بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم &#۸۲۱۱; بخش سوم

در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم بپردازیم.

بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم – بخش سوم

امروزه زندگی نسبت به قرن نوزدهم میلادی، بسیار متفاوت است. با این حال، فیلم‌هایی همانند فیلم «زنان کوچک» به ما کمک می‌کنند تا به آن دوره سفر کنیم.

در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد زندگی قرن نوزدهم بپردازیم.

یوجیمبو

Yojimbo (1961)

Yojimbo (1961)

با اینکه فیلم‌های آمریکایی زیادی وجود دارند که به بررسی قرن نوزدهم میلادی می‌پردازند اما در کنار آن، فیلم‌های خارجی زیادی هستند که این دوره زمانی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند. فیلم یوجیمبو (Yojimbo)، یک فیلم سامورائی حماسی است که ساخت آن را کارگردان بزرگ ژاپنی آکیرا کوروسیوو (Akira Kurosiwo) در دست داشته است. این فیلم، در مورد یک رونین است که برنامه‌ای برای آزاد کردن یک شهر کوچک از گنگسترانی دارد که آن را اشغال کرده‌اند.

این فیلم زیبای سیاه و سفید، داستانی هوشمندانه و هیجان‌انگیز دارد که سکانس‌های اکشن آن واقعا نفس‌گیر هستند. این فیلم، الهامی برای بسیاری از فیلم‌سازان دیگر بوده است تا با استفاده از آن، پایه و اساس فیلم‌های اسپاگتی وسترن را خلق نمایند.

فیلم بر باد رفته

Gone With The Wind (1939)

Gone With The Wind (1939)

فیلم بر باد رفته (Gone With The Wind) محصول سال 1939 میلادی،‌ یکی از ستایش‌شده‌ترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما محسوب می‌شود. این فیلم، داستان یک زن جنوبی باکلاس را روایت می‌کند که با یک مرد سرکش دوست می‌شود. در همین حین نیز جنگ داخلی در حال به پایان رسیدن است و دوران بازسازی آغاز می‌شوند.

فیلم «بر باد رفته»، با اینکه امروزه باعث ایجاد مناقشات سیاسی شده است اما همچنان، یک اثر بسیار زیبا و تماشایی و در عین، آموزنده به شمار می‌رود. این فیلم، موفق شد تا رویکرد فیلم‌سازی در هالیوود را تغییر دهد.

فیلم پرستیژ

The Prestige (2006)

The Prestige (2006)

فیلم پرستیژ (The Prestige) محصول سال 2006 میلادی،‌ اثری در مورد شعبده‌بازان است. آثاری که بر محوریت شعبده‌بازان هستند معمولا رویکردی تازه و نشاط‌آور نسبت به داستان در پیش می‌گیرند اما فیلم «پرستیژ» بیشتر یک رویکرد تاریک‌تر و جدی‌تری نسبت به اجراهای شعبده‌بازی در قرن نوزدهم اروپا دارد. این فیلم، داستان دو شعبده‌باز را دنبال می‌کند که رقابت شدیدی با یکدیگر دارند و همین رقابت آن‌ها، بسیار دشوارتر و مرگبارتر می‌شود.

این فیلم خارق‌العاده و رازآلود، اثری از کریستوفر نولان (Christopher Nolan) است؛ این اثر، نگاهی منحصربه‌فرد از پشت صحنه زندگی این شعبده‌بازان را برای مخاطبان ارائه می‌کند. این فیلم پر از راز،‌ تعلیق و همچنین یک پیچش داستانی خاطره‌انگیز است. این فیلم از جمله آثار برجسته نولان به شمار می‌رود.

فیلم گنگسترهای نیویورک

Gangs Of New York (2002)

Gangs Of New York (2002)

فیلم دارودسته‌های نیویورکی (Gangs Of New York) محصول سال 2002 میلادی و ساخته مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) است. این فیلم، دوره‌های زمانی مختلف و همچنین جنبه‌های مختلف شهر نیویورک را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فیلم به خوبی بیننده را به شهر نیویورک در قرن نوزدهم میلادی می‌برد.

فیلم «دارودسته‌های نیویورکی» نگاهی به خشونت و فسادی ارائه می‌کند که در خیابان‎های این شهر در جریان بوده است. این فیلم، کسانی را نشان می‌دهد که به دنبال یک زندگی جدید و بهتر به آمریکا سفر کرده‌اند و در مقابل آن نیز کسانی قرار دارند که فکر می‌کنند این شهر متعلق به آن‌ها است. این داستان انتقام‌جویان تاریک و خشن در آستانه جنگ داخلی رخ می‌دهد.

فیلم افتخار

Glory (1989)

Glory (1989)

فیلم افتخار (Glory) محصول سال 1989 میلادی است. این اثر، داستان یکی از خارق‌العاده‌ترین و الهام‌بخش‌ترین داستان‌ها در مورد جنگ داخلی آمریکا و کسانی که در آن شرکت داشته‌اند را روایت می‌کند. این فیلم، داستان واقعی اولین هنگ اتحادیه را روایت می‌کند که سربازان آن تماما افراد سیاه‌پوست بوده‌اند. فیلم «افتخار»، یک اثر جنگی خونین و خشن است.

این فیلم، داستان مردان شجاعی را روایت می‌کند که در این هنگ برای آزادی مردمان خود می‌جنگیدند و در عین حال، با ناعدالتی‌ها و خشونت‌های زیادی روبه‌رو می‌شدند. سکانس‌های نبردها واقعا شگفت‌انگیز هستند و بازیگران به خوبی نقش‌های خود را به تصویر کشیده‌اند.

فیلم لینکولن

Lincoln (2012)

Lincoln (2012)

فیلم لینکولن (Lincoln) محصول سال 2012 میلادی، داستان زندگی آبراهام لینکولن را به تصویر می‌کشد. آبراهام لینکولن در آن زمان سعی داشت تا بردگی را از بین برد و در همین حین نیز خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کرد. کارگردانی این اثر را استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در دست داشته و دنیل دی لوئیس (Daniel Day-Lewis) نیز نقش اصلی را به تصویر کشیده است.

فیلم «لینکولن» یکی از مهم‌ترین لحظات تاریخ آمریکا را به نمایش در می‌آورد. این فیلم، واقعا عالی است و در عین اینکه یک اثر هیجان‌انگیز و پر از تعلیق است، موفق شده تا به خوبی کاراکترهای خود را توسعه بدهد.

فیلم زنان کوچک

Little Women (2019)

Little Women (2019)

گرتا گرویگ (Greta Gerwig) اولین تجربه کارگردانی موفق خود را با فیلم لیدی برد (Lady Bird) بدست آورد. او پس از این اثر، وظیفه ساخت اثری اقتباسی بر اساس یکی از محبوب‌ترین رمان‌ها را برعهده گرفت. او موفق شد تا یک داستان بسیار زیبا، تکان‌دهنده و سرگرم‌کننده از روایتی مشهور از زنان مارچ را به نمایش در بیاورد.

فیلم «زنان کوچک»، به بررسی مشکلات و دشواری‌هایی می‌پردازد که زنان در قرن نوزدهم میلادی با آن روبه‌رو بودند. در آن دوران، تنها راه واقعی رسیده به یک زندگی کامل، ازدواج بوده است. با این حال، نویسنده جو مارچ، خوشنودی و عشق را بدون از دست دادن هویتش، پیدا کرده بود.

فیلم دوازده سال بردگی

12 Years A Slave (2013)

12 Years A Slave (2013)

فیلم دوازده سال بردگی (12 Years A Slave) در سال 2013 میلادی به اکران درآمد. این فیلم، یادآوری از دوران بردگی سیاه‌پوستان در آمریکا بوده است. این اثر، داستان تراژدیک و واقعی سولومون نورثراپ را بازگو می‌کند. او یک مرد آزاد بوده که به طور غیرقانونی ربوده می‌شود و به عنوان برده به فروش می‌رسد.

این فیلم به خوبی و بدون هیچ شرمی، بینندگان را با جنبه‌های مختلف بردگی روبه‌رو می‌کند و زندگی فاجعه‌بار افرادی را به نمایش می‌گذارد که مجبور بودند تا به عنوان برده زندگی کنند. این فیلم، یک تجربه سینمایی خارق‌العاده است که یکی از تاریک‌ترین دوران تاریخ آمریکا را به نمایش می‌گذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان