دورافتاده‌ترین صومعه‌های جهان

در ادامه همراه با ما باشید تا دورافتاده‌ترین صومعه‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

دورافتاده‌ترین صومعه‌های جهان

زندگی زاهدانه، باید در سکوت و آرامش باشد و از همین رو، صومعه‌ها در اغلب موارد در نقاطی دورافتاده و آرامش‌بخش قرار دارند که از شهرهای کوچک و بزرگ دور هستند. راهب‌ها، صومعه‌ها را در نقاطی دورافتاده می‌سازند که حتی رسیدن به آن نیز بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

در ادامه همراه با ما باشید تا دورافتاده‌ترین صومعه‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

10. صومعه تاتو

Tatev MonasteryTatev Monastery

Tatev Monastery

صومعه تاتِو در نوک یک فلات در جنوب شرقی ارمنستان واقع شده است. این صومعه مشرف به یک دره عمیق در زیر پای خودش است. صومعه تاتو در قرن نهم میلادی ساخته شده است و بر پیرامون خود کاملا مشرف است. معماری این صومعه بسیار تماشایی و نمای بیرونی آن نیز خارق‌العاده است.

9. صومعه کوه آتوس

Mount Athos

Mount Athos

کوه آتوس، یکی از مهم‌ترین مراکز در رهبانیت ارتودکسی شرقی به شمار می‌رود چراکه در اینجا، نه یکی بلکه 20 صومعه وجود دارد. کوه آتوس را می‌توان در شمال شرقی یونان پیدا کرد. اغلب اوقات به این کوه، کوه مقدس نیز گفته می‌شود. این صومعه در شبه جزیره‌ای قرار گرفته است که تنها با قایق می‌توان به آن دسترسی داشت و تنها مردان اجازه بازدید از این مکان را دارند. از دوران بیزانس، راهب‌ها در این شبه جزیره زندگی می‌کرده‌اند. در این صومعه‌ها، آثر هنری و اشیاء قیمتی زیادی وجود دارد.

8. صومعه کاتسخی پیلار

Katskhi Pillar

Katskhi Pillar

صومعه کاتسخی پیلار کاملا مشرف به پیرامون خود است و سر به آسمان بلند کرده است. این صومعه در بالای یک صخره ستونی و طبیعی قرار گرفته است. این صومعه در غرب کشور گرجستان قرار دارد و ارتفاع این صخره به حدود 40 متر می‌رسد. برای قرن‌ها،‌ این مکان غیر قابل دسترس بوده و همین باعث شده تا کلیسای کوچک و اتاق‌های کوچک آن برای مدت‌هایی طولانی، بدون بازدیدکننده بوده است. با این حال، در اوایل دهه 2000 میلادی، این صومعه بازسازی شد و یک راهب در آن سکونت یافت.

7. صومعه سنت جورج

St. George Monastery

St. George Monastery

صومعه سنت جورج، یکی از جاهای دیدنی مونته‌نگرو به شمار می‌رود. این صومعه در روی یک جزیره کوچک در خلیج کوتور واقع شده است. این صومعه در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است و در درون آن، یک کلیسای کوچک و قدیمی و درختان سرو دوست‌داشتنی بسیار زیادی وجود دارد. این صومعه برای قرن‌ها بدون سکونت باقی مانده و برای مدتی نیز به عنوان یک قبرستان از آن استفاده می‌شده است. همین باعث شده تا نام جزیره مردگان به آن داده شود.

6. صومعه معلق

Hanging Monastery

Hanging Monastery

صومعه معلق در کنار یک صخره شیبدار ساخته شده و به نظر می‌رسد که کاملا در هوا معلق است. ارتفاع این صومعه از روی زمین حدود 30 متر است. این صومعه در ایالت شانکسی در کشور چین قرار دارد و تنها معبد در کشور چین به شمار می‌رود که در آن می‌تواند عناصری از سه مذهب سنتی بودایی، تائوئیسم و کونفسیوس را مشاهده کرد. صومعه معلق در حدود 1500 سال پیش ساخته شده است و یکی از شگفتی‌های مهندسی جهان باستان به شمار می‌رود.

5. صومعه اوستروگ

Ostrog Monastery

Ostrog Monastery

صومعه اوستروگ در بالای یک راه بادخیز و شیبدار در مرکز کشور مونته‌نگرو واقع شده است و از اهمیت بسیار بالایی در بین زائران برخوردار است. این صومعه در درون صخره بزرگ اوستروسکا گردا حک شده است؛ صومعه اوستروگ در قرن هفدهم میلای و توسط واسیلیجه تاسیس شده است. درون این صومعه در داخل صخره کنده‌کاری شده است و اتاق‌های سنگی زیبایی را شکل داده است. نمای بیرونی صومعه نیز جذاب و تماشایی به نظر می‌رسد.

4. صومعه سنت جورج

St. George Monastery

St. George Monastery

صومعه سنت جورج در بین اورشلیم و امان و در نزدیکی وست بنک واقع شده است؛ این صومعه تماشایی، یک منظره تماشایی در دره خالی و زیبای وادی قلت به شمار می‌رود. در سال 420 میلادی، این صومعه تاسیس شده و در درون یک صخره ساخته شده است. تنها راه دسترسی به این صومعه نیز از طریق یک راه شیبدار است. این صومعه همچنان سکونتگاه راهب‌های گریک ارتودکس است و در آن، اشیاء گران‌قیمتی نگهداری می‌شوند.

3. تایگر نست

Tiger’s Nest

Tiger’s Nest

در کنار یک صخره و در ارتفاع 900 متری از سطح دره پارو، صومعه تایگر نست قرار گرفته است که یکی از تماشایی‌ترین و مقدس‌ترین مکان‌ها در بوتان به شمار می‌رود. این صومعه شامل چهار معبد اصلی است که در سال 1692 میلادی ساخته شده‌اند. جدای از معماری زیبا و تماشایی این صومعه، این مکان شامل غارهای مدیتیشن، مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیادی است. تنها با کوهنوردی از طریق راه‌ها و پله‌های سنگی می‌توان به این صومعه دسترسی داشت. از این صومعه می‌توان نظاره‌گر مناظر بسیار تماشایی و زیبایی از دره و جنگل بود.

2. صومعه تانگ کلات

Taung Kalat

Taung Kalat

در بالای یک آتشفشانی که برای مدت‌ها است خاموش شده، صومعه تانگ کلاک واقع شده است که یکی از مناظر تماشایی در کشور میانمار را شکل داده است. این صومعه، در بین مردم این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. صومعه تانگ کلات در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و در آن، مجسمه‌های طلایی زیادی وجود دارند. برای رسیدن به این صومعه در بالای کوه باید 777 پله را با پای پیاده طی کرد.

1. صومعه متئورا

Meteora

Meteora

صومعه متئورا در کشور یونان قرار دارد و یکی از مشهورترین و زیباترین مکان‌ها در این کشور به شمار می‌رود که برای عکاسی، مکانی ایدئال به شمار می‌رود. این صومعه در قرن چهاردهم میلادی و بر روی یک صخره ستون مانند ساخته شده است. متئورا در گذشته شامل 24 صومعه بوده است اما امروزه، تنها شش تای آن‌ها باقی مانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان