آموزش گام به گام دوخت دستکش فر زیبا و دوست داشتنی

یکی از لوازم ضروری آشپزخانه به خصوص برای جهیزیه عروس، دستکش فر می باشد، از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با روش دوخت دستکش فر به صورت گام به گام آشنا نماییم، در ادامه همراه ما شوید.

آموزش گام به گام دوخت دستکش فر زیبا و دوست داشتنی

یکی از انواع دستکش های آشپزخانه، دستکش فر می باشد که مدل های جدید و زیبایی از آن امروزه در بازار وجود دارد. در این مطلب نمونه ای از دوخت دستکش فر به شکل زیبا و هنرمندانه را به شما آموزش می دهیم.

همچنین با مراجعه به مطالب پیشین آرگا و الگوگیری از روش دوخت دستکش آشپزخانه به راحتی می توانید این دستکش را در منزل تهیه کرده و استفاده نمایید.

  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی
  •  بلیط کیش

نحوه دوخت دستکش فر در خانه

استفاده از دستکش های بلند که مخصوص فر هستند، به دلیل پوشش کامل دست به عنوان ابزار بسیار مناسبی برای جلوگیری از سوختگی به هنگام آشپزی و قرار گرفتن در معرض حرارت فر می باشند. از این رو در ادامه این بخش می توانید با دوختن نمونه ای زیبا از دستکش فر که به صورت گام به گام به نمایش گذاشته ایم، آشنا شوید.

دوخت دستکش فر

وسایل لازم برای دوخت دستکش فر

  • پارچه به مقدار لازم
  • لایه حریر
  • آستری نخی
  • تور متری
  • پشم شیشه

مراحل ساخت دستکش مخصوص فر در خانه

در ابتدا به منظور تهیه الگوی مورد نظر خود، دستتان را بر روی کاغذ گذاشته و دور تا دور دست را با فاصله، خط بکشید و سپس آن را برش بزنید. توجه داشته باشید که الگو را کمی بزرگتر از دستتان در نظر بگیرید، زیرا دستکش در هنگام دوخت بسیار کوچکتر می شود.

دوخت زیبای دستکش فر

الگو را بر روی لایه حریر قرار داده و از روی پشم شیشه و آستری هر کدام دو تا برش می زنیم، سپس برای پشت دستکش، از روی استری مانند الگو برش می زنیم و برای پارچه روی کار نیز به این طریق می توانید عمل کنید. دقت کنید که یک سانت بیشتر از اندازه الگو اضافه تر بر روی پارچه برش زده باشید.

دوخت ساده و جذاب دستکش فر

در مرحله بعدی پارچه های رویی را به صورت رو، بر روی هم قرار داده و تور را بین آنها بگذارید. حال آن قسمت را دوخته و سپس پارچه را برگردانده و روی درز را اتو می زنیم تا حالت بگیرد. در این مرحله به وسیله اتو لایه حریر را بر روی پشت پارچه چسبانده به طوری که قسمت زیر لایه حریر رو به پارچه قرار گیرد.

دوخت دستکش فر

دوخت دستکش برای آشپزخانه

سپس پارچه را روی پشم شیشه قرار داده و بعد آستری را روی آن می گذاریم و در انتها این سه لایه را به وسیله سوزن به هم فیکس کرده و بعد می دوزیم.

دوختن دستکش فر

دوخت ساده دستکش فر

دوخت دستکش زیبای فر

برای محکم تر شدن کار می توانید خطهایی با فاصله 5 سانتی متری بر روی آنها دوخت بزنید. همچنین برای لبه دستکش می توانید از نوار اریب استفاده کنید، به این صورت که آن را به وسیله سوزن بر روی لبه فیکس کرده و سپس با چرخ خیاطی شروع به دوختن نمایید.

دوخت دستکش برای فر

برای درست کردن آویز دستکش لازم است یک نوار باریک به شکل مستطیل برش دهید و سپس دو سر آن را مانند تصویر بالا، بر روی هم گذاشته و میدوزیم.

دوخت دستکش فر

برای دوخت دستکش همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، دو طرف روی دستکش را بر روی هم قرار داده و دستگیره کوچکی را که در مرحله قبل درست کردیم، دو لا کرده و مانند شکل بالا در داخل کار می گذاریم، به طوری که قسمت دو لای باز آن به سمت بیرون باشد، سپس دور تا دور دستکش را دوخته و بعد از برش زدن قسمت شصت (برای جلوگیری از چین افتادن پارچه در این قسمت) ، آن را به سمت رو بر می گردانیم.

دوخت و دوز دستکش فر

دوخت دستکش آشپزخانه

حال دوخت دستکش فر به پایان رسید، برای زیبایی کار می توانید از تزییناتی مانند پاپیون و یا گل های پارچه ای برای شیک شدن دستکش استفاده نمایید.

آموزشی دیگر از دستکش فر آشپزخانه

دستکش آشپزخانه از وسایل ضروری و مهم است که در انواع مدلها و طرحهای مختلف دوخته می شود، دراینجا می توانید با نحوه دوخت مدل دستکش مربعی و جیب دار آشنا شوید :

دوختن دستکش فر

در ابتدا برای الگوی این کار، یک مربع در ابعاد 20 × 20 سانتیمتر بر روی یک مقوا رسم کنید، سپس گوشه های آن را با استفاده از یک لیوان یا کاسه به شکل هلالی درآورده و برش بزنید. اکنون الگوی بدست آمده را روی پارچه قرار دهید و دو عدد از روی آن قیچی کنید.

برای دوخت قسمت جیب دستگیره، یک سوم مربع را برش بزنید و بعد الگو را روی پارچه گذاشته و از روی آن دو بار برش بزنید. سپس از الگوی مربع کامل دو بار و از الگوی مربع برش خورده یکبار بر روی پشم شیشه برش بزنید.

در این مرحله، دو لایه مربع شکل همچون پشم شیشه را در قسمت وسط بگذارید و در دو طرف آن نیز پارچه قرار دهید، برای جیب دستگیره نیز یک لایه پشم شیشه را بین دو لایه پارچه قرار دهید و بعد دور تا دور قسمت اصلی دستگیره و جیب را کاملا بدوزید.

اکنون قسمت های اضافی را با قیچی برش بزنید و نوار اریب را روی قسمت بالایی جیب بدوزید، سپس جیب روی بخش اصلی دستگیره گذاشته، قسمت حاشیه نوار اریب را روی دستگیره قرار دهید، سپس از سمتی که جیب ندارد، نوار اریب را بدوزید.

دقت داشته باشید که دو سانتیمتر به پایان کار، دوخت را متوقف کنید، سپس حاشیه دیگر نوار اریب را روی سمت دیگر دستگیره گذاشته و به طور کامل دوخت بزنید. سپس دور تا دور کار را بدوزید.

بعد از اینکه دوخت دستگیره تمام شد، حدود 12 سلنتیمتر از نوار اریب را جداگانه بدوزید و بعد قسمت اضافی آن را برش بزنید، سپس دستگیره را به قسمت رو برگردانید و یک حلقه برای آویزان کردن دستگیره درست کنید. دنباله نوار اریب را بر روی لبه دستگیره دوخته و از سمت دیگر، مجدداً لبه انتهایی نوار اریب را بدوزید، اکنون دوخت دستگیره به پایان رسید و می توانید دوخت آن را در منزل و با انواع پارچه ها در طرح و رنگ های دلخواه خود امتحان کنید.

آموزش دستکش فر

دوخت دستکش فر آشپزخانه

امیدواریم از این قسمت از تزئین منزل لذت برده باشید و با کمی دقت در مراحل دوخت این نوع دستکش های فر، دستکشی زیبا را به راحتی و کمترین هزینه در منزل تهیه کرده و استفاده نمایید.

همچنین در صورت تمایل برای یادگیری آموزش دوخت دم کنی و دوخت زیر بشقابی می توانید از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدن کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان