خواب آرامش بخش با استفاده از بالش مناسب

شب، مظهر آرامش خاطر است. برای داشتن آرامش شبانه، بهتر است از انواع بالش یا بالشت های استاندارد استفاده کرد

خواب آرامش بخش با استفاده از بالش مناسب

شب، مظهر آرامش خاطر است. برای داشتن آرامش شبانه، بهتر است از انواع بالش یا بالشت های استاندارد استفاده کرد. مسئله ای که شاید بسیاری از ما در زندگی شخصی خویش رعایت نمی کنیم. همین مسئله باعث شده است تا روز را با گردن درد و سر درد، شروع کنیم یا خوابی پر از آرامشی را نداشته باشیم. هیچ چیزی در زندگی ما مهمتر از سلامتی نیست. به همین جهت است که بهتر است اقدام به خرید بالش هایی کنیم که حافظ سلامتی ما هستند. نه اینکه از همان بالش های قدیمی خود استفاده کنیم و لذت دستیابی به آرامش شبانه را از خود سلب کنیم. هر چند در کل انتخاب انواع بالش توسط هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. به این صورت که برخی از افراد عادت به استفاده از بالش های نرم و کوتاه دارند. برخی دیگر کاملا برعکس به بالش های بلند و سفت تمایل دارند. اما با این حال، هر یک از این افراد، می بایست به فکر خرید انواع بالش استاندارد برای خود باشند.

خرید انواع بالش با توجه به دگرگونی های هر یک از آن ها

با توجه به مدل های متنوع و دگرگون بالش ها، امروزه بالش های مختلف و متفاوتی را تولید و روانه بازار کرده اند. کاربرد هر یک از آن ها با همدیگر متفاوت است و هر یک از آن ها را در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می دهند. به طور کلی می توان انواع بالش ها را از این جنبه، به موارد زیر تقسیم بندی نمود که توجه شما را به آن جلب می کنیم:

  • بالش های دورگردنی که U شکل هستند و برای افرادی که دائم با کامپیوتر کار می کنند یا طولانی مدت رانندگی می کنند؛ بسیار مناسب می باشند.
  • بالش های مخصوص زانو درد که به منظور پیشگیری از تشدید دردهای زانو بکار گرفته می شوند.
  • بالش های مخصوص بارداری که در زمان بارداری مادران مورد استفاده آن ها قرار می گیرند. بدین ترتیب آن ها می توانند با قرار دادن بالش مورد نظر در زیر شکم خود، خوابی آرام بخش و به دور از سختی های تحمل درد شکم را تجربه کنند.
  • بالش های گرد که برای افرادی که کمر درد دارند؛ مناسب می باشد. این بالش ها مخصوص نشستن هستند و به صورت گود توخالی می باشند.
  • بالش های طبی که جز بالش های هوشمند و فوم دار محسوب می شوند. این بالش ها به گونه ای طراحی شده اند که گودی گردن را به طور کامل پوشش می دهند.

بنابراین انواع مختلفی از بالش ها وجود دارد که کاربرد مختلفی دارند.

انواع بالش از نظر مواد لازم برای تهیه آن

ممکن است شما بارها به منظور خرید سرویس لحاف و روتختی روانه مراکز خرید شده باشید. معمولا در چنین مواقعی ما به زیبایی انواع بالش ها در کنار روتختی ها و سرویس کامل آن توجه می کنیم. در صورتی که در کنار آن می بایست به کیفیت هر یک از آن ها نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. چرا که به عنوان مثال: نوع موادی که در انواع بالش ها بکار گرفته شده است؛ از نکات بسیار حائز اهمیتی به شمار می آید. به طور کلی از این نظر، می توان بالش ها را به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • استفاده از پر در بالش ها که متداول ترین نوع مواد لازم برای تهیه بالش ها می باشد. این بالش ها نرم و بسیار خنک هستند و سبب کاهش دردهای عضلانی ما می شوند.
  • استفاده از بالش های پشمی که از پشم در بالش ها استفاده شده است. این بالش ها برای کسانی که تعرق زیادی دارند؛ گزینه مناسبی است.
  • بالش هایی که از جنس الیاف یا پلی استر تولید می شوند. این بالش ها جریان خون رسانی به بدن را بهبود می بخشند. البته عمر چندان بالایی هم ندارند.
  • استفاده از فوم که در زمره بالش های طبی جای دارد که سر و گردن را به خوبی پوشش می دهند.
  • استفاده از لاتکس که آن ها نیز طبی هستند.
  • استفاده از میکروژل که از جنس ابریشم هستند و بسیار گران قیمت تر از بقیه انواع بالش ها هستند. این بالش ها نرم و منعطف هستند.

هر یک از این بالش ها، تولید و روانه بازار شده اند.

 قیمت و کیفیت؛ دو عامل تأثیرگذار پیش از خرید

به طور کلی در صورتی که قصد خرید انواع بالش دارید؛ می بایست به دو فاکتور قیمت و کیفیت توجه داشته باشید. اگر این دو فاکتور همزمان با همدیگر و در یک راستا قرار گیرند؛ می توانید بهترین سرویس لحاف و انواع روتختی ها را به همراه انواع بالش، خریداری کنید. بنابراین خرید این دسته از ملزومات با قیمت های خیلی پایین یا خیلی بالا توصیه نمی شود. ولی به منظور حفظ سلامتی خود، بهتر است بهترین و مناسب ترین بالش ها و سرویس لحاف را برای خود خریداری کنید. البته قیمت های ارائه شده در هر نوع مرکز خریدی هم با هم یکسان نیستند. پس در انتخاب فروشگاه هم توجه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان