بهترین فیلم‌ها به کارگردانی سم ریمی

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌های ساخته شده توسط سم ریمی را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم‌ها به کارگردانی سم ریمی

کارگردان سم ریمی (Sam Raimi) تاکنون فیلم‎‌های سینمایی بسیار جالب‌توجهی ساخته است که برجسته‌ترین آن‌ها در ژانر ابرقهرمانی و ترسناک بوده‌اند. جدیدترین فیلم او، فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness) است.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌های ساخته شده توسط سم ریمی را به شما معرفی کنیم.

10. فیلم هدیه

The Gift (2000)

The Gift (2000)

فیلم هدیه (The Gift) محصول سال 2000 میلادی است. این فیلم اثری در ژانر فانتزی و هیجان‌انگیز است و در مورد یک پیشگو است که از او خواسته می‌شود تا یک دختر جوان که به طور مرموزی گمشده است را پیدا کند. از جمله بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به کتی هولمز (Katie Holmes)، گرگ کینیر (Greg Kinnear) و کیانو ریوز (Keanu Reeves) و همچنین کیت بلانشت (Cate Blanchett) اشاره کرد.

9. فیلم سریع و مرده

The Quick And The Dead (1995)

The Quick And The Dead (1995)

فیلم سریع و مرده (The Quick And The Dead) یک اثر منحصربه‌فرد از سم ریمی به شمار می‌رود. این فیلم تنها فیلم وسترنی است که سم ریمی کارگردانی کرده است. این فیلم، یک اثر اکشن و هیجان‌انگیز در مورد یک هفت‌تیرکش زن است که به یک شهر باز می‌گردد که در آنجا یک مسابقه دوئل برگزار می‌شود. این فیلم با بازی بازیگرانی برجسته است که از جمله آن‌ها می‌توان جین هکمن (Gene Hackman)،‌ شارون استون (Sharon Stone)، راسل کرو (Russel Crowe) و لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) را نام برد. این فیلم در سال 1995 میلادی اکران شده و یکی از بهترین فیلم‌های سم ریمی به شمار می‌رود.

8. فیلم مرا به دوزخ بکشان

Drag Me To Hell (2009)

Drag Me To Hell (2009)

فیلم مرا به دوزخ بکشان (Drag Me To Hell) در سال 2009 میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. این اثر، آخرین فیلم ترسناکی است که توسط سم ریمی کارگردانی شده است. این فیلم چندان مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت و در حقیقت، بدترین فیلم ترسناکی است که توسط وی ساخته شده است؛ با این حال، جلوه‌های ویژه و بازی بازیگران در این فیلم عالی هستند.

7. فیلم یک نقشه ساده

A Simple Plan (1998)

A Simple Plan (1998)

فیلم یک نقشه ساده (A Simple Plan) یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز است که در سال 1998 میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. این اثر با بازی بیلی باب تورنتون (Billy Bob Thornton)، بیل پکستون (Bill Paxton) و بریجت فوندا (Bridget Fonda) در نقش‌های اصلی است. این اثر یکی از آثار برجسته سم ریمی به شمار می‌رود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و اغلب اوقات توسط منتقدان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سم ریمی انتخاب می‌شود.

6. فیلم ارتش تاریکی

Army Of Darkness (1992)

Army Of Darkness (1992)

فیلم ارتش تاریکی (Army Of Darkness) سومین فیلم سم ریمی در مجموعه فیلم‌های مرده شریر (Evil Dead) به شمار می‌رود. این فیلم نسبت به دو فیلم قبلی این مجموعه، اثری کمدی‌تر است. در این فیلم،‌ بار دیگر، بروس کمپبل (Ash Williams) نقش اصلی داستان به نام اش ویلیامز را به تصویر می‌کشد. ترکیب ژانر ترسناک و کمدی در این اثر، مورد استقبال بسیاری از طرفداران قرار گرفته بود.

5. فیلم مرد تاریکی

Darkman (1990)

Darkman (1990)

فیلم مرد تاریکی (Darkman) اولین فیلم ابرقهرمانی محسوب می‌شود که توسط سم ریمی کارگردانی شده است. این فیلم در مورد یک دانشمند باهوش است که سوزانده شده و حالا، به دنبال انتقام گرفتن از این دشمنان خودش است. این اثر، در اغلب موارد به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی خارج از دنیای دی‌سی و مارول شناخته می‌شود. در این فیلم،‌ لیام نیسون (Liam Neeson) نقش اصلی را بازی می‌کند و در کنار او نیز فرانسیس مک‌دورمند (Frances McDormand) و لری دریک (Larry Drake) نقش‌آفرینی می‌کنند.

4. فیلم مرده شریر

فیلم مرده شریر (The Evil Dead) محصول سال 1981 میلادی، فیلمی ترسناک و کلاسیک ساخته سم ریمی است. این اثر، احتمالا نمادین‌ترین اثر در کارنامه هنری سم ریمی محسوب می‌شود. فیلم «مرده شریر»، آغازگر یک مجموعه فیلم بوده که در آن، چندین دنباله،‌ ریبوت،‌ سریال و بازی ویدیویی ساخته شده است. داستان این فیلم، در ژانر وحشت ماندگار شده و خود فیلم نیز از جمله آثار برجسته این ژانر محسوب می‌شود.

3. فیلم مرد عنکبوتی

Spider-Man (2002)

Spider-Man (2002)

فیلم مرد عنکبوتی (Spider-Man) محصول سال 2002 میلادی،‌ تاثیر بسیار زیادی بر ژانر ابرقهرمانی داشته است. این فیلم، زمینه‌سازی برای ساخت دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی چه از مارول و چه از دی‌سی شده بود. این اثر، داستان خاستگاه شخصیت پیتر پارکر / مرد عنکبوتی را به توصیر می‌کشد. نقش اصلی این فیلم را توبی مگوایر (Tobey Maguire) به تصویر می‌کشد. ویلم دفو (Willem Dafoe) و کریستن دانست (Kirsten Dunst) از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

2. فیلم مرد عنکبوتی 2

Spider-Man 2 (2004)

Spider-Man 2 (2004)

فیلم مرد عنکبوتی 2 (Spider-Man 2) دو سال پس از فیلم اصلی و در سال 2004 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم یک دنباله بسیار موفق‌ و برجسته برای فیلم اصلی به شمار می‌رود و بار دیگر،‌ کشمکش‌های پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی را به تصویر کشیده است. او در این فیلم، با یک دانشمند باهوش به نام دکتر آتو اوکتیویس مبارزه می‌کند. توبی مگوایر و کریستن دانست بار دیگر نقش‌های خود را در این فیلم بازآفرینی کرده‌اند. آلفرد مولینا (Alfred Molina) نیز نقش شخصیت دکتر اختاپوس را بازی می‌کند.

1. فیلم مرده شریر 2

Evil Dead II (1987)

Evil Dead II (1987)

فیلم مرده شریر 2 (Evil Dead II) در سال 1987 میلادی به اکران درآمد و دنباله‌ای برای فیلم اصلی به شمار می‌رود. این فیلم در مقایسه با فیلم اول، یک اثر کمدی و ترسناک به شمار می‌رود. در این فیلم، بار دیگر بروس کمپبل نقشش به عنوان اش ویلیامز را بازآفرینی می‌کند. فیلم «مرده شریر 2» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمدی و ترسناک شناخته می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر