فیلم‌های جنایی و رازآلود شبیه به فیلم Death on the Nile

به دنبال موفقیت فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق (Murder on the Orient Express)، فیلم جنایی و رازآلود مرگ روی نیل (Death on the Nile)، دومین اثر اقتباسی از رمان‌های آگاتا کریستی (Agatha Christie) به شمار می‌رود که توسط کنت برانا (Kenneth Branagh) و مایکل گرین (Michael Green) ساخته شده‌اند.

فیلم‌های جنایی و رازآلود شبیه به فیلم Death on the Nile

به دنبال موفقیت فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق (Murder on the Orient Express)، فیلم جنایی و رازآلود مرگ روی نیل (Death on the Nile)، دومین اثر اقتباسی از رمان‌های آگاتا کریستی (Agatha Christie) به شمار می‌رود که توسط کنت برانا (Kenneth Branagh) و مایکل گرین (Michael Green) ساخته شده‌اند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌های جنایی و رازآلود شبیه به فیلم «مرگ روی نیل» را به شما معرفی کنیم.

1. فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق

Murder on the Orient Express (2017)

Murder on the Orient Express (2017)

فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق (Murder on the Orient Express) در سال 2017 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و توانست تا از لحاظ مالی موفق عمل کند. این فیلم، اولین نقش‌آفرینی کنت برانا در نقش کاراگاه هرکول پوآرو به شمار می‌رود. بازیگران برجسته و بزرگی در این فیلم حضور داشته‌اند.

2. فیلم اوقات بد در ال رویال

Bad Times at the El Royale

Bad Times at the El Royale

فیلم اوقات بد در ال رویال (Bad Times at the El Royale)، اثری رازآلود و هیجانی به نویسندگی و کارگردانی درو گودارد (Drew Goddard) است که در سال 2018 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به جف بریجز (Jeff Bridges)، کریس همسورث (Chris Hemsworth)، داکوتا جانسون (Dakota Johnson) و جان هم (Jon Hamm) اشاره کرد.

3. فیلم آجر

Brick

Brick

فیلم آجر (Brick) اولین تجربه کارگردانی ریان جانسون (Rian Johnson) به شمار می‌رود. این اثر، فیلمی رازآلود و مرتبط به قتل است. این فیلم، داستان دانش‌آموزی دبیرستانی به نام برندن فرای با بازی جوزف گوردون لویت (Joseph Gordon-Levitt) را دنبال می‌کند که تلاش دارد تا هویت قاتل دوست‌دختر سابقش به نام امیلی را آشکار کند.

4. فیلم شب بازی

Game Night

Game Night

فیلم شب بازی (Game Night)، اثری رازآلود و جنایی به شمار می‌رود که برداشتی کمدی نیز دارد. در این فیلم، جیسون بیتمن (Jason Bateman) و ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams) نقش زوجی را بازی می‌کنند که به همراه دوستان خود، قصد دارند تا یک شب را به بازی‌ مشغول شوند. با این حال، برنامه آن‌ها به کلی تغییر می‌کند و به ماجراجویی‌هایی هیجان‌انگیز و خیره‌کننده تبدیل می‌شود.

5. فیلم دختر گمشده

Gone Girl

Gone Girl

فیلم دختر گمشده (Gone Girl)، اثری بسیار تاریک به شمار می‌رود که رازآلود و روانشناختی نیز است. کارگردانی این فیلم را دیوید فینچر (David Fincher) در دست داشته است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است و در آن، رزمند پایک (Rosamund Pike) و بن افلک (Ben Affleck) نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم، داستان زوجی را به تصویر می‌کشد که یکی از آن‌ها به طور ناگهان ناپدید می‌شود و همین نیز آغازگر داستانی پر از پیچ و خم است.

6. فیلم چاقوکشی

Knives Out

Knives Out

فیلم چاقوکشی (Knives Out)، اثری برجسته به نویسندگی و کارگردانی ریان جانسون است. این اثر بر اساس تجربه‌های خود ریان جانسون که از رمان‌های کاراگاهی بدست آمده، خلق شده است. بازیگران برجسته و بااستعدادی در این فیلم بازی می‌کنند و فیلمبرداری برجسته آن نیز سبب شده تا داستان آن بسیار هیجان‌انگیز و خیره‌کننده باشد. دنیل کریگ (Daniel Craig) در این فیلم نقش کاراگاهی خصوصی را بازی می‌کند که از مهارت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

7. فیلم محرمانه لس آنجلس

L.A. Confidential

L.A. Confidential

فیلم محرمانه لس آنجلس (L.A. Confidential)، اثری رازآلود و جنایی است که در سال 1997 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و توانست تا تحسین منتقدان را برانگیزد و از لحاظ مالی نیز عملکرد خوبی داشته باشد. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شده بود. علاوه بر این، این اثر برای 9 جایزه دیگر نیز نامزد شده بود. کارگردانی این فیلم را کرتیس هنسون (Curtis Hanson) در دست داشته بود. گای پیرس (Guy Pearce)، راسل کرو (Russell Crowe) و کوین اسپیسی (Kevin Spacey) از جمله بازیگران این فیلم هستند.

8. فیلم یادگاری

Memento

Memento

فیلم یادگاری (Memento) محصول سال 2000 میلادی، دومین فیلم سینمایی کارگردانی شده توسط کریستوفر نولان (Christopher Nolan) به شمار می‌رود. این فیلم، آغاز موفقیت کریستوفر نولان در عرصه کارگردانی به شمار می‌رود. نولان علاوه بر کارگردانی این فیلم، فیلم‌نامه آن را بر اساس داستانی از برادر خود به نام جاناتان، نوشته است. این فیلم در گیشه بسیار خوب عمل کرد و برای دو جایزه اسکار نامزد شده بود.

9. فیلم هفت

Se7en

Se7en

فیلم هفت (Se7en)، اثری است که توسط دیوید فینچر (David Fincher) کارگردانی شده و یکی از بهترین فیلم‌های او محسوب می‌شود. فیلم‌نامه این فیلم را اندرو کوین واکر (Andrew Kevin Walker) قلم زده است و داستان آن، هفت قتل را نشان می‎‌دهد که بر اساس هفت گناه کبیره انجام شده‌اند. در این فیلم، برد پیت (Brad Pitt) نقش کاراگاهی را بازی می‌کند که به همراه کاراگاه دیگری با بازی مورگان فریمن (Morgan Freeman)، مسئولیت حل این پرونده را برعهده دارند.

10. فیلم دختری در قطار

The Girl on the Train

The Girl on the Train

فیلم دختری در قطار (The Girl on the Train)، در سال 2016 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود؛ این فیلم بر اساس رمانی هیجانی و روانشناختی به همین نام نوشته پائولا هاوکینز است که یک سال قبل از اکران فیلم منتشر شده بود. کارگردانی این اثر را تیت تیلور (Tate Taylor) در دست داشته بود و نقش شخصیت اصلی آن را امیلی بلانت (Emily Blunt) به تصویر می‌کشد.

11. فیلم مرغ عشق‌ها

The Lovebirds

The Lovebirds

فیلم مرغ عشق‌ها (The Lovebirds)، برداشتی کمدی از ژانر جنایی و رازآلود به شمار می‌رود. در این فیلم، کومیل نانجیانی (Kumail Nanjiani) و ایسا رای (Issa Rae) نقش‌های اصلی را به تصویر می‌کشند. آن‌ها نقش یک زوج را به تصویر می‌کشد که از یکدیگر جدا می‌شوند اما اتفاقاتی ناگوار در همان شب برای آن‌ها رخ می‌دهد.

12. فیلم مردان خوب

The Nice Guys

The Nice Guys

فیلم مردان خوب (The Nice Guys) را شین بلک (Shane Black) کارگردانی کرده است. این فیلم علاوه بر جنایی و رازآلود بودن، اکشن و سرگرم‌کننده است. نقش‌آفرینی رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) در کنار راسل کرو (Russell Crowe) در این فیلم، واقعا تماشایی و خیره‌کننده است.

13. فیلم زودیاک

Zodiac

Zodiac

فیلم زودیاک (Zodiac)، سومین فیلم از دیوید فینچر به شمار می‌رود که در این فهرست قرار دارد. این فیلم بر اساس داستان‌های واقعی ساخته است. این اثر رازآلود و جنایی به نویسندگی جیمز وندربلیت (James Vanderbilt) است. همانطور که از نامش مشخص است، این فیلم داستان قاتلی سریالی به نام زودیاک را دنبال می‌کند که در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی فعالیت می‌کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان