ماهان شبکه ایرانیان

ترفند های برخورد با ترش روها (۱)

وقتی که کسی شروع به سرزنش کردن شما می‌کند و به شما حمله‌ور می‌شود، خیلی ساده از او سوال کنید که برای آرام کردن شرایط چه کاری از شما ساخته است.

ترفند های برخورد با ترش روها (1)

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

همه ما در طول زندگی با برخی افراد سختگیر، بدخلق و ترشرو برخورد داشته‌ایم و برخی از ما مجبوریم هر روز برای ساعت‌ها در محیط کارمان با آنها سر و کار داشته باشیم. این افراد بدخلق و ترشرو می‌توانند، همسر، فرزند، دوستان و یا هر یک از نزدیکان ما باشند.

برخورد با افرادی که این ویژگی شخصیتی را دارند، شیوه‌های متفاوتی بسته به شخصیت فرد و نوع رابطه شما با او دارد. دانستن برخی نکات در این زمینه ضروری است؛ چرا که ادامه رابطه را برای شما نیز آسان‌تر می‌کند. برخی از این نکات عبارتند از:

سعی کنید خود را درگیر اختلافات نکنید

بهترین کار برای جلوگیری از بحث و جدل با این افراد این است که به سادگی از ادامه بحث با آنها خودداری کنید. گاهی اوقات کوچک‌ترین اختلافات با افراد بدخلق و ترشرو به یک نزاع مبدل می‌شود.

لبخند بزنید

شاد بودن و خندیدن شما ممکن است گاهی اوقات برخی افراد را ناراحت کند، اما در هر صورت لبخند شما و دیدن چهره بشاش‌تان کمتر احتمال دارد افراد سختگیر و ترشرو را تحریک کند؛ مخصوصا اگر در حین لبخند زدن با آنها نیز مهربان باشید.

سعی کنید با او وارد جنگ و نزاع نشوید

گاهی اوقات پیش می‌آید که علی‌رغم میل خود باز هم با افراد ترشرو دچار اختلافاتی شوید؛ مخصوصا اگر آن فرد، همسرتان باشد؛ اما هوشیار باشید که هرگز اختلافات خود را به جنگ‌های بزرگ تبدیل نکنید؛ به خصوص اگر آن فرد برای شما ارزش زیادی دارد.

تفاوت‌های بین خود و او را تشخیص دهید

بیشترین مشکل ما با افراد سخت‌گیر و ترشرو این است که آنها عقاید سخت و متفاوتی دارند و به شیوه‌های متفاوتی با مردم ارتباط برقرار می‌کنند. بهتر است این تفاوت‌ها را بشناسید و بعد از شناسایی آنها را در ذهن خود ثبت کنید.

با وجود تمام مشکلات و تفاوت‌ها به یکدیگر احترام بگذارید

یکی از نکات کلیدی که هرگز نباید فراموش کرد این است که حتی در برابر افراد منفی و بدخلق باز هم باید به آنها احترام گذاشت. هر کسی حق و حقوقی دارد و باید برای حقوق دیگران احترام قائل شد. با وجود آنکه گاهی اوقات در شرایطی قرار می‌گیرید که دل‌تان نمی‌خواهد این‌کار را انجام دهید، اما باز هم احترام او را حفظ کنید تا او نیز مجبور شود با احترام با شما برخورد کند.

موانع بین خود را بردارید 

وقتی به او و حق و حقوقش احترام می‌گذارید، این انتظار را نیز داشته باشید که او نیز به شما احترام بگذارد. شما نمی‌توانید از او بخواهید که به شما احترام بگذارد، ولی می‌توانید با به وجود آوردن موقعیت و شرایط سالم بین خودتان کاری کنید که او با شما رفتار مناسبی داشته باشد.

لحظات خوش بیشتری را بین خود ایجاد کنید

هر چقدر زمانی را که با افراد ترشرو و سفت و سخت سپری می‌کنید مثبت‌تر باشند، سرسختی‌های آنها کمتر می‌شود. اگر همسرتان این ویژگی را دارد، سعی کنید او را بیشتر سرگرم کنید و با او سر مسائل و مشکلات جر و بحث نکنید.

از خودتان بپرسید که چرا این افراد سخت و بدخلق هستند؟

گاهی اوقات اگر بینش و درک بهتری از دلیل داشتن چنین خلق و خویی در این افراد داشته باشیم، راحت‌تر رفتارهای آنها را تحمل خواهیم کرد. خودتان را جای آنها بگذارید و ببینید که چه چیزهایی باعث می‌شود آنها چنین عملکردی داشته باشند.

سعی کنید حالت تدافعی به خود نگیرید 

اغلب رفتارهایی که از افراد ترشرو و بدخلق سر می‌زند، رفتارهایی هستند که به دیگران آسیب نمی‌رسانند. بهتر است همه چیز را مشخص و در برابر آنها زیاد جبهه‌گیری نکنید.

از او بپرسید که چه کمکی از شما ساخته است

وقتی که کسی شروع به سرزنش کردن شما می‌کند و به شما حمله‌ور می‌شود، خیلی ساده از او سوال کنید که برای آرام کردن شرایط چه کاری از شما ساخته است.

پست سر او بدگویی و از او در حضور دیگران شکایت نکنید

این‌کار باعث می‌شود که جو منفی‌تری ایجاد شود و تحمل همه چیز سخت‌تر شود.

برای خواندن بخش دوم - ترفند های برخورد با ترش روها - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان