مراقبت از پوست و مو در زمستان با چند ترفند ساده

در هر شرایطی باید مراقبت پوست و موهایمان باشیم اما در فصل زمستان بیشتر؛ چرا؟ به این دلیل که در زمستان هوا سرد و خشک است و می‌تواند آسیب زیادی به ظاهر ما وارد کند

مراقبت از پوست و مو در زمستان با چند ترفند ساده

در هر شرایطی باید مراقبت پوست و موهایمان باشیم اما در فصل زمستان بیشتر؛ چرا؟ به این دلیل که در زمستان هوا سرد و خشک است و می‌تواند آسیب زیادی به ظاهر ما وارد کند. داشتن پوستی شفاف و موهایی درخشان و بدون آسیب در این فصل سرد و خشک، کار سختی نیست. در این مطلب قرار است از چند و چون مراقبت از پوست و مو در زمستان بگوییم و در ادامه‌ی آن چند مدل آرایش زمستانی را به شما آموزش دهیم تا در روزهای خاکستری فصل سرما هم بدرخشید. همچنین چند محصول کاربردی مراقبتی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس این شما و این هم ترفندهای بهداشتی و آرایشی برای پوست و مو در زمستان!

مراقبت از پوست در زمستان در محیط خانه

شاید عجیب باشد که در زمستان دوش آب سرد بگیرید اما آب داغ می‌تواند پوست را خشک و ترک خورده کند. بنابراین با آب گرم یا ولرم دوش بگیرید. همچنین بعد از حمام، پوست خود را کامل خشک نکنید و در همان زمانی که هنوز رطوبت روی پوست است، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. دمای خانه را زیاد بالا نبرید و سعی کنید رطوبت خانه را حفظ کنید. به علاوه، استفاده از ماسک‌های لایه‌بردار را محدود کنید و در عوض برای تمیز کزدن پوستتان از تونر استفاده کنید که ضمن پاک‌کنندگی، پوست را آبرسانی می‌کند.

مراقبت از پوست در زمستان در محیط بیرون

همانطور که پیش از این گفتیم، مراقبت از پوست در زمستان اهمیت زیادی دارد. هیچ‌چیزی بد‌تر از پوست خشک و ترک خورده در فصل سرما نیست. پس حتماً یک مرطوب‌کننده‌ خوب برای خودتان تهیه کنید تا پوستتان ترک نخورد. لب شما در زمستان خیلی سریع خشک می‌شود، پس همیشه باید همراهتان برق لب داشته باشید. پوست لب نازک است پس این یکی را نباید هرگز از قلم بیندازید. همچنین، باور کنید یا نه، اشعه‌های خورشید به شکلی باورنکردنی قوی و آسیب‌زا هستند؛ به خصوص وقتی از برف یا یخ منعکس می‌شوند. یک لایه کرم ضدآفتاب بهترین کار پیش از بیرون رفتن از خانه است. مهم نیست چه فصلی باشد.

کرم‌های ضد آفتاب تراست، محافظ پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB آفتاب بوده و پوششی طبیعی و مات دارند. همچنین با مصرف این محصول، بدون بسته شدن منافذ پوستی و ایجاد خلل در تنفس سلول‌های پوستی، پوست‌تان آبرسانی می‌شود.

ضدآفتاب‌های تراست

مراقبت از مو در زمستان در محیط خانه

مراقبت از پوست و مو در زمستان مهم است اما نیازی نیست موهای خود را هر روز بشویید. سعی کنید فاصله میان شستشوی موی خود را تا می‌شود زیاد کنید. اگر معمولاً هر روز موی خود را می‌شویید، 2 روز یک بار را امتحان کنید. اگر باز هم موی شما رطوبت کافی را نداشت، 3 روز یک بارش کنید. برای کمک به این تغییر روند، از شامپوی خشک میان شستشوها استفاده کنید. استفاده از ماسک ‌مو را نیز فراموش نکنید.

اگر حس کردید همچنان با استفاده هفتگی از ماسک مو، موی شما خشک است، می‌توانید موی خود را شب‌ها با روغن یا سرم مو، مرطوب کنید. درست مشابه کرم شب برای پوستتان، درمان شبانه برای تارهای مو و مرطوب‌سازی آن مناسب است. یک روش مقرون‌به‌صرفه شبانه این است که از روغن نارگیل استفاده کنید. می‌توانید آن را از ریشه مو تا نوک تار مو بمالید. مطمئن شوید که این روغن را روی موی خشک استفاده می‌کنید. سپس، حوله‌ای روی سرتان بگذارید و سرتان را روی بالش قرار دهید. صبح که از خواب بیدار شدید، موی خود را بشویید. نتیجه را به سرعت خواهید دید.

استفاده از محصولات کمکی برای موها

برای خشک کردن موهایتان بعد از حمام، سراغ سشوار، اتو یا هر حالت‌دهنده‌ گرمایی دیگر نروید. حالت دهنده‌های گرمایی برای موی خشک و آسیب دیده مثل سم هستند! بگذارید مو خودش خشک شود. حتی اگر نگران وز شدن موهایتان هستید، با چند قطره روغن ‌مو به آن‌ها حالت دهید.

بهترین گزینه، استفاده از روغن آرگان موی تراست است. مولکول‌های موجود در این روغن اندازه کوچکی دارند که به راحتی در کورتکس مو نفوذ می‌کنند و مواد مغذی و ویتامین‌ها را به مو می‌رسانند. روش مصرف این روغن بدین صورت است که باید روغن مو را به طور مساوی و کم روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید. از پشت سر شروع کنید و از نوک مو تا نزدیک ریشه این کار را ادامه دهید. مقدار مصرف آن بسته به نوع و بلندی موها متفاوت است. از چند قطره تا یک پمپ برای موهای نرمال تا ضخیم و چند قطره تا دو پمپ برای موهای خشک و آسیب‌دیده ایده‌آل است.

روغن آرگان مو تراست

مراقبت از مو در زمستان در محیط بیرون

به یاد داشته باشید که مراقبت از مو در زمستان کار سختی نیست. کافی است چند نکته‌ی ساده را رعایت کنید. مثلاً هیچ‌وقت با موهای خیس بیرون نروید. اگر واقعاً مجبور هستید با موی خیس خانه را ترک کنید، حتماً از موهایتان با استفاده از روسری یا کلاه محافظت کنید. هرچه موی شما کمتر در معرض عناصر فصل سرد قرار بگیرد، بهتر است.

همه‌ی ما دوست داریم خودمان را از سرما دور نگه داریم و گاهی این کار را با استفاده از کلاه پشمی گرم و روسری انجام می‌دهیم. اما آیا می‌دانستید که آن‌ها باعث ایستایی و شکستگی موی شما می‌شوند؟ کلاه سفت می‌تواند چربی را در ریشه مو گیر بیندازد و باعث آسیبی جدی شود. برای جلوگیری از این اتفاق، موی خود را داخل روسری ابریشمی بگذارید و سپس روی آن کلاه بپوشید. این کار از موخوره و پروازش مو جلوگیری می‌کند.

ترفندهای آرایش و زیبایی در فصل زمستان

همانطور که در فصل زمستان لباس پوشیدنمان را عوض می‌کنیم، بهتر است چند ترفند آرایش زمستانی نیز یاد بگیریم. درحالی‌که بهار و تابستان همیشه آرایش ساده انجام می‌دادیم، با کاهش دما وقتش است که ظاهری جذاب‌تر برای چهره‌مان در نظر بگیریم. منظور، استفاده از رنگ‌های پرزرق و برق و ماتیک‌های تیره است.

آرایش صورت زمستانی

سعی کنید از بی‌بی کرم استفاده کنید که خواص آبرسانی دارد. همچنین اگر گونه‌ی شما به صورت طبیعی در فصل زمستان قرمز می‌شود، می‌توانید سراغ رژ گونه صورتی بروید تا از این ویژگی ذاتی خود به بهترین نحو استفاده کنید.

آرایش چشم زمستانی

هیچ‌چیز بهتر از چشم خمار کلاسیک با سویی‌‌شرت‌های زمستانی ست نمی‌شود. سایه‌های شیمر روی پلک متمرکز است و باعث می‌شود تا همه‌چیز مدرن و در عین حال مینیمال به نظر برسد. سایه‌هایی که رنگ گرم دارند هم گزینه‌های خوبی هستند.

برای اینکه آرایش بی‌عیب‌ونقصی داشته باشید، می‌توانید از کانسیلر تراست پیش از زیرسازی و پس از استفاده از کرم‌پودر استفاده کنید. با مصرف این محصول، پُف، گودی و تیرگی دور چشم‌تان را از نظرها پنهان می‌کنید. کانسیلر را به صورت مثلثی یا نقطه‌ای زیر چشم بزنید و با ضربات انگشت حلقه یا براش آرایشی آن را پخش کنید.

کانسیلرهای تراست

آرایش لب زمستانی

رژلب قرمز کلاسیک در تمام مهمانی‌ها می‌تواند بهترین گزینه باشد. وقتی می‌خواهید برای فصل زمستان آرایش کنید و قرار است از آرایش غلیظ نترسید، می‌توانید سراغ این رنگ بروید. ماتیک خود را به گونه‌ای استفاده کنید به‌خوبی رنگ قرمز خود را نشان دهد.

کار سختی که نبود؟

در این مطلب دیدید که مراقبت از پوست و مو در زمستان کار ساده‌ای است. رسیدن به ظاهری جذاب هم با چند ترفند آرایشی ساده ممکن است. هوا حسابی سرد شده، پس هر چه سریع‌تر جلوی آسیب به ظاهر خود را بگیرید و جذاب به نظر برسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر