ماهان شبکه ایرانیان

بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم &#۸۲۱۱; بخش دوم

فیلم زنان کوچک (Little Women) ساخته گرتا گرویگ (Greta Gerwig)، یکی از بهترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ میلادی بود

بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم – بخش دوم

فیلم زنان کوچک (Little Women) ساخته گرتا گرویگ (Greta Gerwig)، یکی از بهترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال 2019 میلادی بود. این اثر، اقتباسی از رمانی کلاسیک به همین نام نوشته لوئیسا می الکوت (Louisa May Alcott) است. این اثر با داستان‌سرایی غنی خود و همچنین بازسازی قرن نوزدهم به زیبایی، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود. این فیلم، یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های تاریخی و درام سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

امروزه زندگی نسبت به قرن نوزدهم میلادی، بسیار متفاوت است. با این حال، فیلم‌هایی همانند فیلم «زنان کوچک» به ما کمک می‌کنند تا به آن دوره سفر کنیم. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم بپردازیم.

فیلم انگشتر

Fingersmith (2005)

Fingersmith (2005)

فیلم انگشتر (Fingersmith) که آن را می‌توان یک سریال کوتاه نیز دانست، اقتباسی ناشناخته از رمانی به همین نام نوشته سارا واترز (Sarah Waters) است. اتفاقات این رمان در دوره ویکتوریایی بریتانیا رخ می‌دهد. داستان این اثر پر از پیچش و چرخش داستانی است که بینندگان را به وجد می‌آورند.

یک کلاهبردار، یک دزد و یتیم به نام سوزان را راضی می‌کند تا از یک فرد ثروتمند سرقت کند. با این حال، این دو زن یک رابطه دوستانه قوی با یکدیگر پیدا می‌کنند. فیلم کنیز (The Handmaiden) ساخته پارک چان ووک (Park Chan-Wook) نیز اقتباسی از همین رمان است اما از لحاظ درون مایه و پس‌زمینه داستانی، اثری متفاوت محسوب می‌شود.

فیلم آنا کارنینا

Anna Karenina (2012)

Anna Karenina (2012)

فیلم آنا کارنینا (Anna Karenina) را جو رایت (Joe Wright) کارگردانی کرده است. این فیلم، اقتباسی از رمان روسی مشهور لئو تولستوی (Leo Tolstoy) است. این فیلم با اینکه با انتقادهایی روبه‌رو بوده است اما نقش‌آفرینی برجسته بازیگران قدرتمند و همچنین فیلمبرداری و طراحی صحنه بسیار زیبا، توانسته تا این اثر را به یک فیلم برجسته تبدیل کند. شخصیت آنا کارنینا، یک نجیب‌زاده متاهل است؛ با این حال،‌ او به ازدواج خود پایبند نیست و همین، عواقبی برای او دارد. این فیلم در سال 2012 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود.

فیلم بینوایان

Les Misérables (2012)

Les Misérables (2012)

رمان بینوایان (Les Misérables) به دفعات بسیاری مورد اقتباس قرار گرفته است و هر کدام از اقتباس‌ها، ویژگی تازه‌ای داشته‌اند. فیلم موزیکال «بینوایان» در سال 2012 میلادی، احتمالا برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فیلم اقتباسی از این رمان محسوب می‌شود. هر چند، فیلم فرانسوی سال 1935 را می‌توان دقیق‌ترین اثر از این رمان دانست.

در هر اقتباس، مرکزیت داستانی یکی است؛ یک مرد فرانسوی به خاطر دزدیدن یک تکه نان، عمر خود را در حال فرار از دست یک افسر قانون است. او با وجود اینکه زندگی خود را دگرگون کرده است اما همچنان قادر نیست تا از گذشته خود بگریزد.

فیلم آرزوهای بزرگ

Great Expectations (1946)

Great Expectations (1946)

همانند رمان بینوایان، رمان آرزوهای بزرگ (Great Expectations) اثر چالز دیکنز (Charles Dickens) نیز بارها مورد اقتباس واقع شده است. احتمالا شناخته‌شده‌ترین و بهترین اقتباس از این اثر نیز فیلم «آرزوهای بزرگ» سال 1946 میلادی ساخته دیوید لین (David Lean) باشد.

این فیلم، داستان شخصی به نام پیپ را دنبال می‌کند که از یک پسر جوان به یک بزرگسال تبدیل می‌شود. او در حین بزرگ شدن، موفق می‌شود تا پیشرفت کند و ثروت بسیار بزرگی برای خود دست و پا می‌کند. هر چند، او عواقب این کار را پیش‌بینی نمی‌کند.

فیلم فریب‌خورده

The Beguiled (2017)

The Beguiled (2017)

بسیاری از فیلم‌های آمریکایی که اتفاقات آن در قرن نوزدهم میلادی رخ می‌دهند،‌ اشاره‌هایی به جنگ داخلی آمریکا نیز دارند. با این حال، فیلم فریب‌خورده (The Beguiled) محصول سال 2017 میلادی، از دیدگاه متفاوتی به جنگ نگاه می‌کند. این فیلم، داستان دو زن را دنبال می‌کند که مسئول یک مدرسه برای دختران در جنوب هستند؛ با این حال، از یک سرباز زخمی شمالی مراقبت می‌کنند.

این فیلم، یک داستان تاریک و گوتیک دارد که با نقش‌آفرینی خیره‌کننده بازیگران خود همراه شده است. این فیلم ساخته سوفیا کوپولا (Sofia Coppola) به جای پرداختن به جنگ، زنانی را به تصویر کشیده است که باید از خانه خود محافظت کنند.

فیلم اسکروج

Scrooge (1951)

Scrooge (1951)

فیلم اسکروج (Scrooge) در سال 1955 میلادی روی پرده سینماها به اکران درآمده بود. این فیلم، اقتباسی سینمایی از رمان سرود کریسمس (A Christmas Carol) نوشته چارلز دیکنز است. این رمان نیز بارها در دنیای سینما مورد اقتباس قرار گرفته است. هر چند، بسیاری از افراد، فیلم سال 1955 را بهترین نسخه از این اثر می‌دانند. با اینکه بسیاری از اقتباس‌ها از این رمان، داستان را به روزهای مدرن آورده‌اند اما فیلم سال 1955 میلادی، اتفاقات داستان را در همان قرن نوزدهم شهر لندن به تصویر می‌کشد.

همانند بسیاری از آثار نوشته شده توسط چارلز دیکنز، این داسنان نیز به فقر بی‌اندازه آن دوران می‌پردازد و این موضوع را از طریق بابی کراچیت و خانواده‌اش به تصویر می‌کشد. اینکه اسکروج در نهایت متوجه می‌شود که باید به افراد فقیر کمک کند، مهم‌ترین پیام این فیلم به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان