ماهان شبکه ایرانیان

استاندار فارس:

رئیس جمهور در یادروز سعدی شرکت می کند

شیراز _ استاتدار فارس گفت: طی درخواست های انجام شده و موافقت رئیس جمهور، حسن روحانی در یادروز سعدی شرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور در یادروز سعدی شرکت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی افشانی صبح دوشنبه در نشست خبری دهه فجر، گفت: امروز در آستانه در فجر هستیم و فردا 12 بهمن با ورود امام آغاز و با پیروزی انقلاب شکل گرفت و به نظام شاهنشاهی چند هزار ساله پایان داد.

وی ادامه داد: شعار انقلاب پایه ریزی شد و این منشور پایان ناپذیر است زیرا انسانها به استقلال و آزادی همواره نیازمند هستند و شاخص انقلابی بودن نیز پایبندی به این سه اصل است که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

استاندار فارس یادآور شد: انقلاب ایران یک گذشته طولانی داشت و نمی توان آن را کوتاه کرد و اساسا پایه انقلاب ایران در نهضت مشروطه است و قانون مبنایی شد برای چگونه زیستن و رفتار کردن.

افشانی تصریح کرد: استبداد، فساد و تبعیض عامل سقوط شاه بود، به جای تکیه بر مردم به تفنگ تکیه کرده بود به جای توجه و اتکا به مردم.

وی افزود: توهم دیگر عامل سقوط شاه بود که باید برای همگان درس باشد و به همین دلیل مدیران به نقد نیاز دارند تا توهم قدرت نداشته باشند.

استاندار فارس ادامه داد: انقلاب برای مبارزه با استبداد و برای حاکمیت آزادی شکل گرفت و ملت ایران سرشتشان با آزادی است و بدون دادن آزادی امکان حاکمیت قلبی بر آنها وجود ندارد.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: پایه حکومت مردم هستند و رابط حکومت و مردم رسانه ها هستند که مدیران باید به این مهم توجه داشته باشند که یعنی حفظ انقلاب است.

وی تصریح کرد: رسیدن به عدالت بدون آزادی ممکن نیست و نقد کنندگان اصلاح کننده جامعه هستند و نقاد باید آزاد باشد که اصلاح انجام شود نه انقلاب.

استاندار فارس ادامه داد: باید دردهای جامعه را در واقع دید و قدم گذاشت که حاکمیت قانون و احترام به یکدیگر است.

افشانی تاکید کرد: رسانه ها تاثیر گذار هستند و انقلاب ایران از یک مقاله در روزنامه اطلاعات آن زمان شروع شد.

وی با اشاره به وضعیت استان فارس نیز گفت: رسانه ها باید مردم را امیدوار کنند زیرا ملت امیدوار می توانند پیشرفت کند.

استاندار فارس تصریح کرد: 1537 پروژه با اعتبار 2382 میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می شود که از این رقم 1146 میلیارد تومان عمرانی است و 1236 میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه گذاری است.

افشانی ادامه داد: این پروژه ها در زمینه های مختلف آب، حمل و نقل، بهداشت و درمان، ورزشی، کشاورزی و... است.

وی تصریح کرد: تعدادی از پروژه های بزرگ نیز در یادروز سعدی با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

این خبر در حال به روز رسانی است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان