ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ فیلم عالی با پایانی بد

در ادامه همراه با ما باشید تا ۱۰ فیلم عالی را معرفی کنیم که دارای پایان‌بندی بد هستند.

10 فیلم عالی با پایانی بد

هر چه قدر که یک فیلم عالی باشد، پایان‌بندی بد می‌تواند آن را به اثری غیرماندگار تبدیل کند. مطمئنا، یک پایان خوب، می‌توان باعث رضایت بینندگان و ماندگار شدن فیلم شود.

در ادامه همراه با ما باشید تا 10 فیلم عالی را معرفی کنیم که دارای پایان‌بندی بد هستند.

10- فیلم سگ‌دو

Rat Race (2001)

Rat Race (2001)

فیلم سگ‌دو (Rat Race)، اثری کمدی از سال 2001 میلادی است. این فیلم، گروهی از بازیگران و کمدین‌های برجسته را در یک ماجراجویی بسیار سرگرم‌کننده به نمایش می‌گذارد. این فیلم، داستان گروهی از افراد غریبه را دنبال می‌کند که در یک مسابقه شرکت می‌کنند و هر کدام زودتر از همه به پایان برسد، جایزه دو میلیون دلاری را بدست خواهد آورد. این فیلم، بسیار خنده‌دار و سرگرم‌کننده است. با این حال، نویسندگان قادر نبودند تا یک پایان‌بندی خوب و برجسته برای این اثر رقم بزنند.

9- فیلم نشانه‌ها

Signs (2002)

Signs (2002)

فیلم نشانه‌ها (Signs)، اثری در مورد تهاجم بیگانگان است که در سال 2002 میلادی روی پرده سنیماها اکران شده است. ام نایت شیامالان (M. Night Shyamalan) با فیلم حس ششم (The Sixth Sense)، یک پایان‌بندی عالی را ارائه کرده بود اما موفق نشده بود تا این موضوع را در فیلم «نشانه‌ها» نیز تکرار کند. پیچش‌های دقیقه نودی در این فیلم، بیش از حد احمقانه و ساده به نظر می‌رسیدند و سبب شدند تا منطقی کلی داستان از بین برود و در نتیجه، پایان فیلم غیر قابل باور باشد و بیننده از دیدن آن احساس رضایت نداشته باشد.

8- فیلم آفتاب

Sunshine (2007)

Sunshine (2007)

فیلم آفتاب (Sunshine)، اثری علمی-تخیلی با بازی بازیگرانی برجسته است. کارگردانی این فیلم محصول سال 2007 میلادی را دنی بویل (Danny Boyle) در دست داشته است و نویسنده فیلم‌نامه آن، الکس گارلند (Alex Garland) بوده است. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به کریس ایوانز (Chris Evans) و کیلین مورفی (Cillian Murphy) اشاره کرد. فیلم «آفتاب»، اثری تامل‌برانگیز و زیبای در مورد گروهی از فضانوردان است که به دنبال احیای خورشید در حال مرگ هستند. با اینکه این اثر بسیار درخشان و جالب‌توجه است اما پایان‌بندی آن، باعث نابودی آن شده است.

7- فیلم بازی

The Game (1997)

The Game (1997)

فیلم بازی (The Game) محصول سال 1997 میلادی، از جمله محبوب‌ترین آثار دیوید فینچر (David Fincher) محسوب نمی‌شود اما یک اثر هیجانی و گیرا است. این فیلم با بازی مایکل داگلاس (Michael Douglas) در نقش یک تاجر ضد اجتماع است که فرصت آن را بدست آورده تا در یک بازی بسیار استادانه شرکت کند. با اینکه این اثر، بسیار هیجان‌انگیز است اما پایان آن بسیار مبهم بوده و بسیاری از بینندگان آن طور که باید، آن را درک نکرده‌اند.

6- فیلم جواز کشتن

License To Kill (1989)

License To Kill (1989)

فیلم جواز کشتن (License To Kill) در سال 1989 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. با اینکه فیلم‌های جیمز باند بیشتر برای اوج داستانی خود شناخته می‌شوند اما برخی از آن‌ها، نتوانستند تا به خوبی داستان را به پایان برسانند. این فیلم، آخرین حضور تیموتی دالتون (Timothy Dalton) در نقش مامور 007 بوده است. این فیلم، بیشتر سعی داشته تا یک نسخه تاریک‌تر از جیمز باند را به نمایش بگذارد. با این حال، باید گفت که تمام تلاش آن‌ها با صحنه پایانی احمقانه فیلم، از بین رفته است.

5- فیلم وحشی‌ها

Savages (2012)

Savages (2012)

اولیور استون (Oliver Stone)، کارگردانی فیلم وحشی‌ها (Savages) را در دست داشته است. این فیلم در سال 2012 میلادی پخش شده است. فیلم «وحشی‌ها»، داستان گروهی از دوستان را دنبال می‌کند که بخشی از یک عملیات تولید و توزیع مواد مخدر هستند؛ آن‌ها به جنگی با یک کارتل خطرناک فرستاده می‌شوند. صحنه پایانی این فیلم، دارای تیراندازی‌های بسیار هیجان‌انگیز و برجسته است اما از آنجا که سازندگان فیلم به دنبال آن بودند تا یک پایان شاد را رقم بزنند، با این پایان‌بندی بد خود، کل فیلم را نابود کردند.

4- فیلم پیشگویی

Knowing (2009)

Knowing (2009)

فیلم پیشگویی (Knowing)، اثری هیجانی با بازی نیکولاس کیج (Nicolas Cage) است که در سال 2009 میلادی روی پرده نقره‌ای اکران شده بود. در فیلم «پیشگویی»، نیکولاس کیج نقش مردی را بازی می‌کند که متوجه فهرستی از اعداد در یک کپسول زمان می‌شود. او به سرعت کشف می‌کند که این اعداد، نشان‌دهنده برخی از رویدادهای فاجعه‌آمیز از سراسر جهان هستند. این فیلم به خوبی توانسته تا با استفاده از این اعداد، یک راز و رمز زیادی را حول داستان شکل دهد. با این حال، پیچش داستانی انتهای فیلم، باعث شده تا این فیلم، آن جذابیت ابتدایی خود را از دست بدهد و نتواند به طور کامل، رضایت بینندگان را جلب کند.

3- فیلم من افسانه هستم

I Am Legend (2007)

I Am Legend (2007)

فیلم هیجان‌انگیز و آخرالزمانی من افسانه هستم (I Am Legend) در سال 2007 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم، با بازی ویل اسمیت (Will Smith) در نقش اصلی است. یک ویروس، تقریبا تمام افراد روی زمین را نابود کرده است و آن‌ها را به هیولاهایی بسیار خطرناک تبدیل کرده است. در پایان فیلم «من افسانه هستم» مشخص می‌شود که علاوه بر این مرد، بازمانده‌های دیگری نیز وجود دارند. در همین حین، این مرد موفق می‌شود تا درمانی برای این ویروس پیدا کند. او در ادامه، خودش را قربانی می‌کند تا دیگران را نجات دهد تا بشریت بتواند به بقاء خود ادامه دهد. این پایان، چندان با استقبال بینندگان روبه‌رو نشده بود.

2- فیلم پرندگان

The Birds (1963)

The Birds (1963)

آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)، یکی از برترین کارگردان تاریخ سینما محسوب می‌شود و در زمینه ایجاد تعلیق و هیجان، استاد است. با این حال، فیلم پرندگان (The Birds) ساخته او در سال 1963 میلادی، یک داستان بسیار گیرا و جذاب خلق کرده بود که سوالات بسیار زیادی را در بینندگان ایجاد‌ کرده است. پایان این فیلم، خالی از هر گونه هیجان است و آن اوج بزرگ و حساس را برای این اثر برجسته ندارد. در حقیقت، این پایان فیلم، یک پایان ساده بوده است.

1- فیلم اوج فشار

High Tension (2003)

High Tension (2003)

فیلم اوج فشار (High Tension) محصول سال 2003 میلادی، اثری هیجان‌انگیز از کشور فرانسه است که از ابتدا تا پایان، یک داستان خونین و وحشیانه را به نمایش می‌گذارد. این فیلم، داستان دو دختر را دنبال می‌کند که هدف یک قاتل سریالی بی‌رحم هستند. با این حال، صحنه پایانی فیلم، یک حقیقت شوکه‌کننده را آشکار می‌کند. این پایان‌بندی فیلم، به جای آنکه جالب‌توجه باشد، باعث ایجاد نقص و اشکال در درون داستان فیلم می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان