رتبه‌بندی نامزدهای جایزه بهترین انیمیشن اسکار سال ۲۰۲۲

نود و چهارمین مراسم اسکار، به بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی جایزه اهدا خواهد کرد. این مراسم در تاریخ ۲۷ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی در هالیوود برگزار خواهد شد. آثار قابل توجهی در بخش بهترین انیمیشن سینمایی نامزد شده‌اند. کمپانی دیزنی موفق شده تا سه تا از این پنج نامزدی را بدست بیاورد.

رتبه‌بندی نامزدهای جایزه بهترین انیمیشن اسکار سال 2022

نود و چهارمین مراسم اسکار، به بهترین فیلم‌های سال 2021 میلادی جایزه اهدا خواهد کرد. این مراسم در تاریخ 27 مارس سال 2022 میلادی در هالیوود برگزار خواهد شد. آثار قابل توجهی در بخش بهترین انیمیشن سینمایی نامزد شده‌اند. کمپانی دیزنی موفق شده تا سه تا از این پنج نامزدی را بدست بیاورد.

در ادامه همراه با ما باشید تا به رتبه‌بندی نامزدهای جایزه بهترین انیمیشن اسکار سال 2022 میلادی بر اساس امتیاز IMDB بپردازیم.

5- انیمیشن رایا و آخرین اژدها امتیاز 7.3

Raya And The Last Dragon (7.3)

Raya And The Last Dragon (7.3)

انیمیشن رایا و آخرین اژدها (Raya And The Last Dragon) محصولی از دیزنی است و داستان شخصیت اصلی زن خود را دنبال می‌کند که به دنبال آن است تا پنج پادشاهی کوماندرا را متحد کند؛ او در مسیر خود با افراد دیگری آشنا و متحد می‌شود که یکی از آن‌ها، آخرین اژدها به نام سیسو است.

ماجراجویی‌های رایا، او را به یکی از برجسته‌ترین و قهرمانانه‌ترین شاهزاده‌های دیزنی تبدیل کرده است. این فیلم با خوبی مورد استقبال بینندگان قرار گرفته و دارای انیمیشن‌سازی بسیار خوبی است. با این حال، انتقادهایی نسبت به این انیمیشن وجود داشته است. برخی از افراد انتقادهایی نسبت به انتخاب صداپیشگان این انیمیشن داشته‌اند.

4- انیمیشن افسون امتیاز 7.3

Encanto (7.3)

Encanto (7.3)

انیمیشن افسون (Encanto)، در رقابت تنگاتنگی با انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» قرار دارد. هر دوی این انیمیشن‌ها، در وب سایت ‌آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 7.3 را دریافت کرده‌اند. انیمیشن «افسون»، شصتمین انیمیشن سینمایی به شمار می‌رود که توسط دیزنی تولید شده است و قبل از اینکه روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه شود، اکران بسیار خوب و موفقی را روی پرده سینماها گذرانده بود.

انیمیشن «افسون»، داستان خانواده جادویی مادریگال از کلمبیا را روایت می‌کند که از استعدادهای خود استفاده می‌کنند تا به جامعه‌شان کمک نمایند. شخصیت اصلی این انیمیشن، میرابل است که تنها عضو این خانواده محسوب می‌شود که استعداد جادویی ندارد؛ او به دنبال آن است تا جلوی از بین رفتن جادوی درون خانواده‌اش را بگیرد و در همین حین، رازهای پشت آن را کشف می‌کند. انیمیشن «افسون» با معرفی برخی از بهترین کاراکترها و همچنین بهترین آهنگ‌ها، موفقیت خوبی بدست آورده است. این انیمیشن در سه بخش اسکار سال جاری، نامزد دریافت جایزه شده است.

3- انیمیشن لوکا امتیاز 7.5

Luca (7.5)

Luca (7.5)

انیمیشن لوکا (Luca) محصولی از کمپانی دیزنی و پیکسار است که در تابستان سال 2021 میلادی مستقیما در سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه شده بود. این انیمیشن، داستان یک شهر خیالی به نام پورتوروسو را روایت می‌کند که در ریویرای ایتالیا واقع شده است.

در این جهان، هیولاهایی دریایی وجود دارند که قدرت آن را دارند تا زمانی که به خشکی می‌آیند، ظاهر انسانی به خود بگیرند. شخصیت اصلی این انیمیشنی یعنی لوکا نیز همین کار را انجام می‌دهد. او با شخص دیگری به نام آلبرتو همراه می‌شود. داستان این انیمیشن، روایت این دو دوست به درون پورتوروسو را به تصویر می‌کشد که به بررسی فرهنگ انسان‌ها می‌پردازند و با آن‌ها دوست می‌شوند. برخی از بهترین صحنه‌های این انیمیشن، حسی نوستالژی به همراه ماجراجویی دارند و جادوی این اثر سینمایی با پیام آن به خوبی ترکیب شده است.

2- انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها امتیاز 7.7

The Mitchells Vs The Machines (7.7)

The Mitchells Vs The Machines (7.7)

انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells Vs The Machines) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. هر چند، استودیوی انیمیشن‌سازی سونی آن را تولید کرده است. ساخت آن را نیز تهیه‌کنندگان انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into The Spider-Verse) در دست داشته‌اند. همین نشان‌دهنده آن است که این دو انیمیشن از لحاظ سبک انیمیشن‌سازی نزدیک به هم هستند.

انیمیشن «میشل‌ها در برابر ماشین‌ها»، داستان خانواده میشل را روایت می‌کند که به نحوی از یکدیگر جدا شده‌اند. آن‌ها در سرتاسر آمریکا سفر می‌کنند تا دختر خود به نام کتی را به کالج برسانند و در همین حین، آن‌ها متوجه می‌شوند که ناگهان باید با یک شورش یک ربات فاسد مقابله کنند و به آخرین امید بشریت تبدیل می‌شوند. این انیمیشن، دارای سکانس‌های اکشن قابل قبولی است و کاراکترهای متنوعی دارد. داستان احساسی و سرگرم‌کننده این انیمیشن، باعث خلق لحظات بسیار ماندگار و جالبی شده است که برای بزرگسالان و کودکان مناسب است. انیمیشن «میشل‌ها در برابر ماشین‌ها»، یک داستان سفر جاده‌ای را به تصویر می‌کشد که به موضوعات در مورد تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد.

1- انیمیشن فرار کن امتیاز 8.1

Flee (8.1)

Flee (8.1)

در صدر فهرست نیز انیمیشن فرار کن (Flee) قرار گرفته است. این انیمیشن، از دیگر آثارهایی که در این فهرست به آن‌ها اشاره شده است، متفاوت‌تر است. این فیلم، محصول آمریکا نیست و از کشور دانمارک است و علاوه بر این، یک انیمیشن مستند و درام است.

نویسندگی و کارگردانی این انیمیشن را یوناس پوهر راسموسن (Jonas Poher Rasmussen) در دست داشته است. انیمیشن «فرار کن»، داستان واقعی امین نوابی را روایت می‌کند که در دانمارک زندگی می‌کرده و در حال آماده شدن برای ازدواج است. او در این انیمیشن، داستان اینکه چگونه مجبور به فرار از افغانستان شده است را روایت می‌کند. این انیمیشن، یک داستان احساسی است که به بررسی موضوعاتی همچون هویت و اهمیت قائل شدن می‌پردازد. این انیمیشن سینما علاوه بر بخش بهترین انیمیشن اسکار، در بخش بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین مستند اسکار نیز نامزد شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر