ماهان شبکه ایرانیان

تابلوهای نقاشی را با دکوراسیون‌ منزل ست کنید!

لوازم دکوری: تو مثل حاصل کار کمال‌الملک نقاشی/ ولی من خط‌خطی‌های کج یک آدم ناشی!انسان ذاتا هنر را دوست دارد و از دیدن آن در همه لحظات لذت می‌برد

لوازم دکوری: تو مثل حاصل کار کمال‌الملک نقاشی/ ولی من خط‌خطی‌های کج یک آدم ناشی!
انسان ذاتا هنر را دوست دارد و از دیدن آن در همه لحظات لذت می‌برد. یکی از هیجان‌انگیزترین مراحل دکوراسیون خانه بعد از قرار دادن همه اجزا سر جای خودشان، انتخاب تزیینات است. نقاشی از کارهای هنری پرطرفداری است که به خانه‌تان متانت بخشیده و به آن شخصیت می‌دهد؛ چراکه علاوه بر جنبه زیبایی، تکمیل‌کننده دکوراسیون بوده و مهر نهایی را روی آن می‌زند. دکوراسیون با نقاشی جان می‌گیرد؛ زیرا چشم را نوازش می‌کند و همیشه بیننده را به فکر کردن وامی‌دارد. شما می توانید دکوراسیون منزل خود را با یک تابلو نقاشی زیر و رو کنید!

تنها به فکر پر کردن فضا با تابلوهای نقاشی نباشید

نقاشی نیز هماهنگ با سبک‌های دکوراسیون منزل، دسته‌بندی می‌شود. خانه‌ای به سبک مدرن نقاشی‌هایی به سبک مدرن می‌طلبد. استفاده از طرح‌هایی ساده و گویا مثل سبک ابسترکت یا انتزاعی یا مینیمال با متریال مختلف برای این سبک بسیار مناسب است؛ البته نقاشی آبرنگ را هم به علت ملایم بودن رنگش می‌توان برای این سبک استفاده کرد. اگر خانه‌ای به سبک آنتیک، قدیمی یا سنتی دارید، از نقاشی‌هایی به همان سبک یا از دوره باروک و رنسانس استفاده کنید.

مطمئن شوید نقاشی از سبک دکوراسیون و شخصیت شما پیروی می‌کند. اگر سبک آن براساس علاقه‌تان نباشد، شاید به نظر بسیار زیبا برسد ولی خودتان در خانه احساس راحتی نمی‌کنید. تابلو نقاشی می‌تواند رنگ یکسان یا متضادی با محیط داشته باشد. اگر رنگ فضای‌تان گرم یا سرد است، طرحی با رنگ‌های خنثی به دیوار نصب کنید. چنین رنگ‌هایی این قدرت را دارند که به خوبی در فضا بنشینند. اگر هم فضای شما به رنگ خنثی است، تابلویی با رنگ‌های زنده می‌تواند خانه‌تان را بیدار کند.

آثار اصیل نقاشی

کارهایی که از نقاشان معروف به‌جا مانده‌اند، گران‌قیمت هستند یا حتی فروخته نمی‌شوند. اگر به آنها علاقه‌مندید، از کپی یا بدل‌های ارزان‌تر یا از چاپ دیجیتال‌شان استفاده کنید. در این صورت هم باید به اینکه آیا سبک نقاشی با خانه شما هماهنگی دارد یا نه حتما توجه کنید. همچنین نقاشی‌هایی مانند پرنده، گل و منظره که صحنه‌ای از طبیعت را به تصویر می‌کشند، بسیار محبوب هستند. اگر شما هم می‌خواهید از آنها استفاده کنید، تابلو نقاشی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل تان هماهنگی داشته باشد.

نظرتان چیست با ساخت یک تابلو پاییزی خوش رنگ به استقبال فصل تازه برویم؟

چند تابلوی نقاشی کنار هم حتما باید با هم هماهنگ باشند. نقاشی‌هایی که از یک الگوی طرح یا رنگ پیروی می‌کنند یا از یک سبک هستند مثل چند تابلوی ابسترکت به فضای شما زیبایی می‌بخشند. حتما به این نکته توجه کنید که اندازه نقاشی با فضا هماهنگ باشد؛ نقاشی کوچک روی دیوار بزرگ و نقاشی بزرگ روی دیوار کوچک مناسب فضا نیست.

جای تابلو نقاشی روی سقف نیست!

خیلی از افراد علاقه دارند تابلو را در نزدیکی سقف به دیوار بکوبند درصورتی‌که کاملا اشتباه است. نقطه مرکزی نقاشی باید در ارتفاع چشم‌تان و حدود 150 تا 170 سانتی‌متر بالای سطح زمین قرار بگیرد. اگر سقف کوتاهی دارید، این  قانون تغییر می‌کند. در این صورت ارتفاع دیوار را به چهار بخش تقسیم کرده و تابلو را در یک‌چهارم بالایی نصب کنید.

مطلب پیشنهادی: اصول نصب تابلو بر دیوار

تابلوهایی که بالای مبلمان قرار می‌گیرند، فارغ از هر قانونی باید 20 تا 30 سانتی‌متر از سطح مبل فاصله داشته باشند و اندازه تابلو هم باید دوسوم مبل باشد.

سخن آخر درباره انتخاب بهترین تابلو!

به‌عنوان پیشنهاد نهایی توصیه می‌کنیم از نصب تابلوهایی با رنگ‌های تیره که انرژی کمتری دارند، صحنه‌های جنگ یا نبرد، پرتره‌هایی با چهره افسرده و غم‌زده، صحنه‌های خشمگین حیات‌وحش و تصاویر ناراحت‌کننده، کثیف، فقر و ظلم پرهیز کنید.

این روزها به راحتی می توانید تصویر دلخواه خود را بر روی بوم های مختلف داشته باشید و دکوراسیون منزل تان را با آن ها زینت ببخشید. بدین منظور پیشنهاد می کنم به بخش تابلو در کالاها مراجعه کنید و نمونه ها را ببینید.

منبع: مجله منزل ؛ نویسنده: صدف حقیقت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان