طرز تهیه شورک پلو خوش طعم ایرانی

در این مقاله از آشپزی با آرگا با طرز تهیه شورک پلو طالقانی آشنا می شوید. این پلو که یکی از انواع پلوهای ایرانی بوده با استفاده از یک گیاه کوهی و معطر درست می شود. برای سرو این غذا می توانید از ماهی و مرغ سرخ شده نیز استفاده کنید.

طرز تهیه شورک پلو خوش طعم ایرانی

پخت انواع برنج در ایران بسیار رایج است. یکی از پلوهای پرطرفدار که می توانید در خانه تهیه کنید، شورک پلو است که در این بخش با طرز تهیه آن آشنا می شوید. این برنج در واقع با استفاده از یک گیاه کوهی تهیه می شود و بسیار معطر و پر خاصیت است. پخت این غذا بسیار ساده بوده و در ادامه آموزش پخت آن را مطالعه می کنید.

مواد اولیه شورک پلو

مواد لازم

  • برنج: 3 پیمانه
  • شورک یا سبزی کوهی: نیم کیلو
  • نمک: به میزان لازم
  • روغن و کره: به میزان لازم

طرز تهیه شورک پلو لذیذ

برای تهیه این غذای خوشمزه باید برنج ها را بشورید و آن ها را از دو ساعت قبل در آب بخیسانید. مقداری نمک نیز در برنج بریزید، تا ریز نشود. حالا باید قابلمه مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و در زمان به جوش آمدن آب مقداری نمک و روغن به مواد اضافه می کنیم.

  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی
  •  بلیط کیش

در صورت دلخواه نیز می توانید کره به آب برنج اضافه کنید. حالا برنج را به آب جوشیده اضافه می کنیم. پیش از آنکه آب به برنج کشیده شود، باید سبزی ها را به مواد اضافه کنید.

این سبزی ها را باید به صورت درشت ریز کنید و به مواد برنج اضافه نمایید. حالا روی مواد دم کنی قرار داده و اجازه می دهیم، تا برنج دم بکشد. زمانی که برنج به مرحله دم کشیدن رسید، می توانید آن را در ظرف دلخواهتان سرو نمایید.

این غذا اغلب بدون گوشت و مرغ سرو می شود، اما سرو آن با ماهی بسیار لذیذتر نیز می شود. می توانید ماهی قزل آلا را در کنار این غذا به راحتی سرو کنید.

پخت شورک پلو

نکات مهم تهیه شورک پلو

نکات مهمی برای پخت این غذا وجود دارند که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر می خواهید از این سبزی معطر استفاده کنید، بهتر است، سبزی تازه استفاده کنید.

زمانی که سبزی یخ زده باشد، هم طعم کمتری دارد و هم اینکه آب های اضافی آن موجب وا رفتن برنج می شوند. بنابراین در صورت استفاده از سبزی های یخ زده بهتر است، تا آب اضافی آن را دور بریزید.

همانطور که اشاره شد، این پلو خالی سرو می شود، اما سرو کردن آن در کنار ماهی یا مرغ سرخ کرده نیز می تواند طعم و مزه خاص تری داشته باشد. شما مقدار شورک را می توانید به اندازه دلخواهتان کم و زیاد کنید. این پلو را آبکش کرده و می توانید از انواع ته دیگ ها برای زیر آن استفاده کنید.

مدت زمان پخت این پلو 40 دقیقه بوده و با توجه به اینکه طعم خاصی دارد، می توانید آن را با استفاده از ماست و دوغ نیز نوش جان کنید.

سرو شورک پلو

شما علاقمندان در این بخش با طرز تهیه شورک پلو آشنا شدید که یکی از انواع پلوهای متنوع می باشد. شما عزیزان در لینک های مقابل می توانید با طرز تهیه استانبولی و سیر پلو نیز آشنا شوید. این غذاها متنوع بوده و شما می توانید با استفاده از این شیوه های طبخ، طعم جدیدی از پلوهای ایرانی را تجربه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان