.

در صورتی که در اپلای خود موفق عمل کرده باشید، یک دعوتنامه استانی دریافت خواهید کرد که خودش به تنهایی۶۰۰ امتیاز دارد و می‌تواند به امتیازهای CSR شما در برنامه Express Entry اضافه شود. به زبان ساده، عملا تضمین خواهد کرد که شما یک ITA برای اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم که لیست استان‌ها و ایالت‌های کانادا که در حال حاضر نیاز فوری به پرستار دارند را مشاهده کنید.

 

مشاغل موردنیاز در کانادامهاجرت پرستاران به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک

 

برنامه مهاجرتی آتلانتیک یک برنامه جامعه محور می‌باشد که هدف اصلی از اجرا و راه اندازی آن، کمک به تقویت و توسعه اقتصاد استان‌های آتلانتیک کانادا است. در صورتی که نیروهای کار ماهر یک پیشنهاد شغلی معتبر در یکی از چهار استان شرکت کننده در این برنامه داشته باشند، می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند.

استان‌هایی که در این برنامه مشارکت دارند، شامل نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، پرنس ادوارد آیلند و همینطور استان نیوفاندلند و لابرادور می باشند. با توجه به این که برنامه مهاجرتی آتلانتیک به طور عمومی، یک برنامه کارفرما محور می‌باشد، شما باید به عنوان شخص متقاضی برای مهاجرت و اپلای در کانادا نشان دهید که قصد زندگی کردن در استان مورد نظر خود را دارید و همچنین، یک پشنهاد شغلی معتبر دارید که واجد شرایط لازم می‌باشد و توسط سازمان اجتماعی معینی که برای آن تعیین شده نیز توصیه شده‌‌اید.

علاوه بر مواردی که اشاره شد، شما برای برخورداری از برنامه مهاجرتی آتلانتیک، باید سایر شرایط لازم را نیز در اختیار داشته باشید. برخی از این شرایط لازم شامل برخورداری از یک سال تجربه کار تمام وقت به صورت غیر فصلی، برخورداری از حداقل نیازمندی‌های تحصیلی و زبان خارجی و همینطور داشتن تمکن مالی لازم می‌شوند.

شرایط پرستاران برای مهاجرت به کانادا

طبیعتا مانند هر شغل دیگری، شما برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک پرستار نیز باید یک سری شرایط و نیازمندی‌های لازم را در اختیار داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید. ما در تراست قصد داریم که برخی از شرایط و نیازمندی‌های لازم پرستاران برای مهاجرت به کانادا را در این بخش در اختیار شما قرار دهیم تا از آن‌ها آگاهی پیدا کنید.

  • اعتبار شما باید توسط یک سازمان معتبر مورد ارزیابی و تایید قرار داده شود.
  • شما باید برای نهاد نظارتی پرستاری استان یا ایالت مورد نظر خود در کانادا که قصد زندگی و کار کردن در آن را دارید، اپلای کنید.
  • شما باید تقاضای پذیرش خود را از طریق یکی از دو روش انجمن پرستاری کانادا (CAN) و یا CCPNR به ثبت برسانید.
  • شما باید در آزمون ثبت نام پرستاری کانادا (CRNE) و یا آزمون کاربردی ثبت نام پرستاری کانادا (CPNRE) شرکت کنید. این دو آزمون فقط به صورت حضوری قابل برگزاری هستند و شما برای انجام آن‌ها حتما باید به این کشور سفر کنید.

مراحل مهاجرت پرستاران به کانادا

مهاجرت به کانادا به عنوان یک پرستار و شروع زندگی و کار کردن در این کشور مراحل دشوار و پیچیده‌ای دارد و همچنین، نیازمندی‌های بسیار زیادی هم دارد. اما ما در موسسه مهاجرتی تراست تمام این پروسه را در غالب چند مرحله‌ی بسیار راحت و ساده برای شما توضیح می‌دهیم تا از سردرگمی خارج شوید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این چند مرحله ساده به بخش زیر مراجعه کنید.

کسانی که قصد مهاجرت و اخذ ویزای کاری یا تحصیلی کانادا را دارند، نیاز به جمع آوری اسناد و مدارک بسیار زیادی دارند و همچنین، باید شرایط و نیازمندی‌های زیادی را هم در اختیار داشته باشند. اما کار شما به عنوان شخص متقاضی برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور به عنوان یک پرستار، حتی از این هم سخت‌تر است.

با توجه به این موضوع و پیچیدگی‌های مراحل مهاجرت پرستاران به کانادا، پیشنهاد ما در تراست این است که از مشاوره و راهنمایی متخصصین و وکلای با تجربه تراست استفاده کنید. این افراد به شما کمک خواهند کرد که از تمام اسناد، مدارک و سایر شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک پرستار آگاهی کاملی پیدا کنید تا بدانید که بهترین مسیر مهاجرتی برای شخص شما کدام مسیر خواهد بود. با انجام این کار، از سردرگمی هم خارج خواهید شد.

1. انتخاب کنید که کدام استان برای شخص شما بهتر و مناسب‌تر خواهد بود

بسته به انتخاب شما که کدام یک از استان‌ها یا ایالت‌های کانادا را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کنید، شرایط لازم و مورد نیازی که باید با آن‌ها مطابقت داشته باشید نیز تغییر خواهند کرد. به هر حال، ممکن است که نیازمندی‌های هر یک از استان‌های کانادا از سایر استان‌ها یا ایالت‌های این کشور متفاوت باشد.

2. مجوز کار به عنوان پرستار کسب کنید

بسته به این که قصد زندگی و مهاجرت به کدام یک از استان‌های کانادا را داشته باشید، لازم است که برای مشغول به کار شدن به عنوان یک پرستار در این کشور، به نهاد نظارتی پرستاری استان مورد نظر خود مراجعه کنید و نیازمندی‌های لازم برای کسب مجوز پرستاری را فراهم کنید.

مهاجرت به کانادامیزان درآمد پرستاران در کانادا

به طور کلی، میزان درآمد تعداد زیادی از مشاغلی که در زمینه بهداشت و مراقبت از سلامتی قرار دارند، در هر استان یا ایالت کانادا متفاوت است. این موضوع شامل حال پرستاری هم می‌شود. این یعنی موضوعاتی از قبیل شرایط کاری، ساعت کاری، مجوزهای مورد نیاز و صد البته، حقوق و میزان درآمد پرستاران به شدت به محلی که زندگی می‌کنند، بستگی دارد. اما سوال این است که میزان درآمد پرستاران در کانادا واقعا چقدر است؟ تیم تراست، از طریق جدول زیر پاسخ این سوال را به شما خواهد گفت.

درباره قیمت دلار کانادا بخوانید.

متوسط حقوق پرستار در کانادا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان