رتبه‌بندی نامزد جایزه بهترین فیلم‌های اسکار ۲۰۲۲ – بخش دوم

این رتبه‌بندی بر اساس امتیاز منتقدان در وب سایت متاکریتیک بوده است.

رتبه‌بندی نامزد جایزه بهترین فیلم‌های اسکار 2022 – بخش دوم

نامزدهای اسکار سال 2022 میلادی اعلام شدند و از همین رو، در این مطلب نگاهی به فیلم‌های نامزد شده در بخش بهترین فیلم اسکار خواهیم داشت. در ادامه همراه با ما باشید.

این رتبه‌بندی بر اساس امتیاز منتقدان در وب سایت متاکریتیک بوده است.

5- فیلم شاه ریچارد

King Richard (76)

King Richard (76)

فیلم شاه ریچارد (King Richard)، اثری سرشار از احساسات و معنی است. این فیلم با بازی ویل اسمیت (Will Smith) است. اسمیت برای این نقش‌آفرینی خود، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است. این فیلم، داستان جذاب و با احساسی خوب است که زندگی واقعی سه فرد را به نمایش می‌گذارد. این فیلم، داستان ریچارد ویلیامز با بازی ویل اسمیت را دنبال می‌کند که تمرین می‌کند و دخترانش را آموزش می‌دهد. دختران او به نام ونوس و سرینا، سعی دارند تا در ورزش تنیس موفق شوند و به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنند. ریچارد همانطور که با نادیده گرفته شدن و رقابت‌های سخت روبه‌رو می‌شود، این دو دختر خودش را راهنمایی می‌کند تا به اوج این ورزش برسند. این فیلم امتیاز 76 از صد را از منتقدان گرفته است.

4- فیلم داستان وست ساید

West Side Story (85)

West Side Story (85)

فیلم داستان وست ساید (West Side Story) امتیاز 85 از صد را از منتقدان گرفته است. این فیلم، یک بازسازی مدرن از فیلمی به همین نام است. کارگردانی این اثر را استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در دست دارد. این فیلم موزیکال، اولین اثر استیون اسپیلبرگ در این ژانر به شمار می‌رود و باید گفت که بسیاری از منتقدان، کارگردانی اسپیلبرگ را ستایش کردند. با اینکه این داستان قبلا بازگو شده اما منتقدان آن را دوست داشتند؛ هر چند، مخاطبان چندان از آن استقبال نکردند. این فیلم، داستانی همچون داستان رومئو و ژولیت است که اتفاقات آن در شهر نیویورک رخ می‌دهند و درگیری‌های میان گروه‌های خیابانی را نشان می‌دهد. یکی از اعضای یک گروه، عاشق خواهر عضو گروه رقیب می‌شود و اوضاع بسیار پیچیده و عجیب می‌شود.

3- فیلم قدرت سگ

The Power Of The Dog (89)

The Power Of The Dog (89)

قدرت سگ (The Power Of The Dog) در بین نامزدهای اسکار، بیشترین نامزدها را بدست آورده است و به نظر می‌رسد که حداقل خواهد توانست تا یکی از این جوایز اسکار را از آن خود کند. این فیلم از منتقدان امتیاز 89 از صد را گرفته است. این فیلم داستان دو برادر مزرعه‌دار به نام‌های فیل با بازی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) و جورج بوربانک با بازی جسی پلیمونز (Jesse Plemons) را بازیگو می‌کند. فیل اندکی بی‌رحم و خشن است و در همین حین، جورج قصد ازدواج با زنی با بازی کریستن دانست (Kirsten Dunst) را دارد که دارای پسری بالغ است. با این حال، اوضاع چندان خوب پیش نمی‌رود.

2- فیلم لیکریش پیتزا

Licorice Pizza (90)

Licorice Pizza (90)

فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) امتیاز 90 از صد را از منتقدان بدست آورده است. این فیلم را پل توماس اندرسون (Paul Thomas Anderson) ساخته است و می‌توان سبک کارگردانی معروف او را در این اثر به طور کاملا واضح مشاهده کرد. این فیلم، داستان یک فرد بیست و پنج ساله به نام آلانا کین با بازی آلانا هیم (Alana Haim) را بازگو می‌کند. در کنار او، داستان یک فرد پانزده ساله به نام گری ولنتاین با بازی کوپر هافمن (Cooper Hoffman) نیز روایت می‌شود. مسیرهای آن‌ها به یکدیگر برخورد می‌کند و آن‌ها را در مسیری جالب توجه و برجسته قرار می‌دهد. فیلم لیکریش پیتزا همانند بسیاری از آثار پل توماس اندرسون، یک اثر خارق‌العاده و در مقیاس بسیار عظیم است. با اینکه این فیلم تنها روی دو کاراکتر اصلی داستان تمرکز دارد اما روایت فیلم با چنان واقع‌گرایی‌ای بازگو شده است که بیننده احساس می‌کند که این فیلم، یک تصویرگری از زندگی حقیقی است.

1- فیلم ماشین من را بران

Drive My Car (91)

Drive My Car (91)

فیلم ماشین من را بران (Drive My Car)، محصولی از کشور ژاپن به شمار می‌رود که تحسین منتقدان را برانگیخته است و امتیاز 91 درصد را از آن‌ها بدست آورده است. این فیلم، نماینده ژاپن در اسکار است و موفق شده تا در بین نامزدهای بهترین فیلم قرار بگیرد. کارگردانی اثر را ریوسوکه هاماگوچی (Ryusuke Hamaguchi) در دست داشته است. این فیلم علاوه بر نامزد شدن در بخش بهترین فیلم، یک نامزد در بخش بهترین کارگردانی نیز بدست آورده است. علاوه بر آن، این فیلم در بخش بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نیز نامزد شده است. داستان این فیلم، یک بازیگر بیوه را دنبال می‌کند که با واقعیت‌های زندگی و مرگ روبه‌رو می‌شود. این مرد سپس یک رابطه جالب توجه و پویا با یک دختر بیست ساله شکل می‌دهد؛ دختری که به او نشان می‌دهد که زندگی می‌تواند در آینده، روزهای خوبی را برای او رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر