زیباترین مناطق چین

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین مناطق کشور چین را به شما معرفی کنیم.

زیباترین مناطق چین

کشور چین، دومین کشور بزرگ جهان به شمار می‌رود که در آن،‌ محیط طبیعی متفاوتی وجود دارد که می‌توان به بررسی آن‌ها پرداخت. از برخی از بلندترین کوهستان‌ها روی زمین در تبت تا مناطق صحرایی در غرب، کشور چین دارای مناطق بسیار خیره‌کننده و متنوعی است.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین مناطق کشور چین را به شما معرفی کنیم.

شمال شرقی چین

Northeast China

Northeast China

شمال شرقی چین از لحاظ تاریخی به عنوان اینر مانچوریا شناخته می‌شود و زمانی جزو محدوده امپراتوری ژاپن بوده است. این منطقه از کشور چین، مرزهایی با کشور روسیه، کره شمالی و مغولستان دارد. مرکز این منطقه نیز دشت شمال شرقی چین است که گسترده‌ترین دشت چین به شمار می‌رود که ارتفاع آن به کمتر از 200 متر می‌رسد و در آن، زمین‌های کشاورزی، باتلاق و مرداب زیادی وجود دارد. بزرگترین شهر این منطقه نیز شهر هاربین است که بیشتر برای جشنواره یخ خود شناخته می‌شود. در این جشنواره، مجسمه‌های بسیار زیادی از یخ ساخته می‌شوند و با نورهای رنگارنگ تزئین می‌شوند. ساحل رد در رودخانه لایوهه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی این منطقه به شمار می‌رود.

شمال چین

North China

North China

شمال کشور چین، بدون شک به عنوان مرکز جمهوری خلق چین شناخته می‌شود. در این منطقه، کشاورزی همچنان به روش‌های کمونیستی صورت می‌گیرد و نیروگاه پکن نیز در این منطقه قرار دارد و همچنان یک بخش تاثیرگذار از چین به شمار می‌رود. از منطقه از لحاظ تاریخی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کشت برنج در این منطقه از دوران بسیار دور و از حدود 9 هزار سال پیش وجود داشته است. در بخش‌های طبیعی این منطقه نیز مناظر بسیار تماشایی و خارق‌العاده‌ای وجود دارند که هر بازدیدکننده‌ای را به وجود می‌آوردند.

شمال غربی چین

Northwest China

Northwest China

شمال غربی چین، یک منطقه بسیار بزرگ و گسترده است. این منطقه، یک منطقه بسیار جالب‌توجه است که جاده ابریشم برای هزاران سال از آن عبور می‌کرده است. تنها چهار درصد از جمعیت کشور چین در این صحراها، کوهستان‌ها و دشت‌های باز زندگی می‌کنند. از همین رو، طبیعت در این منطقه بسیار بکر است. برای اینکه طبیعت وحشی را به خوبی حس کنید، بهتر است که به دونهاونگ سفر کنید. این واحه زیبا و تماشایی، در لبه صحرای تاکلاماکان واقع شده است و برای هنرهای بودایی خودش شهرت دارد. در این منطقه می‌توانید به تماشای دریاچه مشهور کریسنت و تل‌ماسه بسیار عظیم سینگینگ بنشینید. منطقه شمال غربی چین،‌ بیشتر مربوط به مناطق صحرایی است. در ایالتی دیگر در این منطقه، دریاچه نمک چاکا وجود دارد که سطح آن، بازتاب‌کنندگی زیادی دارد. در شانگسی نیز کوهستان‌های خیره‌کننده و جذاب هواشان وجود دارند.

جنوب غربی چین

Southwest China

Southwest China

از جمله مشهورترین نقاط در جنوب غربی چین، می‌توان به تبت، یونان، گویزهو و گوانگسی اشاره کرد. منطقه جنوب غربی چین، یکی از مشهورترین مناطق در این کشور به شمار می‌رود که و به عنوان دروازه‌ای به جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. یکی از مشهورترین مکان‌هایی که در این منطقه وجود دراد، دره تایگر لیپینگ است که در نزدیکی لیجیانگ در یونان واقع شده است. در حقیقت، کل ایالت یونان، یک منطقه کوهستانی است که برای بررسی و کاوش، منطقه‌ای ایدئال به شمار می‌رود. رفتن به هیمالیا در پارک ملی تری پارال ریورز بسیار تماشایی و خیره‌کننده خواهد بود. در این پارک ملی، سه رودخانه یانگتسه، می‌کونگ و سالوین عبور می‌کنند. تبت در این منطقه قرار دارد که به عنوان بام جهان شناخته می‌شود.

جنوب مرکزی چین

South-central China

South-central China

سفر به منطقه جنوب مرکزی کشور چین، یک سفر به یادماندنی و تماشایی خواهد بود. این منطقه بسیار برای زمین‌های کشاورزی خودش شناخته می‌شود و برخی از زیباترین مناظر در کشور چین را می‌توان در در منطقه جنوب مرکزی آن مشاهده کرد. در ایالت هونان، شاهد بیش از سه هزار ستون ماسه‌سنگی به نام وولینگویان خواهید بود. این منطقه به تنهایی شامل چهار پارک ملی است. این منطقه، منبع الهامی برای ساخت سیاره بیگانه پاندورا در فیلم آواتار (Avatar) بوده است. در ایالت هوبی نیز سد تری گورجز قرار دارد که روی رودخانه یانگ‌تسه ساخته شده است. کل این دره‌های زیبا و منحصربه‌فرد، صحنه‌های بسیار تماشایی و خارق‌العاده‌ای را خلق کرده است.

جنوب چین

South China

South China

در جنوب کشور چین، برخی از مشهورترین مناظر در چین و جهان وجود دارد. در ایالت گوانگشی، در شهر کوچکی به نام یونگشو، می‌توانید یک سفر جالب‌توجه و جذاب در رودخانه لی داشته باشید. حس حضور در این مکان، همانند بودن در درون یک نقاشی از کشور چین است. در نزدیکی گویلین نیز صخره‌ها و مناطق کوهستانی بسیار جالب‌توجهی دارند که کوهنوردی در میان آن‌ها بسیار جالب‌توجه خواهد بود. یکی از سه شهر بزرگ کشور چین یعنی شهر گوانژو در این منطقه و در نزدیکی مرز هنگ کنگ واقع شده است. بزرگترین جزیره کشور چین یعنی هاینان نیز خودش به عنوان یک ایالت شناخته می‌شود.

شرق چین

East China

East China

شرق چین، یکی از برجسته‌ترین مناطق کشور چین به شمار می‌رود. کاخ‌های متعددی در این بخش از کشور چین وجود دارند که به خاطر باغ‌های کلاسیک خود بسیار مورد بازدید گردشگران و مسافران قرار می‌گیرند. دریاچه وست نیز که در مرکز هانگژو واقع شده است، یکی دیگر از جاهای دیدنی برجسته شرق چین به شمار می‌رود. در شهرستان آنجی نیز می‎توان جنگی از بامبوها به مساحت 233 مایل مربع را مشاهده کرد. دریاچه تای که به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های چین شناخته می‌شود نیز در درون خود 90 جزیره دارد؛ این دریاچه از طریق کانال مشهور گرند که به عنوان قدیمی‌ترین کانال در جهان شناخته می‌شود، به شهر پکن متصل شده است.

هنگ کنگ

Hong Kong

Hong Kong

هنگ کنگ، یکی از بخش‌های کشور چین به شمار می‌رود که برای مدتی، از این کشور جدا بوده است. این منطقه شامل یک جزیره بزرگ در کنار چندین جزیره کوچک است. این منطقه بیشتر برای آسمان‌خراش‌ها و نورهای درخشان و نئون خود شناخته می‎شود. در خلیج ریپالس در جنوب جزیره هنگ کنک می‌توان کوهستان‌های سرسبز و خانه‌های سنتی را مشاهده کرد.جزیره لاما نیز مکان بسیار خوبی برای کوهنوردی و همچنین پیاده‌روی در ساحل به شمار می‌رود.

ماکائو

Macau

Macau

ماکائو نیز وضعیت مشابهی همانند هنگ کنگ داشته است اما نسبت به هنگ کنگ، بسیار کوچک‌تر است. با این حال، ماکائو نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور چین دارد و بنابر گزارش‌ها، درآمدهای این منطقه تقریبا دو برابر لاس وگاس آمریکا است. در جزیره کولوآن می‌توان به کوهنوردی پرداخت و مسیرهای پیاده‌روی مختلفی را پیمود. در این جزیره، ساحلی به نام هاک سا وجود دارد که ارزش بازدید را دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان