طرز تهیه سوفله قارچ لذیذ با طعم ایده آل

طرز تهیه سوفله قارچ بسیار ساده می باشد و شما می توانید آن را در خانه مو با رعایت چند نکته ساده تهیه کنید. برای تهیه این دسر بسیار خوشمزه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوفله قارچ لذیذ با طعم ایده آل

سوفله یکی از انواع غذاها و دسرهای معروفی می باشد که شما می توانید با مواد بسیار مختلفی آن را تهیه کرده مو برای مهمانی های خود از آن استفاده کنید. امروزه سوفله را نوعی کیک در نظر می گیرند که با استفاده از تنور و فر پخته می شود. سوفله واژه ای فرانسوی به معنای پف کردن می باشد از این رو سوفله های که تهیه می کنید دارای پف های بسیار زیادی می باشد. در مطالب قبلی شما را با دستور تهیه سوفله بادمجان، سوفله سبزیجات و سوفله سیب زمینی آشنا کردیم و در ادامه قصد داریم طرز تهیه سوفله قارچ را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک غذای بسیار خوشمزه در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه سوفله قارچ

  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • پنیر پیتزا 150 گرم
  • ادویه به میزان لازم
  • کره 75 گرم
  • تخم مرغ سه عدد
  • شیر یک لیوان
  • آرد چهار قاشق غذا خوری
  • قارچ 250 گرم

طرز تهیه سوفله قارچ عالی

برای این که سوفله قارچ بسیار خوشمزه ای تهیه کنید ابتدا بهتر است مواد لازم آن را که گفته شده است آماده کنید. قارچ ها را به صورت یک دست خرد کرده و پنیر پیتزا را رنده کنید.

بعد از این که مواد لازم را تهیه کردید و به اندازه های گفته شده آن ها را کنار دست خود قرار دادید یک تابه گود بردارید و کره را در آن ذوب کنید. زمانی که کره در حال ذوب شدن می باشد باید قارچ های خرد شده را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید خوب سرخ شوند.

پس از این که قارچ ها پخته شد و رنگ آن ها تغییر کرد بهتر است آرد را به آرامی به مواد در حال تفت خوردن اضافه کنید و اجازه بدهید خوب سرخ شود. دقت کنید که برای این که آرد گلوله نشود باید آن را به صورت مداوم هم بزنید تا خوب تفت بخورد.

زمانی که خامی آرد گرفته شد وقت آن رسیده است که شیر را به آرامی به مواد اضافه کرده و همزمان آن را نیز هم بزنید تا آرد حالت گلوله به خود نگیرد. بعد از این که مواد شما غلیظ شد می توانید تخم مرغ ها را شکسته و زرده آن ها را از سفیده جدا کنید. یادتان باشد که این کار را با دقت انجام دهید زیرا زمان اضافه کردن سفیده و زرده تخم مرغ متفاوت می باشد.

بعد از این که سفیده تخم مرغ ها را از زرده جدا کردید و مواد درون تابه شما غلیظ شد می توانید زرده ها را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زرده ها نیز پخته شود. بعد از این که 5 دقیقه از اضافه کردن زرده ها گذشت می توانید مواد را از روی حرارت بردارید و بعد ادویه های لازم را به آن اضافه کنید.

وقت آن رسیده است که سفیده تخم مرغ را هم بزنید و تا جایی این کار را باید انجام بدهید که کاملا سفت شود و اگر طرف را برعکس کردید مواد از درون آن جا به جا نشود. زمانی که سفیده تخم مرغ سفت و سفید شد آن را با قارچ ها و موادی که درون آن وجود دارد مخلوط کرده و درون ظرف مناسبی بریزید. روی ظرف را با استفاده از پنیر پیتزا بپوشانید و هر مقداری که دوست دارید می توانید از پنیر استفاده کنید.

در مرحله آخر طرز تهیه سوفله قارچ باید فر را روشن کنید و آن را با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید.  بعد از این که فر گرم شد مواد را که درون ظرف مناسب ریخته اید را درون آن قرار داده و اجازه بدهید به مدت 50 دقیقه الی یک ساعت پخته شود.

دستور تهیه سوفله قارچ

در نظر داشته باشید که در این مدت زمان سوفله کاملا پف می کند و شما می توانید بعد از آن این سوفله خوشمزه را سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان