بنتایگا منصوری؛ کراس اوور اشرافی در سطح ویژه

بنتایگا فقط یکی از خاص‌ترین و یا زیباترین شاسی بلند‌های جهان نیست بلکه یکی از قدرتمندترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود، زیرا در حالت استاندارد برای آن از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵۴۲ اسب بخاری با گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر استفاده شده است.

بی شک بنتایگا یکی از متفاوت‌ترین محصولات کلاس شاسی بلند در صنعت خودرو است. از دسامبر 2015 روی خط تولید بنتلی قرار دارد و نه تنها در زیبایی دلبری‌های خاص خود را دارد بلکه یکی از قدرتمندترین شاسی بلند‌های استاندارد جهان است.

اخیر منصوری تیونر شاخص سراغ یک دستگاه بنتایگا فیس لیفت رفته تا یک عضو جدید را وارد خانواده سیاه پوش خود کند. انتخاب تم تیره برای پروژه‌های منصوری تبدیل به نوعی امضای خاص شده و این تیونر را معمولا با نام سلطان فیبرکربن نیز مورد اشاره قرار می‌دهند.

منصوری از کیت بدنه حجیم یا به اصطلاح واید بادی استفاده کرده که بویژه در عرض افزایش حجم عضلانی محسوسی را وارد خودرو کرده است. این خودرو جزئیات فراوانی را در نمای ظاهری همراه خود دارد که تمامی آنها، حتی کوچکترین مورد از فیبرکربن تولید شده است.

در قسمت دماغه باید به درپوش موتور اسپرت با 2 هود اسکوپ معکوس (ورودی هوا)، گریل (جلوپنجره) نرده‌ای و بامپر (سپر) اسپرت اشاره کنیم که بافت لانه زنبوری بر زیبایی‌های آن افزوده است. در پایین‌ترین قسمت بامپر اسپویلر و کانارد از فیبرکربن با چشمان مخاطب جادوگری می‌کنند.

با حرکت به سمت کناری، اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد؛ رینگ‌های اصیل و بینظیری است که آنچنان باکیفیت پرداخت شده اند که برای درک جزئیات کار اصلا نیازی نیست از نزدیک بیننده آن‌ها باشید! و البته منصوری آن‌ها را در اندازه 23 اینچی با نواری قرمز رنگ در لبه رینگ انتخاب کرده تا همه چیز برازنده بنتایگا باشد.

آینه‌های جانبی نیز قابی از فیبرکربن دارند. رکاب نیز بخشی از این کیت بدنه است که دارای جزئیات اسپرت کربنی شده و بلافاصله پس از رکاب باید به ورودی‌های هوایی که روی فندر‌ها (گلگیرها) ایجاد شده، اشاره کنیم که زیبایی خاصی دارند.

الان در نقطه‌ای هستید که یکی از زیباترین مناظر صنعت خودرو مربوط به نمای عقب پیش روی شما قرار گرفته است. چراغ‌های اصلی بیضی شکل با گرافیک داخلی فوق العاده زیبا، بامپر اسپرت با دیفیوزر فیبرکربن و خروجی‌های اگزوز دوقلو در طرفین بیننده را وادار به تحسین می‌کنند.

اما همانطور که ابتدای متن اشاره شد؛ بنتایگا فقط یکی از خاص‌ترین و یا زیباترین شاسی بلند‌های جهان نیست بلکه یکی از قدرتمندترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود، زیرا در حالت استاندارد برای آن از یک پیشرانه 8 سیلندر 542 اسب بخاری با گشتاور 770 نیوتن متر استفاده شده است.

ظاهرا این اعداد برای سطح منصوری کفایت نمی‌کنند و به همین دلیل تیونر میزان خروجی را به 750 اسب بخار و گشتاور را به 1020 نیوتن متر افزایش داده است. در مسیر دستیابی به این اعداد چشمگیر؛ تغییرات مهم و دقیقی در سیستم تنفس و توربو‌های بزرگتر، مجموعه اگزوز، بروزرسانی ایی سی یو و ... ایجاد شده است.
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان